Gå til innhold

Irriterer meg over denne oppførselen enkelte har ovenfor eiere av Tesla-biler.

Anbefalte innlegg

Bare for å ha sagt det, vi har ikke Tesla selv, så dette er ikke min personlig opplevelse, men hva jeg leser og hører i forskjellige kanaler.

Jeg har forståelse for at mange misliker Trump og Musk for tiden,men det ser ut som om folk har helt glemt at de fleste som har Tesla faktisk kjøpte den FØR dette sirkuset begynte. Hvorfor skal de ta støyten at folk sin motforestillinger av det som skjer "over dammen"?
Er jo ikke akkurat som at man kan spå inn i fremtiden.

Så hva forventer man at folk skal gjøre, bare skrote bilen sin?
En bil koster ganske mange penger og er ment å vare lenge, er liksom ikke bare å bytte heller

Anonymkode: 51a8c...435

Fortsetter under...

Søsteren min opplevde å få kjeft og at en pappa sa til sønnen sin «det er bare idioter  som kjører Tesla». Altså folk må roe seg. Jeg valgte å ikke kjøpe Tesla nå når jeg skulle ha ny bil, jeg ønsker ikke å støtte en som står for verdier fjernt fra meg. Men jeg hadde ikke solgt bilen min om jeg hadde eid en Tesla allerede. Det er for dyre saker til å bare kaste bilen sånn. 

Anonymkode: 43ea1...acd

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Bare for å ha sagt det, vi har ikke Tesla selv, så dette er ikke min personlig opplevelse, men hva jeg leser og hører i forskjellige kanaler.

Jeg har forståelse for at mange misliker Trump og Musk for tiden,men det ser ut som om folk har helt glemt at de fleste som har Tesla faktisk kjøpte den FØR dette sirkuset begynte. Hvorfor skal de ta støyten at folk sin motforestillinger av det som skjer "over dammen"?
Er jo ikke akkurat som at man kan spå inn i fremtiden.

Så hva forventer man at folk skal gjøre, bare skrote bilen sin?
En bil koster ganske mange penger og er ment å vare lenge, er liksom ikke bare å bytte heller

Det er jo opp til en selv. Vi vet jo ikke når folk kjøpte bilen, den kan være nyinnkjøpt. Signalet man gir om man har en er hvertfall at man støtter Musk, Trump og nazisme. Men det er jo opp til en selv om man vil signalisere det? 

Ville du gått med klær laget av Kanye West feks? Husker ikke hva han heter nå. Man støtter jo ikke slike folk og deres bedrifter.

Anonymkode: 35eae...de1

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo opp til en selv. Vi vet jo ikke når folk kjøpte bilen, den kan være nyinnkjøpt. Signalet man gir om man har en er hvertfall at man støtter Musk, Trump og nazisme. Men det er jo opp til en selv om man vil signalisere det? 

Ville du gått med klær laget av Kanye West feks? Husker ikke hva han heter nå. Man støtter jo ikke slike folk og deres bedrifter.

Det er jo akkurat det man ikke gjør.
Opprinnelig var Musk Demokrat, ikke Republikaner.  Han endret det i løpet av valgkampen for å få makt.
De fleste som kjører Tesla kjøpte den før han ble en del av det sirkuset der, og det har ingenting med det som skjer der nå

Er du seriøs? Isåfall er det flaut. Jeg har Tesla. Jeg driter i hvem amerikanerne demokratisk har stemt frem som president, for jeg bor i Norge. Musk kjenner jeg ikke, og såfremt han selv ikke går ut selv og sier han er nazist, så er han ikke det. Hvis en skal være moralsk og politisk enige med alle som er med og produserer varer/klær/elektronikk, har vi alle et etisk forklaringsproblem.

