Gå til innhold

Hvorfor har enkelte så vanskelig for å tro på noe som blir skrevet her inne?

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg helst på innlegg som går på privat-livet til folk. Jeg refererer til et annet innlegg her på DIB, der hovedinnlegger skriver at hun har en narsissist i familien. Da er det alltid noen som kaster seg på og nærmest benekter at dette kan stemme. De skriver som om de kjenner til denne personen selv, forholder seg ikke til det som har blitt skrevet. 

Ja, man skal være fornuftige og kritiske til det som blir sagt her inne, men når noen skriver om mannen, barna, foreldre og øvrig familie, så må man jo forholde seg til deres historie. Jeg skjønner ikke helt hvorfor ting skal plukkes fra hverandre, og så så mye tvil dersom man ikke kjenner dem selv - personlig? 

Anonymkode: e93d4...dc6

Fortsetter under...

Fordi enkelte har vanskelig for å skjønne at andre har det anderledes enn dem selv kanskje? De har en vanlig A4 familie, men gode relasjoner på begge sider. Derfor kan de ikke relatere. 

Det lurer jeg på også. Jeg har faktisk blitt beskylt for å lyve selv, og det jeg skrev om var ikke en gang spesielt uvanlig (dette innenfor økonomi). Nå er det jo en del som troller også, så jeg kan også være litt skeptisk til enkelte innlegg, men da er det bedre å heller ikke kommentere synes jeg. 

Anonymkode: a2159...b68

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det folk reagerer på er nok diagnostiseringen. 

At man setter diagnoser på vanskelige folk i storfamilien uten å være utdannet lege/psykolog.

Anonymkode: 40e34...bca

Men da er det jo uansett noe med dem tenker jeg. 

Anonymkode: e93d4...dc6

Fordi det er en håndfull mennesker her inne som kun har som mål å ta hi, og gjøre livet surt. De er rå på å vri og vende på ting, og hi ender uansett opp som en idiot. 

Anonymkode: 5cf53...d34

Annonse

Det verste er at folk tviler på helt normale og vanlige ting men så svarer de fullt seriøst på tydelige og åpenbare trolleinnlegg, slik at det blir side opp og side ned med svar på noe som HI forduftet fra etter å ha skrevet hovedinnlegget.

Anonymkode: ed0a7...1fa

Vi kjenner vel alle personer som ikke evner å se ting utenfor sin egen lille sfære. Noen av dem er på spekteret, mens de fleste bare er selvopptatte og har liten interesse av å skjønne andres følelser og relasjoner. 

Jeg tror at om man bare har familie, venner og kolleger som oppfører seg rimelig normalt så har de vondt for å tro hvor vanskelige svigermødre, onkler, sjefer og venninner kan være. De tror at historier som beskrives her inne er sterke overdrivelser. De av oss som er velsignet med en mer, hva skal jeg kalle det, variert omgangskrets, har ikke problemer med å tro på litt villere ting. 

Jeg husker en gang jeg ba om råd vedrørende nabobarna som nærmest bodde hos oss. Det jeg fikk til svar da, uansett hvor mye jeg forklarte, var at det var min feil, jeg var tafatt, jeg var idiot, jeg var selvopptatt, som lot barna være hos meg. Det eneste jeg hadde gjort, var å la to barn være i mitt hus, men det var tydeligvis helt feil. 

Eller den gangen jeg gjorde den dødssynd å gå over et jorde, fikk bøttekjeft av bonden, ba om sympati her inne, og samtlige mente det var helt på sin plass. At jeg kunne finne på noe så idiotisk da! Hjernedødt. Selvfølgelig hadde bonden all rett å skjelle meg ut 🤯

Så her inne skal hi få så hatten passer uansett. 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Jeg husker en gang jeg ba om råd vedrørende nabobarna som nærmest bodde hos oss. Det jeg fikk til svar da, uansett hvor mye jeg forklarte, var at det var min feil, jeg var tafatt, jeg var idiot, jeg var selvopptatt, som lot barna være hos meg. Det eneste jeg hadde gjort, var å la to barn være i mitt hus, men det var tydeligvis helt feil. 

Eller den gangen jeg gjorde den dødssynd å gå over et jorde, fikk bøttekjeft av bonden, ba om sympati her inne, og samtlige mente det var helt på sin plass. At jeg kunne finne på noe så idiotisk da! Hjernedødt. Selvfølgelig hadde bonden all rett å skjelle meg ut 🤯

Så her inne skal hi få så hatten passer uansett. 

Nei, hi skal ikke tas uansett. Men man er ikke fredet fordi om man skriver et innlegg, da må man tåle å høre det om noen er uenige. Jeg husker godt begge trådene og selv om noen var ufine, så var de fleste kommentarene helt innafor - at de ikke var enige med deg er noe du risikerer når du legger noe ut på et forum. 

Det var mye mer til saken enn at du åpnet hjemmet for to barn, og det er også helt klart at man ikke går over innmark. Men å skjelle ut noen er selvsagt sjelden greit. 

Anonymkode: f6167...3bf

Annonse

Dette for å kverulere og virke smart. Oppmerksomhet og fokus på seg selv. Ved å stille seg kritisk til innlegget og komme med stikk fører til diskusjon og oppmerksomhet. 
hva vil folk oppnå ved å lyve på et anonymt forum? Det er ting man selv vet og skriver om, uten å trenger å forklare i detalj. Men useriøst når folk antar at folk er dum og lyver 

Anonymkode: 27630...640

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, hi skal ikke tas uansett. Men man er ikke fredet fordi om man skriver et innlegg, da må man tåle å høre det om noen er uenige. Jeg husker godt begge trådene og selv om noen var ufine, så var de fleste kommentarene helt innafor - at de ikke var enige med deg er noe du risikerer når du legger noe ut på et forum. 

