Gå til innhold

Talen til J.D. Vance

Anbefalte innlegg

Skrevet

Europeiske ledere er i harnisk etter talen til J.D. Vance i München. Jeg synes imidlertid han treffer ganske bra på mange punkter. Jeg er faktisk enig i at den splittelsen vi ser innad i Europa, med en globalistisk elite som i liten grad tar hensyn til velgerne, økt oppsluttning om de politiske ytterpunktene, og et demokratisk underskudd i EU som et overordnede organet, gjør at jeg tenker den indre trusselen kanskje er vel så stor som den ytre. 

JD Vance goes after European allies in Munich Security Conference speech | DW News

Anonymkode: 6abb6...25f

Skrevet (endret)

Her kan du selv høre talen hans: 

Anonymkode: ed6ac...697

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat - Admin
Skrevet

Jeg er faktisk veldig enig med det han sier og det er pinlig at så mange europeiske ledere ikke klapper. 

Jeg kan se for meg han som USA sin neste president. 

Skrevet

Hø? Jeg trodde alt fungerte knirkefritt i Europa jeg? 

Anonymkode: c9fa7...0f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hø? Jeg trodde alt fungerte knirkefritt i Europa jeg? 

Så dum er du ikke. Prøv å ikke lev så opp til stereotypen på en trumptilhenger da. 

Anonymkode: 5a565...77e

Skrevet

Ja, det var jo disse poengene den nye lederen i Tyskland vant frem med i 1933 også. Forslår at du setter deg inn verdigrunnlaget til Trump og co. 

Anonymkode: 802b8...67e

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Ja, det var jo disse poengene den nye lederen i Tyskland vant frem med i 1933 også. Forslår at du setter deg inn verdigrunnlaget til Trump og co. 

Anonymkode: 802b8...67e

Om så, i såfall burde de som satte grense-dørene på vidt gap også ha lært av historien før de tenkte at hele verden skulle reddes i Europa. Dette er noe FN også burde tatt lærdom av før de presset på regler i vesten som ingen andre land bryr seg om å følge. 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så dum er du ikke. Prøv å ikke lev så opp til stereotypen på en trumptilhenger da. 

Er det noe galt i å være Trump-tilhenger, også nå?

Trump-tilhengere fanger i det minste opp ironi der den forekommer :) 

Anonymkode: 8d346...829

Skrevet

Ironi er ikke for alle 🙄

Skrevet

I 2016 uttalte han at han anså Trump som USAs Hitler. Han følger opp den uttalelsen 

Anonymkode: 6dc7f...d8d

Skrevet

Jeg var veldig enig i veldig mye.

Men jeg synes også mye av det Trump mener ikke er så dumt. 

Jeg tror mange i Norge ikke har satt seg veldig dypt inn i politikken i usa. Mange vil nok tilhøre den andre fløyen og dermed være uenig i politikken. Men Trump’s politikk er ikke så grusom som mange gir uttrykk for. 

Anonymkode: 8b0cb...4e2

Skrevet

Er det noe galt i å være Trump-tilhenger, også nå?

Trump-tilhengere fanger i det minste opp ironi der den forekommer :) 

Anonymkode: 8d346...829

Ja, det er veldig galt. Ingen som skjønner hvordan ting fungerer er tilhenger av han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg tror mange i Norge ikke har satt seg veldig dypt inn i politikken i usa. Mange vil nok tilhøre den andre fløyen og dermed være uenig i politikken. Men Trump’s politikk er ikke så grusom som mange gir uttrykk for. 

Det var det nok mange som sa om en herre med bart en gang i tiden også.

