Gå til innhold

Ta ut 10 000 kr i minibank

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da må du ta ut i flere omganger.
Husk å sjekke om det er et maks tak på uttak per uke på kortet ditt først.
Man kan også ta ut i de fleste Kiwi og Meny butikker og der kan man ta ut alt på en gang.

Anonymkode: fbf8f...e09

Litt flaut å ta ut så mye penger i kassa på butikken 🙈

Anonymkode: 18772...668

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Litt flaut å ta ut så mye penger i kassa på butikken 🙈

Så kjør til en butikk du ikke pleier å handle i da.

Jeg har selv gjort det, og selv sett andre gjøre det. Ser ikke hvorfor det er flaut

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det flaut? Skal du kjøpe stoff?

Anonymkode: 71722...e32

Det er jo et faktum at sånne pengesummer i kontanter gjerne brukes til svart arbeid, så jeg skjønner at det føles litt flaut. De som jobber i butikken vet jo også det...

Anonymkode: 74063...607

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo et faktum at sånne pengesummer i kontanter gjerne brukes til svart arbeid, så jeg skjønner at det føles litt flaut. De som jobber i butikken vet jo også det...

Sånne summer kan man ikke ta på vipps uten gebyrer så skal man handle noe dyrt privat (for eksempel vi finn), kjøpe hund fra oppdrette og lignende er det fremdeles normalt å betale kontant.
Det er veldig mange andre grunner enn svart arbeid til at man trenger å ta ut slike summer og de aller fleste vet det

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sånne summer kan man ikke ta på vipps uten gebyrer så skal man handle noe dyrt privat (for eksempel vi finn)

Man kan Vippse i flere runder. Da er det ikke gebyr.

Ser egentlig ingen grunn, bortsett fra å betale svart arbeid eller kjøpe narkotika, å ta ut såpass mye i kontanter

Anonymkode: 4308f...121

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ser egentlig ingen grunn, bortsett fra å betale svart arbeid eller kjøpe narkotika, å ta ut såpass mye i kontanter

At du er begrenset betyr ikke at de som betaler ut pengene er det. 

Anonymkode: 71722...e32

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Sånne summer kan man ikke ta på vipps uten gebyrer så skal man handle noe dyrt privat (for eksempel vi finn), kjøpe hund fra oppdrette og lignende er det fremdeles normalt å betale kontant.
Det er veldig mange andre grunner enn svart arbeid til at man trenger å ta ut slike summer og de aller fleste vet det

Rareste jeg har hørt.

Jeg driver oppdrett av hund og skriver jo kontrakt med kjøper. De betaler et depositum når avtalen skrives og betaler resten når hunden er hentet, alt via vanlig bank. Ingen vips, og ingen kontanter.

Jeg mener nå fremdeles at såpass store kontantbeløp ofte handler om svart arbeid og penger som skal hvitvaskes.

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Rareste jeg har hørt.

Jeg driver oppdrett av hund og skriver jo kontrakt med kjøper. De betaler et depositum når avtalen skrives og betaler resten når hunden er hentet, alt via vanlig bank. Ingen vips, og ingen kontanter.

Jeg mener nå fremdeles at såpass store kontantbeløp ofte handler om svart arbeid og penger som skal hvitvaskes.

Når vi kjøpte hunden vår for 2 år siden betalte vi depositum med vipps, og resten kontant når vi hentet.
Oppdretter vi brukte var seriøs, og kjent for å ha gode hunder.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke lenger. Vipps legger sammen i løpet av 24 timer, og alt over 5000kr innenfor 24 timer får 1% gebyr. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor folk er så redd for 1 % gebyr akkurat. Det utgjør okt allverden. 

Anonymkode: 1b8c5...14f

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Når vi kjøpte hunden vår for 2 år siden betalte vi depositum med vipps, og resten kontant når vi hentet.
Oppdretter vi brukte var seriøs, og kjent for å ha gode hunder.

Ja, jeg tror deg jeg altså, men det er jo rart.

En hund koster fort 20-25.000 kr, og oppdretter vil ha det kontant? Det betyr jo bare at oppdretter ikke vil at noen (skatteetaten) skal se hva hun/han tjener på hobbyen sin 🙈

Jo det blir fortsatt gebyr hvis man vippser mer enn 5000 til samme person innen 24 timer

Anonymkode: ab11d...0df

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg trenger å ta ut 10 000 kr. Kan jeg ta det ut i minibank? Får ikke det i ett uttak, men kan ta ut i flere omganger? 

Det kommer litt an på minibankene. I den ene her så kan jeg ta ut 9900 som er maksbeløpet for uttak på kortet mitt. I den andre måtte jeg tatt ut i flere omganger, for der har minibanken maks uttak på 3500 pr uttak.

Anonymkode: 9fdfc...99e

For noe tiull, det er mange som liker å bruke kontanter. til å handle generelt.

Herlighet, så uvitende enkelte folk er.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har faktisk tenkt jeg skulle ta ut en del kontanter for å ha liggende i «beredskapsboksen», tenkte 10-15 000. Kontanter kan være greit å ha.

Anonymkode: 39c61...b14

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har faktisk tenkt jeg skulle ta ut en del kontanter for å ha liggende i «beredskapsboksen», tenkte 10-15 000. Kontanter kan være greit å ha.

Anonymkode: 39c61...b14

men da er det ikke så hast med og ta ut kontanter

Anonymkode: ac688...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...