Gå til innhold

Tips til enkel frokost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Himmel og hav skrev (På 13.2.2025 den 14.11):

Jeg er en av dem som ikke fikser å stappe i meg mat rett etter at jeg har våknet, så i det meste av mitt yrkesaktive liv har jeg spist frokost når jeg har kommet på jobb, og selv da har det gjerne vært en yoghurt eller noe annet som sklir lett ned. Om jeg MÅ spise noe tidlig må det være både litt søtt og litt saftig så for meg blir det ei banan, ei rista brødskive med marmelade eller et glass Biola. Det byr meg nesten i mot, så jeg har stor forståelse for jenta di som ikke orker å spise når hun er trøtt. Kunne hun, som et alternativ, ha fått med seg en boks med f. eks. druer, tørket mango og havrekjeks som hun kunne klart å putte i seg litt etter hvert på skoleveien?

Litt det jeg er på jakt etter, noe som er enkelt å spise. 

Jeg skal forsøke egg- og bananlapper 😃

Anonymkode: 6e9ec...370

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Beste tips er tidligere leggetid, mindre skjerm, mindre snop om kvelden og eventuelt mer fysisk aktivitet.  Da vil sannsynligvis vis det meste av frokost smake godt.

Anonymkode: d6844...fa1

Så dumt.

Anonymkode: 0cc14...f53

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Havregrynsgrøt er kjapt å lage å smaker godt.

Smoothie med egg og havregryn oppi har jeg ofte til frokost når jeg ikke har matlyst

Anonymkode: 30e24...543

Hva slags smoothie lager du? Har testet litt forskjellig, men de ble litt rare i konsistensen 🙈

Annonse

14 hours ago, Anonym bruker said:

Beste tips er tidligere leggetid, mindre skjerm, mindre snop om kvelden og eventuelt mer fysisk aktivitet.  Da vil sannsynligvis vis det meste av frokost smake godt.

BS

Anonymkode: 3c093...62b

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det er mest sannsynlig feil. 

Anonymkode: 54e34...94c

For meg er det faktisk omvendt, om jeg spiser sent om kvelden blir jeg mer sulten om morgenen. 

Jeg ville ha rett og slett ha forsøkt ristet brød med syltetøy. Det er varmt, lukter godt og smaker litt søtt. Det er lett å bli fristet av selv om man er trøtt og uopplagt. 

Anonymkode: 18768...d62

Anonym bruker skrev (På 13.2.2025 den 8.06):

Har dere noen oppskrifter som treffer godt for en altfor trøtt, ikke sulten, tenåring? 

Sliter veldig med å få inn nok mat. Kanskje noen har en «innertier» som funker godt som enkelt og sunt måltid før dagen starter. 

Har en sånn en her også (går på medisiner som gir dårlig matlyst). Lager ofte smoothie med litt ekstra energi til henne (bruker ting som avokado, banan, olivenolje, kokosmelk, eggeplomme for å gjøre smothiene mer energitette). Ellers liker hun å spise middagsrester bedre enn brødmat. Toast, grove vaffler, arme riddere er også alternativer til vanlige brødskiver.

Anonymkode: c7ded...902

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...