Gå til innhold

Hjelper paracet mot magesmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter med slitsom mage, ifølge legen er det irritabel tarm siden de ikke finner noe annet galt.

Hun sliter gjerne med forstoppelse, og magesmerter nærmest daglig.

Nå er hun ikke forstoppet, men har veldig vondt i magen, og skal være med på noe gøy som da magesmertene legger en veldig demper på.

Jeg har ingen erfaring med magesmerter på denne måten selv, og har aldri tatt paracet mot annet enn hodepine. Men kan det også hjelpe på magesmerter?

Anonymkode: a9160...36f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til. 

Anonymkode: 918a2...e4b

Skrevet

Jeg reagerer på en del mat,men reagerer ikke hver gang så kutter ikke ut noe. Hver gang jeg får vondt i magen etter jeg har spist så går det over med paracet,selv når jeg hadde så magesmerter at jeg ikke klarte å stå oppreist.

Anonymkode: 478ba...2f9

Skrevet

Det hjelper ikke egentlig på irritabel tarm, nei, men er man heldig kan de ha en placeboeffekt.

Ville ha forsøkt skånekost en stund, droppe løk og kål og krydder og fett. Kjøre på med Biola eller yoghurt, grøt, poteter, brød som bare er sånn halvveis grovt. 

Anonymkode: 3822f...fff

Skrevet

Paracet hjelper jo ikke kun mot hodepine, men generelt i hele kroppen så det kan godt hende hun har god effekt av paracet. 

Anonymkode: a55e8...450

Skrevet

Etter min erfaring så synes jeg at det er litt ymse om paracet virker eller ei, det skader ikke å prøve.

Er hun sjekket for refluks? Jeg har refluks og det gir meg ofte vondt i magen og generell uvellfølelse.

Anonymkode: fefaa...62b

Skrevet

Min erfaring er at den hjelper mot knip pga forstoppelse. De sier at det ikke hjelper mot magesmerter men det kommer nok an på hvorfor det er smerte da. 

Anonymkode: 8be11...9b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...