Gå til innhold

Folk som fortsatt mener at Trump er det beste alternativet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pust med magen, hi, det kommer til å gå helt fint. Et tips er å lese litt mindre skremselspropaganda. Gi nå bare trump en sjanse så skal du nok se at han ikke er ondskapen selv. 

Anonymkode: 799b8...688

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hi, du er like skummel som Trump. En må akseptere at andre mener noe annet enn en selv gjør uten å kutte de ut. Dette minner litt om Corona-tiden og de som ble utstøtt for de valgte å ikke ta vaksine. Er det et slik samfunn vi ønsker?

Anonymkode: 8154c...519

Mener du at det ikke er noen mening som er for ekstrem til at du kan godta den?

Anonymkode: 97be5...297

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jo, men ikke at en venn/familiemedlem støtter en folkevalgt president i et land langt borte. Som sagt, en kan være dypt uenig i andres tanker og valg, men dersom valgene ikke direkte skader mennesker, kan en jo ikke ekskludere de!

Skrevet

Det er ikke bare det at enkelte media bruker sensasjonsoppslag på nesten alt heller. Politikere og presse ansvarlige har blitt flinkere til å manipulere media til sin fordel. Se på måten Trump holder på med å gjøre helt sprø ting, som selvsagt alle medier hauser opp, mens det som egentlig er det skumle er det som skjer skjult og stille i bakgrunnen. De lager fullstendig kaos for å skjule hva de egentlig gjør, fordi media ikke har kapasitet til å følge opp hver minste lille ting. 

I tillegg går de ut med sinnsyke påstander, som gjentas igjen og igjen, slik at folk blir vant med å høre det, og tilslutt ser på det som en "sannhet" fra den politiske fraksjonen. Når de har oppnådd dette, kan de gjennomføre planen sin med "legitim" støtte at dette har vært kjent lenge, og at det er ønsket av folket. F.eks. å overta Grønland...

Anonymkode: 534e1...8fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva folk i Norge mener eller ikke mener er klinkende likegyldig.

Anonymkode: 94c1f...69f

Problemet er jo at han kan bli veldig farlig for verdensfreden

Anonymkode: 75bec...ec3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pust med magen, hi, det kommer til å gå helt fint. Et tips er å lese litt mindre skremselspropaganda. Gi nå bare trump en sjanse så skal du nok se at han ikke er ondskapen selv. 

Det sa de om Hitler også, før’n gassa millioner av barn, kvinner og menn.

Trump er en narsissist og bryr seg ikke om uskyldige dør, om han tjener på det

Anonymkode: d3873...8da

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg er enig i at media er med på å krisemaksimerer alt. Flere eksperter var jo med i studio når Trump ble valgt og sa at man nå ikke måtte kaste seg over og krisemaksimerer alt Trump sier, men det er vist helt glemt. 

Skremsel selger! 

Eksempel 1: USAID er fryst for 90 dager. I Norge får vi kun vite at Flyktninghjelpen må si opp 1700 personer. Det kommer ingen informasjon om hvorfor. Det Har jo vist seg at USAID drev med VM i sløsing. Blandt annet så har en musikkfestival i Irland, penger til elektriske biler i Vietnam, støtte til bytte av kjønn i flere land, støtte for å øke turismen i Egypt, m.m. Sikker fine og flotte prosjekt, men hvorfor skal amerikanske skattebetalere betale for dette. 

Eksempel 2: Talen til J.D. Vance. Utsendt reporter i Nrk sa jo blandt annet at talen var veldig religiøs, hvor han påstod at kristne ble forfulgt i Europa. Altså som statskanal så burde det være et krav at de kunne rapportere mye mer nøytralt enn det som de gjør. Mye av talen handlet om utfordringene vi har med masseinnvandring og det er jo helt sant. I tillegg så gjorde Europe seg avhengig av russisk gass, spesielt Tyskland, var det så lurt? Med en nabo som Russland burde vi ikke øke forsvarsbudsjettet? 

Hva har EU fått til når det gjelder fred i Ukraina? Nei jeg er ikke enig i at de skal måtte gi fra seg land, men hva er alternativene? En ting man kan tenke på er at Putin lever ikke evig. 

Man sitter å stemmer i FNs sikkerhetsråd om at det Russland gjør er ikke greit, men så lenge Russland selv sitter der er de helt handlingslammet. Og dette er noe vi betaler mye penger for, penger vi kunne ha brukt til å ansette folk til å forfølge kriminelle ungdommer. 

