Anonym bruker Skrevet 19. februar #1 Skrevet 19. februar Jeg vet andre som har følt det slikt med svigers eller barnefars besteforeldre. Så fort du har født din baby og alle er så glade og spente og kommer på besøk på sykehuset, men ingen bryr seg om deg eller spør hvordan du har det. Rett til babyen og vil holde og ta masse bilder. Jeg kan ærlig si siden barnefar ikke var veldig involvert i min gravitet og hans foreldre heller ikke ga et pip til meg om graviteten så bet jeg meg jeg meg i tennene når ungen ble født og alle de «stolte besteforeldre» bilder dukket opp hos dem på sosialemedier🙃 ja jeg skjønner at de ga F i meg men en liten «hvordan går det?» hadde følts mye bedre en rett til baby og holde. Men blir litt lei meg når jeg hører dette fra andre mødre som føler at alle bare kommer for å hilse og holde på den nye lille. Min mor var den eneste som brydde seg om meg og så litt fokus på den lille🥰 Anonymkode: c549f...cea
Anonym bruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Sånn er det når man får barn 😅 Oldemor som var min største fan før jeg fikk barn spurte bare om «hvor er xxx» om jeg kom uten barnet en gang 😂 Fra nå av og noen år framover dreier alt seg om barnet og ikke deg. Husker jeg kjente litt på det selv, for jeg ble mor ganske ung 😂 Anonymkode: c5f3c...c0b
Anonym bruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Misunnelig på sitt eget barn. Hvordan si at man er umoden, selvopptatt og enkel uten å si det… Anonymkode: 357dd...d15
Anonym bruker Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Ærlig talt. Alt man skal bli krenket av. Anonymkode: 9ffab...aef
Anonym bruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Misunnelig på sitt eget barn. Hvordan si at man er umoden, selvopptatt og enkel uten å si det… Anonymkode: 357dd...d15 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ærlig talt. Alt man skal bli krenket av. Anonymkode: 9ffab...aef MissSaigon skrev (50 minutter siden): Og sånn blir det når barn får barn. Så «voksen» oppførsel her da alle skal være 100% perfekte uten såre tanker. Skam dere. Missdaigon var ikke du den som skulle laget en tråd om å kommentere sikkelig å gi sikkelig svar på denne siden og her er du og sier slikt? Kanskje du burde lese den om igjen å la vær å kommentere Anonymkode: c549f...cea
Anonym bruker Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar Klart man har lov til å bli litt lei seg ts! Forstår at de er stolte av sitt nye barnebarn. Men forstår også at det er sårt. Drit i stygge kommentarer her. Noen er veldig usympatiske til dagers. Anonymkode: eb65a...4ac
Anonym bruker Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar Med tanke på svarene du får her er det åpenbart at det er mange som mangler normal folkeskikk. I min verden er det, heldigvis, normalt i et barselbesøk å: 1. Gratulere mor med babyen og spørre om det er greit å få holde den lille. 2. Spørre mor om hun har det bra, eventuelt tilby seg å hjelpe med noe. Alt fra å hente et glass vann, til å kjøpe med noe i kiosken/fra butikken eller, om en er hjemme igjen fra sykehuset, tilby seg å lage til et lett måltid/rydde av. 3. Si farvel til mor når man går, og gi beskjed om at hun bare må spørre om hjelp hvis hun trenger noe. Tilsvarende gjelder forsåvidt overfor far også hvis han er der, i hvert fall det første og siste punktet. Anonymkode: ac449...cca
MissSaigon Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Så «voksen» oppførsel her da alle skal være 100% perfekte uten såre tanker. Skam dere. Missdaigon var ikke du den som skulle laget en tråd om å kommentere sikkelig å gi sikkelig svar på denne siden og her er du og sier slikt? Kanskje du burde lese den om igjen å la vær å kommentere Anonymkode: c549f...cea Det må faktisk være lov å kommentere når hi fremstår så umoden. Hun er nå ansvarlig for et annet liv, da må hun se forbi sin egen nese. Det er tilogmed nødvendig å gi beskjed når man opplever at folk ikke skjønner hva det betyr å være foreldre.
Anonym bruker Skrevet 20. februar #10 Skrevet 20. februar MissSaigon skrev (17 minutter siden): Det må faktisk være lov å kommentere når hi fremstår så umoden. Hun er nå ansvarlig for et annet liv, da må hun se forbi sin egen nese. Det er tilogmed nødvendig å gi beskjed når man opplever at folk ikke skjønner hva det betyr å være foreldre. Det gjør hun da virkelig ikke! Hun skriver bare at hun synes det er litt rart og sårt at de ikke en gang spør henne et eneste spørsmål om hvordan hun har det, i tillegg til å beundre babyen. Det er da helt normal folkeskikk å spørre en barselkvinne om det går bra med henne, synes du virkelig ikke det? Selv om jeg har fire barn, betyr jo ikke det at jeg som menneske slutter å eksistere med mine følelser og behov, og jeg hadde også synes det ville vært litt sårt å ikke få et eneste spørsmål om hvordan jeg hadde det etter en fødsel, spesielt med tanke på at en er proppfull med hormoner i tillegg akkurat da. Det er da både mulig å sette den lille først og foran alt annet, og likevel sette pris på å bli sett i et sekund selv også. Anonymkode: ac449...cca
the amazing spidermamma Skrevet 20. februar #11 Skrevet 20. februar Hi, jeg forstår deg godt. Selv om det er spennende med et nytt familiemedlem, er det da vanlig å spørre hvordan det går med mammaen også. Du har tross alt vært igjennom en påkjenning, og er kanskje både utslitt og har vondt,klart det er naturlig å vise omsorg for deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå