Gå til innhold

Hva leser dere nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

The Humans av Matt Haig

Why we sleep av Matthew Walker

Mind Magic av  James R Doty

This is Strategy av Seth Godin

The Top Five Regrets of the Dying av Bronnie Ware

Leser flere bøker på en gang egentlig, fordi jeg liker litt variasjon. 

Endret av Elina
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har av noen grunn fått lyst til å lese John Steinbeck, men ikke kommet så langt.

Så om noen har lest noen av hans bøker hadde det vært morsomt å høre.

Anonymkode: 03014...4db

Har lest Of Mice and Men, og det var vel ei ok bok. Men ikkje meir. 

No er det vel ikkje av dei mest ikoniske Steinbeck-bøkene.

Iiiiik skrev (32 minutter siden):

Den tredje søsteren av Terje Bjøranger, et nytt krimbekjentskap for meg. Likte den godt. 

Leser nå Brobyggerne av Jan Guillou, kanskje litt omstendelig, men fin blanding av historie opplæring og skjønnlitteratur. 

Akkurat ferdig med Brobyggerne - elsket de bøkene, nydelig skrevet og veldig interessant historisk. 

Lektor Doppler med tillegg skrev (11 minutter siden):

Akkurat ferdig med Brobyggerne - elsket de bøkene, nydelig skrevet og veldig interessant historisk. 

Leste du alle? Har lest de første to, har tatt en pause nå. Likte også serien om tempelridderne av Guillou. 

Iiiiik skrev (1 time siden):

Leste du alle? Har lest de første to, har tatt en pause nå. Likte også serien om tempelridderne av Guillou. 

Ja, men det  blir gradvis litt mindre underholdene, det tror jeg kanskje er det historiske aspektet. Nær historie, avlytting på 60 og 70 tallet er interessant, men slett ikke like underholdene som koloniseringen av Afrika. Men historisk interessant er det hele veien. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lektor Doppler med tillegg skrev (Akkurat nå):

Ja, men det  blir gradvis litt mindre underholdene, det tror jeg kanskje er det historiske aspektet. Nær historie, avlytting på 60 og 7+ tallet er interessant, men slett ikke på samme nivå som koloniseringen av Afrika. Men historisk interessant er det hele veien. 

Jeg får se hvor langt jeg henger med. 

Litt i samme ånd leste jeg Ketil Bjørnstad "Verden som var min" en gang i fjor, var interessant og gøy med 60 og 70-tallet, men ga meg etter 80-tallet. Mulig jeg fortsetter med denne også nå, etter en pause. 

Iiiiik skrev (3 timer siden):

Den tredje søsteren av Terje Bjøranger, et nytt krimbekjentskap for meg. Likte den godt. 

Leser nå Brobyggerne av Jan Guillou, kanskje litt omstendelig, men fin blanding av historie opplæring og skjønnlitteratur. 

Brobyggerne er bra. Har lest serien fram til Ekte amerikanske jeans, akkurat den var litt sånn meh.. og så datt eg av.

Forrige var Hunter S Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas. Leste den første gang da jeg var ung - den fungerte bedre da. Så har jeg Arc de Triomphe av Erich Maria Remarque gående i én veske, og The Big House av George Howe Colt i en annen. Sånn ellers på senga koser jeg meg med Audrey Niffenegger, Her Fearful Symmetry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...