Anonymkode: c1018...2bd

Hørte nettopp på NRK nyheter. Der var det en som ble intervjuet av en NRK- journalist om sikkerhetskonferansen i München, og talen til J.D. Vance. De var rørende enige begge to. Ikke ett eneste kritisk spørsmål. Det eneste som gjaldt var hvordan Trump-administrasjonen hadde skapt en dyp splittelse mellom USA og den liberale Europeiske elite(!!). Ja, det var faktisk det uttrykket som ble brukt. Vance sa jo det han gjorde fordi han mener det er et demokratisk underskudd i Europa, der en maktelite tvinger igjennom bla. massiv ikke-vestlig innvandring, og overnasjonal styring, uten at dette har forankring i befolkningen. Fra USA sitt ståsted, er det altså Europa som beveger seg bort fra den felles verdiplattformen de tidligere delte. Ikke USA. Enig, eller uenig. Som et minimum burde man kunne forvente at statskanalen fikk frem at det hersker ulik oppfatning mellom de to partene, om de faktiske realitetene her. Jeg ble helt slått ut av hele innslaget. Det skulle ikke være mulig å fremstille en sak så ensidig som det NRK gjør her.

Anonymkode: 7eb83...c9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Tror du, sånn helt oppriktig, at vi kommer dit? At Trump kommer til å gasse i hjel en hel haug av uskyldige mennesker?

Anonymkode: 19f50...b20

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg orker ikke å snakke med sånne som deg som insinuerer at jeg støtter Hitlers og hans ugjerninger. Nesten hele familien til mamma røyk i Polen under andre verdenskrig, til info. Når sånne som deg slenger rundt seg med idiotiske påstander som dette, dytter du meg bare lenger vekk, og jeg kjenner jeg får sympati for trump på trass. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg du spør, men jeg synes ikke mening er for ekstrem å ha som mening, kutter er ikke ut folk på grunn av meningene deres

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Problemet er jo at han kan bli veldig farlig for verdensfreden

Anonymkode: 75bec...ec3

Det er meget mulig, men hva hjelper det å kutte ut noen i Norge for at de sier de hadde stemt på han hvis de kunne?

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Som resten av alle lands ledere da med andre ord 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det stemmer vel ikke? Norges statsleder (Jonas Gahr Støre) og tidligere statsleder (Jens Stoltenberg) er særdeles empatiske mennesker som er opptatt av hvordan folk har det, at det går bra og godt med alle.

Anonymkode: 6dfd8...01b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jo, men ikke at en venn/familiemedlem støtter en folkevalgt president i et land langt borte. Som sagt, en kan være dypt uenig i andres tanker og valg, men dersom valgene ikke direkte skader mennesker, kan en jo ikke ekskludere de!

Man har forskjellige grenser, og noen som lar seg blende av den enkle, men farlige, retorikken som Trump flyter på er ikke mennesker jeg vil bruke tid på. Jeg hadde ikke kuttet ut familie pga Trump, men jeg hadde nok kun hatt overfladisk kontakt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Tror du, sånn helt oppriktig, at vi kommer dit? At Trump kommer til å gasse i hjel en hel haug av uskyldige mennesker?

Nei, jeg tror ikke han kommer til å gjøre nøyaktig det samme som Hitler nei. Han kommer kanskje til å gjøre noe annet men tilsvarende. Slippe atombombe over en by med masse mennesker, for eksempel, eller på annen indirekte måte sørge for at mange mennesker blir drept. Folk på Gaza eller Ukrainere eller andre, det som fungerer i hans geopolitiske lek med Putin.

Tror også han kan sørge for at latinamerikanere, inkludert barn, som forsøker å krysse grensen inn til USA, blir henrettet på stedet, og dehumanisere etnisiteter, folkegrupper eller andre grupper av mennesker (som transer) på samme måte som Hitler gjorde og som kan «rettferdiggjøre» tortur, forfølgelse og folkemord. Ja, jeg tror han er i full stand til det

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Jeg orker ikke å snakke med sånne som deg som insinuerer at jeg støtter Hitlers og hans ugjerninger. Nesten hele familien til mamma røyk i Polen under andre verdenskrig, til info. Når sånne som deg slenger rundt seg med idiotiske påstander som dette, dytter du meg bare lenger vekk, og jeg kjenner jeg får sympati for trump på trass. 

Han har jo lignende menneskesyn som Hitler og har snakket pent om Hitler. Han dehumaniseret folkegrupper. Det er første steg.

De puster på hatets og ondskapens klør.

Les diktet «Du må ikke sove» av Arnulf Øverland.

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei, men hvor mange amerikanere kommer til å dø nå fordi de ikke får medisinene sine, eller behandlingen de har behov for? Fordi Musk har skrudd igjen krana?Skal den amerikanske økonomien på rett kjøl, slik som Musk har lovet, må han ta der det monner. Det er enten militæret (noe han IKKE kommer til å røre) og helsevesenet. For å ikke snakke om Kennedy som Helseminister,da...Hvor mange milliarder amerikanere kommer ikke til å dø, med han i sjefsstolen...

