Gå til innhold

Konfirmasjon - hvor mange kaker til 27-28 mennesker?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

HI her. Jeg får det travelt. Ikke flere enn 2 som har tilbudt seg å bake en kake til selskapet (de er gjester) og jeg spurte 2 andre, men det var så mye greier så skjønte at det kunne jeg glemme. Så to gjester har med hver sin kake, en kollega har tilbudt seg å bake en kake. Så da får jeg bake de 4-5 siste dagen før.

Anonymkode: 99aad...b50

Bak et par iskaker. Bak en langpanne sjokoladekake og putt i fryseren. Lag 2 pavlovabunner. Dette kan gjøres noen dager i forveien. Det samme med ostekake. Kjipt med lite hjelp, men planlegg og bak uka i forveien så unngår du stress❤️

Anonymkode: 91345...c31

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

HI her. Jeg får det travelt. Ikke flere enn 2 som har tilbudt seg å bake en kake til selskapet (de er gjester) og jeg spurte 2 andre, men det var så mye greier så skjønte at det kunne jeg glemme. Så to gjester har med hver sin kake, en kollega har tilbudt seg å bake en kake. Så da får jeg bake de 4-5 siste dagen før.

Da lager du en iskake selv, den kan lages uka føre, også får du kollegaen til å levere en pavlova på selve dagen.

Det er mye som kan lages i god tid. Jeg lagde karamellpudding til konfirmasjonen her og hadde dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde laget flere, for det var det første som ble tomt på kakebordet

Ting som ostekake o.l kan også lages et par dager får, så slipper du stresse kvelden før.

Anonymkode: c4ac8...032

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som flere nevner, bak kaker som kan fryses eller holder seg litt. Dessuten kan kanskje konfirmanten selv bake en kake? Og far eller søsken av konfirmanten? Vi hadde siste konfirmasjon sist vår, og da bake storebror en brownies dagen før, og konfirmanten selv lagde ostekake. Mannen hadde ansvaret for å bestille og kjøpe inn kransekake og hvit dame, og jeg bakte to kaker selv og lefser, en iskake en uke i forveien og lefsene flere uker i forveien. De var bare å ta opp fra fryseren. 

Anonymkode: 9ba30...486

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan helt fint fryse de fleste kaker - tilogmed ostekake går det helt fint med. Kransekake, pavlova (bunn) og diverse kaker med surmelk tåler helt fint å bakes i god tid. 

Men travelt blir det nok. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har du plass i fryseren?  Mange kaker er like gode etter ei runde i frysen. Suksesskake og kransekake kan godt frysast (ville nok satt saman kransekaka etter opptining, men då kun av praktiske omsyn), iskake også sjølvsagt. Så alle desse kan prinsippet lagast no. Samme med lefser, dei kan frysast ferdig påsmurt. Ikkje tek dei særleg plass heller. 

Ellers, sjå an gjestane. Om du får eine halvparten av dei som har svart her på besøk kan du klare deg med kakesmular omtrent. Får du andre havparten på besøk må du ha rikeleg. Men dei ville tilbudt seg å bake. 

Suksessterte og Sarah bernard er to gode kaker du kan lage og fryse noen uker før. Jeg er glad i kaker altså, men hadde ikke hatt fler enn 5-6 store til det antallet. Syns det er sløsing og unødvendig å sitte igjen med masse kakerester som ingen vil ha. 

Anonymkode: a14cb...5c5

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Suksessterte og Sarah bernard er to gode kaker du kan lage og fryse noen uker før. Jeg er glad i kaker altså, men hadde ikke hatt fler enn 5-6 store til det antallet. Syns det er sløsing og unødvendig å sitte igjen med masse kakerester som ingen vil ha

Anonymkode: a14cb...5c5

Det er svært mange som veldig gjerne hjelper til med å gjøre kål på slike kakerester. Ta med på jobb, og de er borte før du rekker å si kake. 

Anonymkode: 55363...eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...