Gå til innhold

Folk som fortsatt mener at Trump er det beste alternativet

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men å gå å bekymre seg for det og kutte ut venner og familie som har null innvirkning på hva hvem som er president hva hjelper det?

Anonymkode: 94c1f...69f

Det kan du godt spørre om. Jeg tror det hjelper på følelsen av gruppetilhørighet. Venstreorienterte trenger denne tilhørigheten til en gruppe med bare mennesker som tenker likt med dem selv. Det gir styrke og trygghet. Og da kan de angripe de som ikke er innafor, med tryggheten fra sin godkjente gruppe. Venstresiden er politikkens mobber. 

Det skyldes kanskje en form for fremmedfrykt? At de ikke har det godt med seg selv og trenger noen de kan skylde på?

Anonymkode: 1e292...8f7

Fortsetter under...

Jeg er enig i at media er med på å krisemaksimerer alt. Flere eksperter var jo med i studio når Trump ble valgt og sa at man nå ikke måtte kaste seg over og krisemaksimerer alt Trump sier, men det er vist helt glemt. 

Skremsel selger! 

Eksempel 1: USAID er fryst for 90 dager. I Norge får vi kun vite at Flyktninghjelpen må si opp 1700 personer. Det kommer ingen informasjon om hvorfor. Det Har jo vist seg at USAID drev med VM i sløsing. Blandt annet så har en musikkfestival i Irland, penger til elektriske biler i Vietnam, støtte til bytte av kjønn i flere land, støtte for å øke turismen i Egypt, m.m. Sikker fine og flotte prosjekt, men hvorfor skal amerikanske skattebetalere betale for dette. 

Eksempel 2: Talen til J.D. Vance. Utsendt reporter i Nrk sa jo blandt annet at talen var veldig religiøs, hvor han påstod at kristne ble forfulgt i Europa. Altså som statskanal så burde det være et krav at de kunne rapportere mye mer nøytralt enn det som de gjør. Mye av talen handlet om utfordringene vi har med masseinnvandring og det er jo helt sant. I tillegg så gjorde Europe seg avhengig av russisk gass, spesielt Tyskland, var det så lurt? Med en nabo som Russland burde vi ikke øke forsvarsbudsjettet? 

Hva har EU fått til når det gjelder fred i Ukraina? Nei jeg er ikke enig i at de skal måtte gi fra seg land, men hva er alternativene? En ting man kan tenke på er at Putin lever ikke evig. 

Man sitter å stemmer i FNs sikkerhetsråd om at det Russland gjør er ikke greit, men så lenge Russland selv sitter der er de helt handlingslammet. Og dette er noe vi betaler mye penger for, penger vi kunne ha brukt til å ansette folk til å forfølge kriminelle ungdommer. 

Anonymkode: c1018...2bd

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Smått utrolig med voksne mennesker som tror det er Trump som er vår verdens største trussel. Det er klimakrisen som kommer til å ta knekken på oss, men de samme menneskene som har fullstendig oppheng i Trump fortsetter å bidra til klimakollaps.

Anonymkode: 19f50...b20

Og en god del av oss klarer å tenke to tanker samtidig. Du skulle gjerne prøve det? 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Tja det minner nå litt om Jehovas Vitner. Vil man også nekte sine barn å ha kontakt med de som mener noe annet enn en selv? 

Hva man vil vet ikke jeg, men jeg bestemmer ikke over hvem mine barn er sammen med basert på foreldrenes livssyn, politiske holdning, legning eller etnisitet. Jeg har ingen problem med å forholde meg til alle slags folk som kollega eller foreldre til barnas venner, men mine egne venner velger jeg selv.

Det ropes og skrikes om å boikotte Tesla p.g.a. Musk, men hva med å boikotte Ikea, grunnleggeren var jo faktisk nazist: 

https://www.nrk.no/urix/nye-avsloringer-om-ikea-grunder-1.7762147

MissSaigon skrev (3 minutter siden):

Og en god del av oss klarer å tenke to tanker samtidig. Du skulle gjerne prøve det? 

Hva man vil vet ikke jeg, men jeg bestemmer ikke over hvem mine barn er sammen med basert på foreldrenes livssyn, politiske holdning, legning eller etnisitet. Jeg har ingen problem med å forholde meg til alle slags folk som kollega eller foreldre til barnas venner, men mine egne venner velger jeg selv.

