Gå til innhold

Inspirert av annen tråd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barn under 16 kan de ikke det med.

Mellom 16 og 18 er jeg litt usikker på hvordan reglene er med.

Anonymkode: cb808...bc8

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Er man under 18 år skal foreldre/foresatt og barnevernstjenesten varsles

Anonymkode: b3ee1...e1b

Polititet kan absolutt snakke med unge uten å varsle foreldre eller barnevernstjeneste. Er dere helt uvitende om hvor mye polititet jobber opp mot de unge?

Anonymkode: c301f...b38

27 minutes ago, Anonym bruker said:

Polititet kan absolutt snakke med unge uten å varsle foreldre eller barnevernstjeneste. Er dere helt uvitende om hvor mye polititet jobber opp mot de unge?

Ved avhør eller siktelse skal foresatte og bvt varsles

Anonymkode: b3ee1...e1b

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

I den andre tråden står det at politiet rykket ut uniformert til en skole og snakket med mange elever og spurte etter et navngitt barn. Er det ingen logikk i at foreldrene til barnet som blir lett etter blir kontaktet? Synes også det virker veldig rart at politiet kan gå rett inn på en skole og spørre ut elever uten at det er avtalt med lærere/ rektor og uten at de vet at politiet er der. 

Anonymkode: ff747...a59

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvem snakker om avhør og siktelse?

I avhør skal jo foreldre være med. Men tenker mer på den andre tråden der politiet går rundt å spør på en skole etter navngitt elev

Vi fikk telefon fra politiet her for en stund siden. Da hadde 16 åringen vår IKKE gjort noe galt, men hadde blitt kommet i kontakt med politiet sammen med en venn ute på gata. 

Politiet ringte da både oss og foreldrene til vennen og fortalte oss dette. Til tross for at begge er over 16, ene er snart 17, og politiet var veldig klar på at ingen ting galt hadde skjedd og begge to var fine ungdommer.  De ville rett og slett bare informere om at de hadde snakket og om hva. 

Vet ikke om der er vanlig praksis, men jeg satte i allefall pris på telefonen.  Selv om pulsen gikk noe opp da de presenterte seg 😆

Anonymkode: ea059...bc7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi fikk telefon fra politiet her for en stund siden. Da hadde 16 åringen vår IKKE gjort noe galt, men hadde blitt kommet i kontakt med politiet sammen med en venn ute på gata. 

Politiet ringte da både oss og foreldrene til vennen og fortalte oss dette. Til tross for at begge er over 16, ene er snart 17, og politiet var veldig klar på at ingen ting galt hadde skjedd og begge to var fine ungdommer.  De ville rett og slett bare informere om at de hadde snakket og om hva. 

Vet ikke om der er vanlig praksis, men jeg satte i allefall pris på telefonen.  Selv om pulsen gikk noe opp da de presenterte seg 😆

Anonymkode: ea059...bc7

Det er jo slik det skal være.  År barn er i kontakt med myndighetspersoner skal jo foreldre informeres om det. 
Jeg fikk politiet på døra en gang, sent på kvelden i 22-23 tiden. Jeg fikk sjokk da jeg åpnet døra, og begynte å skrike. 
På det tidspunktet hadde jeg en gutt på 18 år som nettopp hadde fått lappen og var ute å kjørte bil. Var sikker på at det hadde skjedd en ulykke / dødsfall i verste fall. 
Hadde på det tidspunktet nettopp mistet et familiemedlem i trafikk ulykke, ungt menneske. Synes det er veldig dårlig gjort å komme på døra sent en lørdagskveld, for å komme med et skriv de kunne sendt i posten. 
Jeg klagde om dette til politisjefen, og fikk da beskjed om at det er normalt at når politiet patruljerer at de tar med seg post og stikker innom folk om de ser det er lys i huset. Dette var noe søknadsgreie om våpen i forbindelse med jakt. 
Helt unødvendig 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er jo slik det skal være.  År barn er i kontakt med myndighetspersoner skal jo foreldre informeres om det. 
Jeg fikk politiet på døra en gang, sent på kvelden i 22-23 tiden. Jeg fikk sjokk da jeg åpnet døra, og begynte å skrike. 
På det tidspunktet hadde jeg en gutt på 18 år som nettopp hadde fått lappen og var ute å kjørte bil. Var sikker på at det hadde skjedd en ulykke / dødsfall i verste fall. 
Hadde på det tidspunktet nettopp mistet et familiemedlem i trafikk ulykke, ungt menneske. Synes det er veldig dårlig gjort å komme på døra sent en lørdagskveld, for å komme med et skriv de kunne sendt i posten. 
Jeg klagde om dette til politisjefen, og fikk da beskjed om at det er normalt at når politiet patruljerer at de tar med seg post og stikker innom folk om de ser det er lys i huset. Dette var noe søknadsgreie om våpen i forbindelse med jakt. 
Helt unødvendig 

Herregud, ta deg sammen. 

Anonymkode: bb7c7...dad

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...