Det var mye mer til saken enn at du åpnet hjemmet for to barn, og det er også helt klart at man ikke går over innmark. Men å skjelle ut noen er selvsagt sjelden greit. 

Anonymkode: f6167...3bf

Tøys. Jeg gjorde ingenting galt i noen av tilfellene. Hva nabobarna angår har jeg utelukkende vært snill i alle år - at jeg skulle kalles det ene og det andre var bare dårlig gjort, og ikke fordi noen var uenig. 
Det samme med rusleturen over jordet. Jeg ødela ingenting, og fortjente ikke å bli skjelt ut, verken av bonden eller folk her inne. 
Jeg mener det er mye dårlige mennesker her inne , mennesker som er ute etter bråk og krangel. Man kan møte på noen bra innimellom, men det er jaggu ikke ofte. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tøys. Jeg gjorde ingenting galt i noen av tilfellene. Hva nabobarna angår har jeg utelukkende vært snill i alle år - at jeg skulle kalles det ene og det andre var bare dårlig gjort, og ikke fordi noen var uenig. 
Det samme med rusleturen over jordet. Jeg ødela ingenting, og fortjente ikke å bli skjelt ut, verken av bonden eller folk her inne. 
Jeg mener det er mye dårlige mennesker her inne , mennesker som er ute etter bråk og krangel. Man kan møte på noen bra innimellom, men det er jaggu ikke ofte. 

Du kan trygt gå ut fra at du har bæsja på spaden.

Anonymkode: 82d9c...c5e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det med barna husker jeg ikke å ha lest, men å gå over innmark (jorde), når det ikke er snø der, er aldri greit. Hvor kraftig utskjelling du fortjente skal jeg ikke uttale meg om, men du gjør skade. Du pakker gården, tråkker ned planter og kan miste søppel som kan skade planter, dyr, jord og maskiner. Her gjorde du noe galt.

Anonymkode: 0672f...2fc

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det med barna husker jeg ikke å ha lest, men å gå over innmark (jorde), når det ikke er snø der, er aldri greit. Hvor kraftig utskjelling du fortjente skal jeg ikke uttale meg om, men du gjør skade. Du pakker gården, tråkker ned planter og kan miste søppel som kan skade planter, dyr, jord og maskiner. Her gjorde du noe galt.

Nei, jeg gjorde ingen skade. Jordet var pløyd, det var ingen planter. Jeg gikk fra et skogsholt til et annet, ergo spredte jeg like lite parasitter eller skadedyr som en elg eller noe annet dyr. Jeg mistet heller ikke søppel eller skadet maskiner. 
Du understreker egentlig poenget mitt, at noen folk her inne kun er ute etter å være dust. 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du kan trygt gå ut fra at du har bæsja på spaden.

Anonymkode: 82d9c...c5e

Du og. Du er kun ute etter å være dust. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg gjorde ingen skade. Jordet var pløyd, det var ingen planter. Jeg gikk fra et skogsholt til et annet, ergo spredte jeg like lite parasitter eller skadedyr som en elg eller noe annet dyr. Jeg mistet heller ikke søppel eller skadet maskiner. 
Du understreker egentlig poenget mitt, at noen folk her inne kun er ute etter å være dust. 

Bare godta det. Man går ikke over noens innmark. Om ingen annen skade er du med på å lage et tråkk som legitimerer det å gå der for andre, og vips har bonden en sti over jordet. Det kan godt hende bonden overreagerer i ditt tilfelle, men du har faktisk ikke lov å gå der.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bare godta det. Man går ikke over noens innmark. Om ingen annen skade er du med på å lage et tråkk som legitimerer det å gå der for andre, og vips har bonden en sti over jordet. Det kan godt hende bonden overreagerer i ditt tilfelle, men du har faktisk ikke lov å gå der.

Det er like kriminelt som å kjøre i 61 km/t i 60 sone. Det fortjener ikke et blikk engang, likevel ble jeg utskjelt etter noter. Dét var poenget mitt, som du gjentatte ganger nå har bekreftet. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er like kriminelt som å kjøre i 61 km/t i 60 sone. Det fortjener ikke et blikk engang, likevel ble jeg utskjelt etter noter. Dét var poenget mitt, som du gjentatte ganger nå har bekreftet. 

Slik du fortsetter å påstå at det ikke gjorde noe å gå der, selv etter at både bonden og mange andre har forklart deg at det ikke er greit, tror jeg du fortjente den kjeften og enda litt. Da husker du det i hvert fall.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Slik du fortsetter å påstå at det ikke gjorde noe å gå der, selv etter at både bonden og mange andre har forklart deg at det ikke er greit, tror jeg du fortjente den kjeften og enda litt. Da husker du det i hvert fall.

Da kan jo du ta deg en god selvransakelse hver gang du bikker én km/t over fartsgrensen. 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Barndomsminnene strømmer på. Jeg gjorde det der sammen med ei venninne da jeg var omtrent ti, vi fikk tilsnakk og gikk hjem og klaget vår nød til foreldrene våre ... som var helt enig med bonden. 

Anonymkode: a0824...df3

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Da kan jo du ta deg en god selvransakelse hver gang du bikker én km/t over fartsgrensen. 

Du er jo helt resistent mot å ta mot tilbakemelding. Det er ikke rart at mannen din ga opp. 

Anonymkode: 46f47...3b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...