Gå til innhold

Dere som sover mye i telt om sommeren

Anbefalte innlegg

Hvordan få det til å være koselig selv når det regner? Norgesferie og ustabilt vær er et mareritt, men for å ha råd til å være borte i noen uker må vi sove i telt også. 

Jeg har et telt med vannsøyle 3000 på ytterduken og 10.000 på bunnduk. Føler likevel det blitt vått og klamt inni, klarer ikke kose meg på telttur. 

Har du evt et telt å anbefale, i så fall link?

Anonymkode: c1405...dfc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Telttur i regn er noe dritt, enkelt og greit.

Reiser etter værmelding vi altså, er det meldt 14 dager med regn reiser vi ikke på telttur. Det er en godværsaktivitet for vår del.

Anonymkode: 822cc...2b1

Vi reiser også etter værmeldinga, men når det er meldt sol stort sett hele tiden men regner litt hver dag slik det gjorde i fjor så får man ikke gjort stort. Sjelden værmeldinga er 100% riktig. 

Selv ved godvær kan det komme regn. 

Har dette teltet: https://www.fjellrevenshop.no/produkt/fjellreven-abisko-dome-3/

Brukt det mye i regn, pissregn og i styrtregn. Hatt teltet i mange år og holder seg like fint fortsatt. Lite fukt og blir lite klamt i regnvær

Anonymkode: c67ec...137

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Stort nok telt, alltid telte et sted der vi har tilgang på strøm NÅR det regner. På den måten kan vi alltid sette på en liten vifteovn og få bort fukten i teltet litt... 

Anonymkode: 327ea...72a

Smart! Takk for tips!

Stort nok telt har vi. 6 manstelt til 1 voksen og to barn. God plass, og ikke i nærheten av den våte/fuktige teltduken. Skal teste med vifteovn de dagene det kommer uventet regn 🙂

Vifteovnen er et must! Den bruker vi hver kveld når sola ha gått ned. Tar bort fukt og gjør det deilig og varmt ☺️

kjøpte en billig vifteovn av ukjent merke for noen få hundrelapper. Den rotere, det er viktig. Så glad hver gang jeg bruker den ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...