Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #1 Skrevet 18. februar 2025 Hunden vår skal passes av mennesker den enda ikke kjenner. Er jeg helt hønemor når jeg mener at de ble treffes og gjerne være alene sammen litt før det blir snakk om overnatting? Mannen min er vokst opp med gårdshunder som levde helt fritt og han blåser av mine tanker om tilvenning og seperasjonsangst. Anonymkode: 5cacb...549
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #2 Skrevet 18. februar 2025 Jeg har ikke hund selv, men derimot lufter jeg andres hunder. Det jeg ser er at første gangen jeg kommer for å lufte er hundene utrygge. Noen vegrer seg for å bli med meg ut, og de som gjerne blir med ut de blir usikre litt ut i turen. Da vegrer de seg for å gå lengre med meg og viser tydlig ubehag og usikkerhet. Neste gang jeg kommer så er de aller aller fleste hundene glad for å se meg og blir gladelig med ut på tur uten protester. Så det er nok ikke mye som skal til. Så jeg stemmer absolutt for litt tilvenning hos de som skal passe de. Anonymkode: dc586...b78
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #3 Skrevet 18. februar 2025 Kommer an på hunden. Jeg har hatt hunder som elsket alle og synes det var gøy å reise på besøk. Den jeg har nå er sky og trenger tilvenning. Men, han tør fortere opp når vi ikke er der da. På generelt grunnlag tenker jeg at det er en hund, man skal passe seg for å menneskeliggjøre de. Hvis du er 100% trygg på den som passer så skal ikke tilvenning være nødvendig, men så har man som sagt disse snålinghundene som dukker opp innimellom. Anonymkode: ae1b5...c83
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #4 Skrevet 18. februar 2025 Det går som regel helt greit uten tilvenning, tenk på alle hundene som er på kennel i ferien... Hunder lever i nuet. Selv om de kan være litt usikre med en gang tør de fort opp når de skjønner at her er det gøy å være. Anonymkode: 0412b...35b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #5 Skrevet 18. februar 2025 Jeg synes de bør treffe hunden en gang først. Både for hunden og sin egen del er det greit å ha hilst på hverandre. Et lite besøk for å bli litt kjent, få nødvendige beskjeder og kunne spørre hvis de har spørsmål. Anonymkode: b9e21...a70
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #6 Skrevet 18. februar 2025 Det er en hund. Anonymkode: 00105...147
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #7 Skrevet 18. februar 2025 Takk for svar. Jeg ser at jeg nok menneskeliggjør han litt for mye😅 De skal treffes på forhånd og jeg er helt trygg på at det er fine folk, så han vil få det helt supert. hi Anonymkode: 5cacb...549
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #8 Skrevet 18. februar 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er en hund. Anonymkode: 00105...147 Korrekt observert 👍🏼du er flink. Anonymkode: 5cacb...549
Pobie Skrevet 18. februar 2025 #9 Skrevet 18. februar 2025 Hvis hunden er normalt trygg på folk går det helt fint at de møtes når du leverer. Selvfølgelig ideelt at hunden kjenner dem litt først, men er ikke noe krav. Hvis hunden er utrygg på folk ville jeg arrangert et møte først. Separasjonsangst er noe helt annet. Hvis hunden ikke har separasjonsangst til vanlig vil den heller ikke ha det hos andre.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #10 Skrevet 18. februar 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er en hund. Anonymkode: 00105...147 Og? Anonymkode: c4eee...e67
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2025 #11 Skrevet 18. februar 2025 Hund er ikke menneskebarn så det går helt fint. har hund selv, og det er ingen stress om andre lufter de. De er bare glad de får kos og tur. hunder er glad så lenge folk rundt de er snille med de Anonymkode: 2ec9b...8f3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2025 #13 Skrevet 19. februar 2025 Hvis du klapper mine hunder og snakker pent til de i 3 sekunder er de bestevennene dine neste gang de ser deg. Så det er absolutt ikke dumt å stikke innom på forhånd å hilse på de. Som eier hadde jeg faktisk insisterte, kun for å se hvirdan du oppfører deg ovenfor de. Anonymkode: 77e0e...031
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2025 #14 Skrevet 19. februar 2025 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Hund er ikke menneskebarn så det går helt fint. har hund selv, og det er ingen stress om andre lufter de. De er bare glad de får kos og tur. hunder er glad så lenge folk rundt de er snille med de Anonymkode: 2ec9b...8f3 Luftetur er jo uproblematisk, men her er det snakk om 2-3 overnattinger. Jeg tenker uansett at det nok går bra, bare han finner roen og ikke lager stress for passerne. hi Anonymkode: 5cacb...549
Pobie Skrevet 19. februar 2025 #15 Skrevet 19. februar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Luftetur er jo uproblematisk, men her er det snakk om 2-3 overnattinger. Jeg tenker uansett at det nok går bra, bare han finner roen og ikke lager stress for passerne. hi Anonymkode: 5cacb...549 Hunder kan furte litt når de må overnatte hos andre, men dette har jeg opplevd uansett om de kjenner de som passer. Jeg har spesielt én som furter i et par dager, vil ikke spise og sitter bare ved døra og venter på meg. Det går over. Hun har kun overnattet hos folk vi har kjent i årevis. Hun er ellers en helt normal, trygg hund som jeg kan ta med overalt. Har en annen hund med separasjonsangst som får helt fnatt når hun er alene i vårt hus, men var nylig på overnatting hos venner vi har kjent lenge og det gikk helt fint siden det alltid var noen hjemme. Tenker at litt stress må man regne med når man passer hund over flere dager, det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2025 #16 Skrevet 20. februar 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Luftetur er jo uproblematisk, men her er det snakk om 2-3 overnattinger. Jeg tenker uansett at det nok går bra, bare han finner roen og ikke lager stress for passerne. hi Anonymkode: 5cacb...549 Hundeeier her 😊 Jeg stemmer for tilvenning. Det spørs selvfølgelig på hunden, men her hadde jeg aldri klart å roe meg uten at jeg visste. Og ja, jeg er veldig knyttet til hunden min, sikkert usunt i følge noen her 😉 Anonymkode: 80173...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå