Gå til innhold

Bruke spesialist (lege) i annet fagfelt?

Anbefalte innlegg

Jeg har det ikke bra for tiden, og opplever at DPS ikke klarer å møte meg skikkelig på det jeg trenger. Ikke minst opplever jeg at psykiatrien som skal skrive ut medisiner ikke er det minste interessert i en dialog med meg, men helst bare vil følge standard prosedyre og få meg ut døren igjen så fort som mulig, enda all tidligere erfaring viser at jeg redponderer dårlig på de medisinene hun vil gi meg.

Så er greien at jeg går til en annen lege privat, av helt andre årsaker, som ikke er formelt spesialisert innen psykisk helse, men har jobbet tett opp mot dette noen år i forbindelse med sitt fagfelt. Denne legen er helt fantastisk. Han ser helheten, er empatisk og har gode forslag til alternativer for medisiner som sannsynligvis vil fungere mye bedre på meg på grunn av sammensetningen av utfordringer jeg har. Jeg har faktisk lyst til å bare kutte ut hele DPS og heller betale det som det måtte koste for å få behandling hos en lege som tar meg på alvor og viser oppriktig interesse for at jeg skal bli bedre. Men kan man egentlig det? Altså bruke en lege som er spesialisert i ett fagfelt til behandling i et annet?

Anonymkode: 2d2aa...e04

Fortsetter under...

Jeg synes du skal diskutere det med den aktuelle legen. Kanskje tenker vedkommende at det går bra, men det er jo ikke sikkert. Kommer an på hva som er de psykiske utfordringene, som kan være mye å ta ansvar for alene for en lege. At legen har jobbet tett på fagfeltet tidligere betyr jo at det har vært som del av et sammensatt team, og det er noe helt annet enn å ta ansvaret helt alene.

Anonymkode: 1ac3f...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...