Gå til innhold

Gynekolog time og egg

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg var hos gynekologen idag, og der så jeg at jeg hadde rundt 6 egg igjen i eggstokkene.. altså de man kan se ved en ultralyd. Jeg glemte å spør hva som er vanlig rundt min alder og hvordan jeg lå ann i forhold til overgangs alderen. Jeg er 40 år, og var rundg eggløsnings tiden min idag. Noen som har litt peiling på slike ting her inne? Altså bare for gøy liksom..kan høre med gynekologen også men hvis noen hadde litt erfaring selv..

Anonymkode: 6dabc...1d7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452691-gynekolog-time-og-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper du har flere enn 6 egg igjen, hvis ikke går du i overgangsalderen straks. Det er når egg-reservene er tomme man er i overgangsalderen. Mener du kanskje at det var 6 egg som kunne modnes denne mnd? Det er flere follikker som har potensiale til å slippe egg hver mnd. Det er noe annet enn 6 egg igjen i eggestokkene. 

Jeg er 47 år og fikk beskjed om at jeg har masse egg igjen og store og fine egfestokker og ingen tegn på overgangsalder med det første. 

Anonymkode: 4515c...529

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg håper du har flere enn 6 egg igjen, hvis ikke går du i overgangsalderen straks. Det er når egg-reservene er tomme man er i overgangsalderen. Mener du kanskje at det var 6 egg som kunne modnes denne mnd? Det er flere follikker som har potensiale til å slippe egg hver mnd. Det er noe annet enn 6 egg igjen i eggestokkene. 

Jeg er 47 år og fikk beskjed om at jeg har masse egg igjen og store og fine egfestokker og ingen tegn på overgangsalder med det første. 

Anonymkode: 4515c...529

Heheh jeg formulerte meg kanskje litt feil.. ja det stemmer det du sier, 6 egg som kunne modnes😅 hun var litt vanskelig å snakke med hun jeg var hos idag så alt ble bare så enkelt fra hennes side. Jeg sa ifra at jeg har startet med å få en del plager med smerter rundt mens osv, nei det var helt normalt.. pms sa hun.. ja jo.. jeg hadde det i tenårene sist men nå er de kommet tilbake.. samme når jeg sa at jeg sliter med skikkelig migrene før mensen.. ja det eneste hun kunne tilby da var p piller.. noe jeg ikke tåler. Spurte alderen min, som er 40 år, og da sa hub jeg er der jeg skal være… javell.. hvor da liksom😅 nei må nok få time hos min faste gynekolog heller

Anonymkode: 6dabc...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...