Og nå får jo Trump sine egne velgere kjenne på konsekvensene.

En stor inntektskilde for bøndene i Amerika, var å selge korn og råvarer til USAID for distribusjon i fattige land. Når USAID ble nedstengt, har veldig mange bønder mistet denne inntektskilden over natta. På toppen av dette, er de redde for å miste arbeidsfolket sitt, som de er helt avhengig av for jordarbeid og innhøsting. For Trump vil jo sende ut alle innvandrere. 

På grunn av en eventuell tollkrig, vil de også tape inntekter ved salg av varer, samt innkjøp av varer fra andre land. En tap-tap-tap-situasjon, der altså....

Igjen ett glimrende eksempel på en president som ikke aner hva han driver med, som tar avgjørelser han ikke aner konsekvensene av. 

Endret av Østerdølen
Skrevet

Hvorfor skal noen som ikke er dømt utsettes for straff? Trump er den eneste som står for rettferdighet og frihet. Noe som garantert vil provosere woke venstre! 🤣

image.thumb.png.7e28bc382bc56070d78f5d5341b6d604.png

https://archive.ph/M3bn8

Anonymkode: 7cd90...d26

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror de aller fleste politikere, i hvertfall i Norge, går inn i politikken hovedsaklig for å gjøre det som er best for landet og folket. Så er det en del av dem jeg er rykende uenig med om hvilket samfunn jeg tror er best eller hva som er de beste midlene for å komme dit. Jeg har likevell respekt for at politikerene som kjemper for det de mener er det beste.

Anonymkode: 90dcc...e29

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke lett for barn under 16 år å velge selv om de vet at du ikke vi har kontakt med de, de vil føle at de svikter deg ved å ta kontakt. 

Anonymkode: c1018...2bd

Har jeg sagt at jeg har barn under 16 år? Uansett.. det er ikke uvanlig at man kutter folk fra livet sitt fordi verdisynet krasjer.

Jeg ville ikke nektet svigermor å besøke oss hvis hun var Trump supporter, men jeg hadde glatt nektet å snakke om politikk. Og det hadde ikke smertet så mye å klippe av greinen til tremenning Torulf. 

HI

Anonymkode: 3bc79...968

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hi, du er like skummel som Trump. En må akseptere at andre mener noe annet enn en selv gjør uten å kutte de ut. Dette minner litt om Corona-tiden og de som ble utstøtt for de valgte å ikke ta vaksine. Er det et slik samfunn vi ønsker?

Du er drøy.

Jeg aksepterer det meste. Omgir meg med mange jeg er uenig med. Men her trekker jeg grensen. De jeg kjenner som hyller Trump er rabulister, og det er ikke bare Trump som er problematisk med deres syn på verden. Det er konspiratoriske teorier, antivax osv. og det gidder jeg ikke å ha i livet mitt. Der hvor jeg kan kutte - altså i mitt eget liv - der gjør jeg det. Omgir du deg med folk du ikke kan fordra? 

HI

Anonymkode: 3bc79...968

Skrevet

Hvordan klarer dere å fortsatt tro på media etter all propaganda om.vaksine som egentlig dreper folk? 

Er dere klar over at det er over 30.000 nordmenn på facebookgruppe for bivirkningen av vaksinen ? 

Media lyver om mye nå .... usaid ble stoppet og Usa har spart allerede 90 billioner dollar. .penger som var brukt til å kontrollere media i mange land i verden. Propaganda !! 

Hør selv på talene til Trump til Vance . Ikke sluk alt media sier 

Anonymkode: aae75...4b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan klarer dere å fortsatt tro på media etter all propaganda om.vaksine som egentlig dreper folk? 

Er dere klar over at det er over 30.000 nordmenn på facebookgruppe for bivirkningen av vaksinen ? 

Media lyver om mye nå .... usaid ble stoppet og Usa har spart allerede 90 billioner dollar. .penger som var brukt til å kontrollere media i mange land i verden. Propaganda !! 

Hør selv på talene til Trump til Vance . Ikke sluk alt media sier 

Jøss, men å sluke hva Trump og Vance sier uten et snev av bevis for sine påstander, er ikke naivt?

Anonymkode: 4db11...0e1

Skrevet

De har masse bevis siden de ser hva pengene har gått til, de har kontroll på kontoene nå. Derfor ble alt stoppet ..

Du er klar over at i øst Europa er valget blitt annullert da usa Biden administrasjonen Soros nettverket ikke likte at en kandidat de ikke har godkjent vant valget? 

Dere har vært løyet før en gang, hvorfor stoler dere på media fortsatt? 

Jeg har ikke vaksinert meg men kjenner desverre mange som sliter eller som er døde etter vaksine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...