Anonym bruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Så utrolig dyrt det er i skibakken! Barna har så lyst, men jeg kan ikke bruke 1300 kr på inngang(heis). Låner gratis utstyr, men bare dagskort er 1300 kr for meg og 2 barn på 8 og 10 år. Finnes bakker med enkel heis, uten at det er slike flotte skimore anlegg eller andre typiske skisteder som Norefjell, Geilo etc? Anonymkode: a438e...7b9
Anonym bruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Det dyre er snøkanonene. https://snl.no/snøkanon Disse produserer snø til skibakkene. Ved hjelp av vann og... strøm. Mye strøm. Jo dyrere strømmen er, jo dyrere er snøkanonene å bruke. Jo mer må skibakkene ta betalt for å få økonomien til å gå rundt. Jo dyrere strømmen blir, jo dyrere blir alt. Anonymkode: 4c928...5cc
Anonym bruker Skrevet 16. februar #3 Skrevet 16. februar Hvor bor du da? Jeg lærte å stå på ski i Åslia og Hurdal, det er mindre og rimeligere alternativer på østlandet. Anonymkode: bfb8a...817
Anonym bruker Skrevet 16. februar #4 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det dyre er snøkanonene. https://snl.no/snøkanon Disse produserer snø til skibakkene. Ved hjelp av vann og... strøm. Mye strøm. Jo dyrere strømmen er, jo dyrere er snøkanonene å bruke. Jo mer må skibakkene ta betalt for å få økonomien til å gå rundt. Jo dyrere strømmen blir, jo dyrere blir alt. Anonymkode: 4c928...5cc Det gir ingen mening. Hvis 10 stk betaler 1000 kr per dag tjener de mindre enn om 100 stk hadde besøkt de for halve prisen. Folk dropper det pga prisen. Anonymkode: a438e...7b9
Anonym bruker Skrevet 16. februar #5 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hvor bor du da? Jeg lærte å stå på ski i Åslia og Hurdal, det er mindre og rimeligere alternativer på østlandet. Anonymkode: bfb8a...817 Takk, det kan jeg sjekke 🙂 Anonymkode: a438e...7b9
Anonym bruker Skrevet 16. februar #6 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hvor bor du da? Jeg lærte å stå på ski i Åslia og Hurdal, det er mindre og rimeligere alternativer på østlandet. Anonymkode: bfb8a...817 Ca 1.5 time unna oss, men ok for helg eller vinterferie/påskeferie 🙂 Anonymkode: a438e...7b9
Anonym bruker Skrevet 16. februar #7 Skrevet 16. februar Finnes, men ikke så mye billigere. Der vi var i går (Grotli) ville det kostet 1050 for dere tre en hel dag. Så finnes det jo dugnadsdrevne små skitrekk rundtom, som Jerikobakken i Oslo. Tror sesongkort der koster en hundrelapp. Anonymkode: df0b7...7e0
Anonym bruker Skrevet 16. februar #8 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det gir ingen mening. Hvis 10 stk betaler 1000 kr per dag tjener de mindre enn om 100 stk hadde besøkt de for halve prisen. Folk dropper det pga prisen. Anonymkode: a438e...7b9 Det gir ingen mening at snøkanoner er dyre på grunn av all strøm de bruker? Ingen? Med dagens strømpriser er det store summer som bokstavelig talt skytes ut av snøkanonene på Vrådal panorama i Kviteseid. Med 55 snøkanoner i drift blir det snakk om flere millioner kroner ekstra bare i snøproduksjon for skisenteret. – Det koster oss mellom 120.000 og 170.000 kroner ekstra i døgnet, avhengig av spotprisen, sier daglig leder Petter Johnsen til NRK. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kostbar-snoproduksjon-i-skianleggene-1.15754538 Og nå er strømmen enda dyrere blitt. Anonymkode: 4c928...5cc
Anonym bruker Skrevet 16. februar #9 Skrevet 16. februar Det er veldig dyrt. Hvis dere har tenkt å dra ofte anbefaler jeg årskort. Vi har hatt årskort i alle år, det er dyrt men billigere totalt sett Anonymkode: 29a32...9da
Anonym bruker Skrevet 16. februar #10 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Finnes, men ikke så mye billigere. Der vi var i går (Grotli) ville det kostet 1050 for dere tre en hel dag. Så finnes det jo dugnadsdrevne små skitrekk rundtom, som Jerikobakken i Oslo. Tror sesongkort der koster en hundrelapp. Anonymkode: df0b7...7e0 Å, kanskje noe sånt finnes her jeg bor! 😁 Anonymkode: a438e...7b9
