Gå til innhold

Konfirmasjon - hvor mange kaker til 27-28 mennesker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ville hatt 8-10 kaker, pluss litt snop og frukt.

Ikke fordi jeg tror alt vil bli spist, men fordi jeg mener at dåp, konfirmasjon og bryllup er fester hvor kakebordet skal bugne litt. Det skal være litt å velge i og man skal kunne ta flere runder uten at det går tomt.

Anonymkode: c4ac8...032

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

32 + fruktfat, ostefat og chips! 

Dere kan ha litt flere kaker, men noe mindre blir kjipt! 

Anonymkode: 7dc03...41d

32 kaker til 28 personer?? I all verden…

Anonymkode: b4788...317

10-12. Da er det godt utvalg og alle kan finne noe de liker godt. Folk spiser mer kake når det er rikelig på bordet. Med mindre du vet at du har en familie som bare pirker i kakene. Da kan du sikkert klare deg med 7-8. 

Nok med 6-7 kaker. Folk er mette etter middagen, og spiser gjerne ikke voldsomt med kake. Så blir det bare styr å lagre disse kakene etterpå. 
Vi hadde vel 8 kaker på 25 gjester. Veldig mye til overs, og gjestene fikk med seg hjem kaker. 

Anonymkode: 86679...7ab

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

32 + fruktfat, ostefat og chips! 

Dere kan ha litt flere kaker, men noe mindre blir kjipt! 

Anonymkode: 7dc03...41d

Over en kake på hver?? 😅 husk dette ofte er inkludert barn. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Konfirmanten er yngst, men 32 er nok tull. Velger jeg å tro.

Anonymkode: 99aad...b50

Alltid noen "fine oslofruer" som serverer en kjøpekake som liker å gjøre narr av bygdefolks tradisjon med bugnende kakebord 😅

Anonymkode: c4ac8...032

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fy søren jeg er lei av å høre om «bugnende» kakebord her inne. Over 30 kaker til under 30 gjester er bare vulgært så får dere bygdefolk ta det som dere vil.  

Anonymkode: 5f592...9bb

Er sikkert fra det du kaller bygda, og kakebordene kan være innholdsrike (ja, «bugnende» kakebord høres teit ut) men det der antallet er ikke normalt uansett. 

Anonymkode: b4788...317

Vi har hatt omtrent samme antall gjester, og har hatt rundt 10-12 kaker, inkludert kransekaken, samt litt snacks,  bær ol. Det handler ikke om at folk er sulten, men at det er en stor festdag der det skal bugne og være rikt utvalg. Om det var en helt vanlig bursdag, hadde jeg beregnet mer etter mengde og tenkt 3-4 kaker var nok, men nå handler det ikke om at det skal spises opp. Rester, for det blir det jo mye av, kan sendes med gjester hjem (ofte har de hatt med en kake og tar med resten av sin kake hjem), fryses ned, tas med på jobb første arbeidsdag etterpå el., så det er jo ikke sånn at noe blir kastet heller. Jeg tenker at dåp/navnefest, konfirmasjon og bryllup skiller seg fra andre type dager, og da skal det synes over alt, også på kakebordet!

Anonymkode: 9ba30...486

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nok med 6-7 kaker. Folk er mette etter middagen, og spiser gjerne ikke voldsomt med kake. Så blir det bare styr å lagre disse kakene etterpå. 
Vi hadde vel 8 kaker på 25 gjester. Veldig mye til overs, og gjestene fikk med seg hjem kaker. 

Det går jo gjerne noen timer mellom mat og kaker, så jeg har rukket å bli sulten igjen til kakene kommer i mange selskap. Da er skuffelsen stor om det er halvtomt bord innen det er min tur til forsyne meg. Det skal være rikelig å velge i for nr. 28 i køen også. 

HI her. Jeg får det travelt. Ikke flere enn 2 som har tilbudt seg å bake en kake til selskapet (de er gjester) og jeg spurte 2 andre, men det var så mye greier så skjønte at det kunne jeg glemme. Så to gjester har med hver sin kake, en kollega har tilbudt seg å bake en kake. Så da får jeg bake de 4-5 siste dagen før.

Anonymkode: 99aad...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...