Men HI snakket her om å kutte ut familie også. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig i at media er med på å krisemaksimerer alt. Flere eksperter var jo med i studio når Trump ble valgt og sa at man nå ikke måtte kaste seg over og krisemaksimerer alt Trump sier, men det er vist helt glemt. 

Skremsel selger! 

Eksempel 1: USAID er fryst for 90 dager. I Norge får vi kun vite at Flyktninghjelpen må si opp 1700 personer. Det kommer ingen informasjon om hvorfor. Det Har jo vist seg at USAID drev med VM i sløsing. Blandt annet så har en musikkfestival i Irland, penger til elektriske biler i Vietnam, støtte til bytte av kjønn i flere land, støtte for å øke turismen i Egypt, m.m. Sikker fine og flotte prosjekt, men hvorfor skal amerikanske skattebetalere betale for dette. 

Eksempel 2: Talen til J.D. Vance. Utsendt reporter i Nrk sa jo blandt annet at talen var veldig religiøs, hvor han påstod at kristne ble forfulgt i Europa. Altså som statskanal så burde det være et krav at de kunne rapportere mye mer nøytralt enn det som de gjør. Mye av talen handlet om utfordringene vi har med masseinnvandring og det er jo helt sant. I tillegg så gjorde Europe seg avhengig av russisk gass, spesielt Tyskland, var det så lurt? Med en nabo som Russland burde vi ikke øke forsvarsbudsjettet? 

Hva har EU fått til når det gjelder fred i Ukraina? Nei jeg er ikke enig i at de skal måtte gi fra seg land, men hva er alternativene? En ting man kan tenke på er at Putin lever ikke evig. 

Man sitter å stemmer i FNs sikkerhetsråd om at det Russland gjør er ikke greit, men så lenge Russland selv sitter der er de helt handlingslammet. Og dette er noe vi betaler mye penger for, penger vi kunne ha brukt til å ansette folk til å forfølge kriminelle ungdommer. 

Veldig enig. Det må være mulig å se mer enn en side av saken. USA har i årevis betalt for Europas sikkerhet gjennom NATO. Europeiske nasjoner har vært gratispassasjerer. Europa klarer aldri å bidra til fred i Midt-Østen. Europa er et supperåd Trump ikke gidder å sitte passivt å se på. Det skjønner jeg godt. Om andre ikke skjønner det er greit. Vi er alle forskjellige. 

Samme med masseinnvandringen som er en stor trussel for alle velfungerende samfunn. Trump ønsker å få kontroll på det. Han vil ikke havne der Europa er. Han ser jo hvordan alle de fattige menneskene fra sør invaderer nord. Det skjønner jeg godt. At andre ikke skjønner det er greit. 

Annonse

Mitt negative syn på Trump kommer ikke hovedsakelig fra media. Jeg pleide å le litt og tenke "for en klovn".. Men så har jeg i utdanningsløpet fått innføring i etterretningsrapporter og analyser av dokumenter fra det hvite hus, hvor man tydelig ser forskjellen i ordlyden og aggressiviteten Trumps regjering bruker når de ordlegger seg i sikkerhetspolitiske dokumenter, og hvordan de forholder seg til sine allierte. Kombiner dette med informasjon om hvordan hybrid krigføring foregår mellom stater,  i stor skala rundt om i verden, og du har stor grunn til bekymring. 

Vi har kommet dit at sannhet er subjektivt. Både media og sosiale medier manipulerer befolkning og setter oss opp mot hverandre. Når Trump i tillegg starter å true allierte, da har vi problemer. Og å tro at vi i Europa og Norge er trygge uten våre allierte er ekstremt naivt. Selvfølgelig må Europa inkluderes i samtaler om fred på vårt kontinent. 

Anonymkode: 534e1...8fe

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det ropes og skrikes om å boikotte Tesla p.g.a. Musk, men hva med å boikotte Ikea, grunnleggeren var jo faktisk nazist: 

https://www.nrk.no/urix/nye-avsloringer-om-ikea-grunder-1.7762147

Jakten på nazister minner veldig om jakten på rasister. Angsten og fremmedfrykten er så stor og vanskelig at folk ikke klarer å se nyansene i virkeligheten. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du er ikke alene. Det er veldig mange som får nerveproblemer av den aggressive kampanjen media kjører mot Trump. Det er slitsomt når avisene daglig forteller oss hvilket troll Trump er, og hvor alvorlig det er for deg og meg. Men det er ikke leseplikt på slike artikler. Det er heller ikke obligatorisk oppmøte til Nrk's Dagsrevy.

Les deg opp på andre ting heller. Livet går videre uansett. Mediene overdriver og forvrenger all virkelighet. Les bøker heller. 

Seriøst...

Anonymkode: 5ea36...c31

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi har kommet dit at sannhet er subjektivt. Både media og sosiale medier manipulerer befolkning og setter oss opp mot hverandre. Når Trump i tillegg starter å true allierte, da har vi problemer. Og å tro at vi i Europa og Norge er trygge uten våre allierte er ekstremt naivt. Selvfølgelig må Europa inkluderes i samtaler om fred på vårt kontinent. 

Våre allierte? Er det ikke på tide at Europa gjør noe selv? Europa har hatt flere år på seg til å holde samtaler med de involverte uten å oppnå noe som helst. Europa er handlingslammet i de fleste konflikter. 

Media er konsekvent vridd mot venstre, og angriper alt som lukter høyre. Det er ikke å sette befolkningen opp mot hverandre. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men så har jeg i utdanningsløpet fått innføring i etterretningsrapporter og analyser av dokumenter fra det hvite hus, hvor man tydelig ser forskjellen i ordlyden og aggressiviteten Trumps regjering bruker når de ordlegger seg i sikkerhetspolitiske dokumenter, og hvordan de forholder seg til sine allierte. Kombiner dette med informasjon om hvordan hybrid krigføring foregår mellom stater,  i stor skala rundt om i verden, og du har stor grunn til bekymring. 

Diplomatspråk er ikke Trump's metode nei. 

MissSaigon skrev (14 minutter siden):

Ja? Man kan da ikke godta alt fra familie heller. 

Du verden. Jeg ville godtatt om noen i familien kalte både Trump og Musk for nazister og klovner. Jeg ville ikke hatt noen problemer med det. Det tror jeg faktisk mange andre ville gjort også. Vi kunne hatt det fint sammen likevel. Politikk og ideologi påvirker ikke mitt syn på familiemedlemmer, heldigvis. 

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Mitt negative syn på Trump kommer ikke hovedsakelig fra media. Jeg pleide å le litt og tenke "for en klovn".. Men så har jeg i utdanningsløpet fått innføring i etterretningsrapporter og analyser av dokumenter fra det hvite hus, hvor man tydelig ser forskjellen i ordlyden og aggressiviteten Trumps regjering bruker når de ordlegger seg i sikkerhetspolitiske dokumenter, og hvordan de forholder seg til sine allierte. Kombiner dette med informasjon om hvordan hybrid krigføring foregår mellom stater,  i stor skala rundt om i verden, og du har stor grunn til bekymring. 

Anonymkode: 534e1...8fe

Men hos media som mottar store bidrag fra det offentlige burde vi kunne kreve at sannheten kom frem og ikke deres synsing. Akkurat nå er det viktigere enn noen gang at media publiserer nøytrale fakta og ikke synsing. Redaktører kan skrive om sin mening leder-artikkelen. 

Se Nrk sin sak om de tre 'nordfordeidingene' som ble dømt for voldtekt. Det viste jo seg at de var fra Somalia og Afganistan. 

En ting jeg synes dessverre Nrk er blitt ekspert på er å utelate alt de ønsker folk ikke skal lese om i en sak og det er veldig farlig. Da bør de heller droppe nyheter og heller formidle saker om Haaland og bloggere. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men hos media som mottar store bidrag fra det offentlige burde vi kunne kreve at sannheten kom frem og ikke deres synsing. Akkurat nå er det viktigere enn noen gang at media publiserer nøytrale fakta og ikke synsing. Redaktører kan skrive om sin mening leder-artikkelen. 

Se Nrk sin sak om de tre 'nordfordeidingene' som ble dømt for voldtekt. Det viste jo seg at de var fra Somalia og Afganistan. 

En ting jeg synes dessverre Nrk er blitt ekspert på er å utelate alt de ønsker folk ikke skal lese om i en sak og det er veldig farlig. Da bør de heller droppe nyheter og heller formidle saker om Haaland og bloggere. 

Gode poeng. Vi har samme nyhetsformidling i den veldig triste familietragedien i dagens VG. Der tilbakeholdes informasjon som kan være en viktig årsak til at tragedien skjedde. Slik at vi skal tro at det kunne like gjerne skjedd i en helt vanlig norsk familie. Det er så tragisk som det kan få blitt. Nyhetsbildet i Norge er blitt et skyggeteater. 

Og her er siste nytt fra Trump-vendettaen:

https://www.vg.no/nyheter/i/63MjQ3/slik-vil-trump-og-musk-endre-usa-et-kupp

Det snakkes om kupp, og et lojalitetsbasert embetsverk. Her kan jo vi si "velkommen etter". Dette er jo Norge i dag. Med venstreorienterte i alle posisjoner som kan påvirke opinionen til store folkegrupper. Vi finner det hele veien fra embedsverket, til store finansinstitusjoner, hjørnesteinsbedrifter, statsbedrifter, banker, riksdekkende fjernsyn, aviser, til og med de største idrettsforbundene, hvor alle lederstillinger besettes av personer med partiboken i orden og en sosialdemokratisk profil. Dette er moderne politikk. Det er blitt mafiavirksomhet. Ikke demokratier verdig.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du verden. Jeg ville godtatt om noen i familien kalte både Trump og Musk for nazister og klovner. Jeg ville ikke hatt noen problemer med det. Det tror jeg faktisk mange andre ville gjort også. Vi kunne hatt det fint sammen likevel. Politikk og ideologi påvirker ikke mitt syn på familiemedlemmer, heldigvis. 

Du verden. Hvordan har du klart å innbille deg at du har fasiten på alt? 

Anonymkode: 97be5...297

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, se der. Ytringsfrihet. 

Anonymkode: 97be5...297

Igjen. Å bli motsagt er ikke det samme som å bli nektet å ytre seg. 

Hvorfor er det så vanskelig å forstå?

Denne mannen er nr 2 i et av de mektigste landene i verden, han blir IKKE kneblet på noe som helst måte. 

Anonymkode: 9773f...cc5

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil ikke ha dem i livet mitt, for det er et tegn må så mye mer.. det følger ekstremt mye grums med et så forkvaklet verdenssyn. 

Jeg har venner av mange politiske og religiøse overbevisninger, men her setter jeg grensa på hva jeg vil ha rett på meg. Ikke uvanlig at folk kutter venner og familie som suger all livskraft ut av dem.. 

HI

Anonymkode: 3bc79...968

Skjønner ikke hvordan de står politisk suger livskraften ut av deg? Snakker du politikk hele tiden med familien og vennene dine?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men HI snakket her om å kutte ut familie også. 

Det er det mange som gjør. Mine barn får velge selv. 

HI

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan de står politisk suger livskraften ut av deg? Snakker du politikk hele tiden med familien og vennene dine?

Trump supportere jeg har møtt er mer gapete enn gjennomsnittet. Og de har verdier som følger med som nissen på lasset. 

HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er det mange som gjør. Mine barn får velge selv. 

HI

Det er ikke lett for barn under 16 år å velge selv om de vet at du ikke vi har kontakt med de, de vil føle at de svikter deg ved å ta kontakt. 

Disse folka nekter AP adgang til det hvite hus fordi de fortsatt bruker navnet "Mexicogulfen", og så kritiserer de andre for angrep på ytringsfriheten. Det er jo knapt til å tro.

Problemet med fredsforhandlinger mellom Russland og USA er dessuten at de nekter Ukraina å være med på forhandlingene. De ønsker å bestemme alt over hodet på dem det faktisk gjelder.

Anonymkode: 6db75...751

Hi, du er like skummel som Trump. En må akseptere at andre mener noe annet enn en selv gjør uten å kutte de ut. Dette minner litt om Corona-tiden og de som ble utstøtt for de valgte å ikke ta vaksine. Er det et slik samfunn vi ønsker?

Anonymkode: 8154c...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...