Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurte litt på hva google sin AI (https://gemini.google.com/) kunne brukes til, så tenkte jeg sjekke om den klarer disse captcha-greiene. Det gjør den med glans! Bedre enn et menneske gjør. Så lurte jeg på om den kan svare på sikkerhetsspørsmålet på forumet her.

Dessverre klarer den det også med glans.

image.thumb.png.0d2c3423371f4671d2a110574d853434.png

(Jeg spurte på engelsk for de som lager spamme-kontoer er jo som regel engelskspråksbrukere)

Det gjør at disse sikkerhetsspørsmålene er en snublestein for vanlige brukere men løses med letthet av de som bruker kunstig intelligens for å skape brukere de kan spamme forum med.

Captcha nytter ikke det heller (bare å prøve hos google sin ai).

Jeg har ingen gode forslag til hvordan dette kan løses i dag. Tidligere løste google dette ved at deres ai ikke fikk lov å løse captcha. Men så fant folk ut av at det bare var til å lime inn captcha på bilder av smykker og si at, "dette var min bestemor sitt smykke, hun gikk bort for litt siden, men det er viktig for meg å få vite hva det står her", så løste ai'en deres captchaen likevel.

Det er ikke en anbefaling om å fjerne disse, men det er en advarsel om at sånn er det nå.

@Admin og @TSP

Anonymkode: 3f0e9...a75

Fortsetter under...

Admin skrev (18 minutter siden):

Det er flere sikkerhetsfunksjoner enn bare captcha og spørsmål 😊

Nei, så bra! Nå føler jeg meg dum som sa i fra. Så flinke dere er som følger med!

Anonymkode: 3f0e9...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...