Anonym bruker Skrevet 16. februar #11 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det gir ingen mening at snøkanoner er dyre på grunn av all strøm de bruker? Ingen? Med dagens strømpriser er det store summer som bokstavelig talt skytes ut av snøkanonene på Vrådal panorama i Kviteseid. Med 55 snøkanoner i drift blir det snakk om flere millioner kroner ekstra bare i snøproduksjon for skisenteret. – Det koster oss mellom 120.000 og 170.000 kroner ekstra i døgnet, avhengig av spotprisen, sier daglig leder Petter Johnsen til NRK. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kostbar-snoproduksjon-i-skianleggene-1.15754538 Og nå er strømmen enda dyrere blitt. Anonymkode: 4c928...5cc Det var ikke det jeg mente. Prisen gir fortsatt ingen mening til tross for det du skriver/og gjentar. Noe lavere pris gir flere besøkene og mer penger i kassa, enn om veldig få besøker pga blodpris. Anonymkode: a438e...7b9
Anonym bruker Skrevet 16. februar #12 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er veldig dyrt. Hvis dere har tenkt å dra ofte anbefaler jeg årskort. Vi har hatt årskort i alle år, det er dyrt men billigere totalt sett Anonymkode: 29a32...9da Vi tester ut nå på tampen av sesongen, og fakler det i smak kan årskort vurderes. Men sjekker i nærområdet om det finnes slike mindre skitrekk som ikke koster mer enn noen hundre kroner i året for en familie. Ser det finnes mye fra 100 opp til 500 kr per år per familie, det er fantastisk. Håper bare å finne en i eget nærområde🤩 Anonymkode: a438e...7b9
Anonym bruker Skrevet 16. februar #13 Skrevet 16. februar Jeg fant!!! Takk for tips ang mindre skitrekk! Takk❤️🤩 Anonymkode: a438e...7b9
Anonym bruker Skrevet 16. februar #14 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var ikke det jeg mente. Prisen gir fortsatt ingen mening til tross for det du skriver/og gjentar. Noe lavere pris gir flere besøkene og mer penger i kassa, enn om veldig få besøker pga blodpris. Anonymkode: a438e...7b9 De har nok gjort en vurdering på om det er en optimal pris for å balansere hvor mange som er villige til å betale hvor mye. Det dreier seg jo om kapasitet også. Det er begrenset hvor mange de kan slippe inn i anlegget samtidig og med fler mennesker må de også lønne fler ansatte. Anonymkode: eab6a...72d
Anonym bruker Skrevet 16. februar #15 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det var ikke det jeg mente. Prisen gir fortsatt ingen mening til tross for det du skriver/og gjentar. Noe lavere pris gir flere besøkene og mer penger i kassa, enn om veldig få besøker pga blodpris. Anonymkode: a438e...7b9 Det er så mange som har råd at det lønner seg fortsatt å ta betalt slik at de kan få betalt både strømutgifter og lønn til ansatte fremfor å gamble på priser som er så lave at de ikke får betalt strømutgifter og lønn til ansatte med normale besøkstall, i håp om at et mirakel skjer og flere hundre ekstra besøkende daler innom. Anonymkode: 4c928...5cc
Anonym bruker Skrevet 16. februar #16 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Det gir ingen mening at snøkanoner er dyre på grunn av all strøm de bruker? Ingen? Med dagens strømpriser er det store summer som bokstavelig talt skytes ut av snøkanonene på Vrådal panorama i Kviteseid. Med 55 snøkanoner i drift blir det snakk om flere millioner kroner ekstra bare i snøproduksjon for skisenteret. – Det koster oss mellom 120.000 og 170.000 kroner ekstra i døgnet, avhengig av spotprisen, sier daglig leder Petter Johnsen til NRK. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kostbar-snoproduksjon-i-skianleggene-1.15754538 Og nå er strømmen enda dyrere blitt. Anonymkode: 4c928...5cc Det var jo ikke det jhun skrev da. Hun kommenterte at med litt lavere priser så ville de ha flere kunder. Anonymkode: 8a506...078