Anonymkode: db78c...b27

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo akkurat det man ikke gjør.
Opprinnelig var Musk Demokrat, ikke Republikaner.  Han endret det i løpet av valgkampen for å få makt.
De fleste som kjører Tesla kjøpte den før han ble en del av det sirkuset der, og det har ingenting med det som skjer der nå

Det er din mening. Ikke enig. Jeg hadde ikke ville blitt sett i en Tesla. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Er du seriøs? Isåfall er det flaut. Jeg har Tesla. Jeg driter i hvem amerikanerne demokratisk har stemt frem som president, for jeg bor i Norge. Musk kjenner jeg ikke, og såfremt han selv ikke går ut selv og sier han er nazist, så er han ikke det. Hvis en skal være moralsk og politisk enige med alle som er med og produserer varer/klær/elektronikk, har vi alle et etisk forklaringsproblem.

Anonymkode: db78c...b27

Litt forskjell på de fleste andre merkevarer og akkurat Tesla som er lik Musk da. Få er jo så frampå som han, med så mye feile meninger. Vet du feks hvem sjefen for Mercedes, Volvo eller Audi er?

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det er bare de dumme menneskene som tror at bilmerket man kjører sier noe om hvem man sympatiserer med. 

Jeg har aldri vurdert Tesla fordi de er for dyre, men nå vurderer jeg om jeg skal gjøre et godt kjøp. Denne hypen om at man ikke skal kunne kjøre Tesla med like god samvittighet som alle andre biler kommer til å blåse bort om bare kort tid. Husk at ganske mange av oss eier en iPhone, det gir et verre signal. 

Anonymkode: e2617...400

58 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvordan støtter man nazisme med å kjøre Tesla? Og om man er enig med Trump?

Anonymkode: 502ad...005

59 minutes ago, Anonym bruker said:

Og hvordan kan du sammenligne Musk med Kanye West? Og det er millioner av folk som går med sko fra West så de støtter West da mener du?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og hvordan kan du sammenligne Musk med Kanye West? Og det er millioner av folk som går med sko fra West så de støtter West da mener du?

De er jo nazister begge to da for det første. Begge eier merkevarer som er kjent for navnet deres  ikke bare for merket. Tesla ER jo Musk.

3 minutes ago, Anonym bruker said:

De er jo nazister begge to da for det første. Begge eier merkevarer som er kjent for navnet deres  ikke bare for merket. Tesla ER jo Musk.

Hvordan er Musk nazist?

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det er din mening. Ikke enig. Jeg hadde ikke ville blitt sett i en Tesla. 

Men hoider ikke det da? At du ikke kjører Tesla. Så kan andre gjøre sine valg av bil uten at du og dine likesinnede skal bry seg borti.

Anonymkode: 5e51b...523

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er Musk nazist?

Han er ikke det. Han er en tydelig Israelvenn. Men dette handler ikke så mye om Elon Musk. Det handler om at den illiberale venstresiden bruker det de kan for å ramme Trump og hans politikk.

Hvorfor skrive tesla-bil? 
Sier du BMW-bil, Opel-bil? 
Hva annet skal det være enn en bil? 
Når det er sagt, er det tullete at folk plager de som eier en Tesla, men å kjøpe ny Tesla nå syns jeg ikke folk skal gjøre. 

Anonymkode: f9295...5a2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

.Signalet man gir om man har en er hvertfall at man støtter Musk, Trump og nazisme. Men det er jo opp til en selv om man vil signalisere det? 

Det er det bare idioter som mener. Normale oppegående mennesker forstår at det ikke er sånn det henger sammen.

Anonymkode: 4eceb...c71

Teslaeiere er ofte fritt vilt, Tidligere var det eiere av Bmw, Audi og Mercedes som var fritt vilt og fikk masse negativitet når en eier av en slik bil, dummet seg ut. "Alle" har jo Tesla nå og skulle tatt seg ut om jeg begynte å sette en såpass stor del av Norges befolkning i bås. Nå er det jo likevel slik at salget stuper og enkelte velger å bytte til annet merke. Likevel er det slik at folk flest ikke bare kan bytte bil pga en utagerende tulling på andre siden av verden. Selv har jeg ikke Tesla, men har venner som har. Det lever jeg godt med.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Han er ikke det. Han er en tydelig Israelvenn. Men dette handler ikke så mye om Elon Musk. Det handler om at den illiberale venstresiden bruker det de kan for å ramme Trump og hans politikk.

Blir du ikke lei av å trekke de skumle liberale venstrevridde inn i hver eneste diskusjon? 

Hele verden holder pusten i frykt for hva som skjer med økonomien, men dere forsetter å sette den gamle mannen på pidestall. Hva skal til for at dere skal innrømme at han er fullstendig ute av kontroll? Er det bra at han setter både verdensfred- og økonomi på spill fordi han ser på verden som sitt eget private forretningsimperium? 

Anonymkode: e2617...400

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Søsteren min opplevde å få kjeft og at en pappa sa til sønnen sin «det er bare idioter  som kjører Tesla». Altså folk må roe seg. Jeg valgte å ikke kjøpe Tesla nå når jeg skulle ha ny bil, jeg ønsker ikke å støtte en som står for verdier fjernt fra meg. Men jeg hadde ikke solgt bilen min om jeg hadde eid en Tesla allerede. Det er for dyre saker til å bare kaste bilen sånn. 

Anonymkode: 43ea1...acd

Det der da folk enda mer for 8-10 år siden (at bare idiotier kjørte Tesla).

Chillax, sånn seriøst. Det vil alltid være noen som misliker det man gjør. Jeg har tilfeldigvis en Volkswagen ID3, men kunne likså godt ha endt opp med en Tesla 3. 

Men ikke nå da, ETTER alt som har skjedd med Musk. Nå kunne jeg ikke kjøpt en ny tesla, for vil ikke støtte Musk. Men det betyr ikke at de som har kjøpt tesla før eller kjøper en brukt tesla gjør noe feil, mener JEG.

Men uansett hva man gjør synes noen det er idiotisk. Noen synes man er idiot om man er vegetarianer, andre synes man er idiot man man spiser kjøtt.

Du kan være trygg på at uansett hva du velger er det HELT SIKKERT noen i verden som synes at du er en idiot 😅😂

Og det er helt ok! Gjør det som er riktig for deg og drit i hva andre måtte mene om det. Følg ditt eget moralske kompass.

Pust inn… tre sekunder.., ut.. tre sekunder og inn igjen. Gjenta til roen er gjenopprettet

Anonymkode: 7b0cf...039

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hoider ikke det da? At du ikke kjører Tesla. Så kan andre gjøre sine valg av bil uten at du og dine likesinnede skal bry seg borti.

Jo? Jeg bryr meg heller ikke borti jeg, men svarte her da. Er ikke det lov? Jeg sier ikke noe om dette til folk, men jeg tenker jo mitt.

prekæs skrev (27 minutter siden):

Teslaeiere er ofte fritt vilt, Tidligere var det eiere av Bmw, Audi og Mercedes som var fritt vilt og fikk masse negativitet når en eier av en slik bil, dummet seg ut. "Alle" har jo Tesla nå og skulle tatt seg ut om jeg begynte å sette en såpass stor del av Norges befolkning i bås. Nå er det jo likevel slik at salget stuper og enkelte velger å bytte til annet merke. Likevel er det slik at folk flest ikke bare kan bytte bil pga en utagerende tulling på andre siden av verden. Selv har jeg ikke Tesla, men har venner som har. Det lever jeg godt med.

De få jeg kjenner som eier teslaer er nå ganske typisk folk som ville stemt Trump.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De få jeg kjenner som eier teslaer er nå ganske typisk folk som ville stemt Trump.

Selvfølgelig er de det i ditt hode  :roll:

Anonymkode: 4eceb...c71

Ja huttetu. Og i et fritt demokrati liksom. Og så stemmer man slikt. Hvor skal det ende.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja huttetu. Og i et fritt demokrati liksom. Og så stemmer man slikt. Hvor skal det ende.

Ingen med litt intelligens stemmer Trump da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...