Anonymkode: 6dfd8...175

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dere må slutte å dra paralleller med Hitler med en gang det dukker opp noe dere ikke liker, det blir for dumt. Keir Starmer velger jo å straffe uttalelser på Facebook hardere enn voldtekt og narkotikahandel....går ikke det utover ytringsfriheten så vet ikke jeg? Ala noe av det samme som en fyr med bart gjorde. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Dere taper diskusjonen med en gang når dere kommer med denne uttalelsen. Det er et billig forsøk på å kneble, og det var det ihvertfall en herre med bart som gjorde en gang i tiden. Så bare slutt med det tullet der, og delta i diskusjonen som en normal person. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dere taper diskusjonen med en gang når dere kommer med denne uttalelsen. Det er et billig forsøk på å kneble, og det var det ihvertfall en herre med bart som gjorde en gang i tiden. Så bare slutt med det tullet der, og delta i diskusjonen som en normal person. 

Ta det med ro, at noen motsier deg er ikke det samme som å kneble deg. Dere må virkelig lære dere forskjellen på kritikk og knebling altså.

Skrevet

I og med at Vance gir støtte til AFD som har en rekke høyreekstreme som medlemmer, nekter journalister å gjøre jobben sin (her kan du snakke om knebling), og avviser maktfordelingsprinsippet, er ikke bartemannen så langt unna. 

Anonymkode: eb694...c35

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ta det med ro, at noen motsier deg er ikke det samme som å kneble deg. Dere må virkelig lære dere forskjellen på kritikk og knebling altså.

Normalt sett tenker jeg det beste er å overse mennesker som diskuterer med slik taktikk.

Jeg har ingenting imot å diskutere ting med mennesker med et annet synspunkt enn meg, det kan være spennende og ofte lærer både jeg og den andre noe nytt. Vi trenger heller ikke å bli enige, vi er jo alle forskjellige.

Din diskusjonstaktikk er ikke konstruktiv kritikk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er veldig galt. Ingen som skjønner hvordan ting fungerer er tilhenger av han. 

Sånne holdninger ligner veldig på dem til en viss herre med bart og alle tilhengerne hans.

Anonymkode: 25bc3...47b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sånne holdninger ligner veldig på dem til en viss herre med bart og alle tilhengerne hans.

Anonymkode: 25bc3...47b

Så lenge du ikke har mer å komme med så bekreftet du uttalelsen min helt perfekt. 

Skrevet

Skremmende å høre på Nrk hvor negativ de er til talen. Forsvarssjefen som ble intervjuet ble jo nesten stilt til veggs fordi han ikke var negativ nok. Nrk som en statskanal skal belyse begge sidene, men her har de KUN hentet inn de som er negativ til talen og på den måten er de med på å underbygge at det i talen stemmer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Skremmende å høre på Nrk hvor negativ de er til talen. Forsvarssjefen som ble intervjuet ble jo nesten stilt til veggs fordi han ikke var negativ nok. Nrk som en statskanal skal belyse begge sidene, men her har de KUN hentet inn de som er negativ til talen og på den måten er de med på å underbygge at det i talen stemmer. 

Men når så og si alle de europeiske statslederne satt der i sjokk, så er det jo det NRK må formidle. Tenker du at de skal late som om det var en mer balansert mottakelse enn det var? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men når så og si alle de europeiske statslederne satt der i sjokk, så er det jo det NRK må formidle. Tenker du at de skal late som om det var en mer balansert mottakelse enn det var? 

Det gjør jo ofte vondt å høre sannheten.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg synes i grunn den er verre enn forventet. Tukle med handelskrig, fredssamtaler hvor Ukraina ikke får delta, blander seg inn i politisk valg i andre land. 

Europa må våkne, absolutt, vi har nok drukket for mye kaffe på cafe og latt ting skje uten god nok kontroll. Det var helt på sin plass forrige periode da NATO bokstavlig talt fikk voksenkjeft av Trump for å gjøre seg avhengig av russisk gass og den passive innstillingen til forsvar. Vi bare forventer at USA har ryggen vår hvis det smeller, vi har godt av å ta mer ansvar og styring selv. 

Men det er et problem at flere land nå søker mot endring for endringen skyld, ikke fordi det nødvendigvis er god endring til beste for vanlig mann i gata. Skulle ønske venstresiden klarte å hoste opp noe mer dugelig enn det Hitlerfjaset, ender bare med å dytte folk mer mot ytre høyre. 

Anonymkode: 29865...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...