Anonym bruker Skrevet 16. februar #17 Skrevet 16. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var jo ikke det jhun skrev da. Hun kommenterte at med litt lavere priser så ville de ha flere kunder. Anonymkode: 8a506...078 Det er ikke slik at det plutselig dukker opp flere hundre ekstra kunder hvis de senker prisene. Derimot risikerer de å gå konkurs hvis de setter ned prisene og så viser det seg at det ikke kom flere hundre nye kunder likevel. Bare noen ekstra, men ikke nok til å betale for den lave prisen. Jo, når hun skriver at det ikke gir mening at prisene øker når strømprisene øker så skriver hun at det ikke er sant at det koster mye å drifte disse snøkanonene. Anonymkode: 4c928...5cc
Anonym bruker Skrevet 16. februar #18 Skrevet 16. februar Hvis du har stått på Tryvann og bor i Oslo, så vil jeg anbefale Oslo skisenter på Grefsenkollen. De har litt billigere dagskort, men det beste er at man som familie får 20% rabatt hvis man er tre eller flere. Da koster 940 for deg og barna. Utenom ferier så har de 2 for 1 på fredager. Og på mandager har de 2 jenter for 1. Fortsatt ikke veldig billig, men billigere Anonymkode: dc3fc...f23
Anonym bruker Skrevet 16. februar #19 Skrevet 16. februar Middagsåsen i Våler kommune i Østfold er ganske bra😀 Anonymkode: d3c58...34f
Anonym bruker Skrevet 16. februar #20 Skrevet 16. februar 4 hours ago, Anonym bruker said: Det gir ingen mening. Hvis 10 stk betaler 1000 kr per dag tjener de mindre enn om 100 stk hadde besøkt de for halve prisen. Folk dropper det pga prisen. Anonymkode: a438e...7b9 Er ikke sikkert at det kommer så mange flere om prisen droppes, tviler sterkt på at 10 ganger så mange kommer om prisen halveres som i eksempelet ditt Anonymkode: aab69...d12
Anonym bruker Skrevet 17. februar #21 Skrevet 17. februar Anonym bruker skrev (8 timer siden): Så utrolig dyrt det er i skibakken! Barna har så lyst, men jeg kan ikke bruke 1300 kr på inngang(heis). Låner gratis utstyr, men bare dagskort er 1300 kr for meg og 2 barn på 8 og 10 år. Finnes bakker med enkel heis, uten at det er slike flotte skimore anlegg eller andre typiske skisteder som Norefjell, Geilo etc? Anonymkode: a438e...7b9 Syns ikke det var dyrt jeg da. Mye penger ja, men det er for en hel dag. Mye moro for pengene. Per pers, 400- 500 kr er ikke sååå Mye. Det er det det koster. Kostet nesten like mye for 20 år siden. Koster mere å dra på Tusenfryd osv. Anonymkode: 4aece...111
Anonym bruker Skrevet 17. februar #22 Skrevet 17. februar Anonym bruker skrev (19 timer siden): Så utrolig dyrt det er i skibakken! Barna har så lyst, men jeg kan ikke bruke 1300 kr på inngang(heis). Låner gratis utstyr, men bare dagskort er 1300 kr for meg og 2 barn på 8 og 10 år. Finnes bakker med enkel heis, uten at det er slike flotte skimore anlegg eller andre typiske skisteder som Norefjell, Geilo etc? Anonymkode: a438e...7b9 Ja, det er veldig dyrt. Men finnes rimeligere steder også. Litt lettere å komme med tips hvis man vet hvor du holder til. Anonymkode: 70c8d...b01
Anonym bruker Skrevet 17. februar #23 Skrevet 17. februar Anonym bruker skrev (12 timer siden): Syns ikke det var dyrt jeg da. Mye penger ja, men det er for en hel dag. Mye moro for pengene. Per pers, 400- 500 kr er ikke sååå Mye. Det er det det koster. Kostet nesten like mye for 20 år siden. Koster mere å dra på Tusenfryd osv. Anonymkode: 4aece...111 Det koster ikke mer på tusenfryd, nei. Der koster billettene under 400 kroner om man har rabatter og hvertfall vi bruker mye lengre tid på tusenfryd enn i skibakken Skulle jeg tatt med alle ungene på slalom hadde det kosta meg 2500 kroner i heiskort. Det er mye på en dag Anonymkode: 5dce2...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå