Gå til innhold

Stusser veldig på Listhaug

Anbefalte innlegg

MissSaigon skrev (1 time siden):

Det er jo det enkleste i verden, og om jeg må få si det, ganske symptomatisk for Listhaug og venner, å rope opp at ting må endres uten å ha tenkt det minste over hvordan det kan ordnes i praksis. 

Tja, starten er jo å erkjenne at vi har et problem og at måten vi har gjort det hittil ikke fungerer. Hvorvidt Listhaug eller sittende regjering har tenkt gjennom hvordan dette kan løses i praksis vet jeg ikke?

Anonymkode: 39ce3...42e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Enig med deg, men mobbere er også barn. Ofte barn som selv blir mobbet eller sliter. 
de trenger hjelp til å endre adferd. 

Anonymkode: ea558...c1e

Absolutt, og det er lite som tyder på at de får denne hjelpen sånn som skolen er organisert i dag.

Hvordan skolene blir utformet og drevet, må jo bestemmes fra utdanningsdirektoratet og politisk hold. Det viktigste er faktisk å ivareta de normale barna, la disse få arbeidsro og gode læringsmiljø. Om det oppleves som straff for bøllene å bli plassert i spesialklasser, se akkurat det driter jeg i. Kanskje er det veldig bra at det oppleves som en konsekvens av å ikke kunne oppføre seg. Om bøllene plager andre pga egne problemer, se det er heller ikke mitt eller mine normale barn sin sak. Det får bli en sak mellom foreldrene til barna, spesialskole og evt barnevern. Kanskje det kan motivere foreldre til å oppdra krapylet? Vi har tidligere også hatt spesialskoler for drittunger som ikke kunne oppføre seg. Det funket som bare det for snille barn som fikk fred og ro til å utvikle seg og lære. 

Anonymkode: 3b117...7c0

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan skolene blir utformet og drevet, må jo bestemmes fra utdanningsdirektoratet og politisk hold. Det viktigste er faktisk å ivareta de normale barna, la disse få arbeidsro og gode læringsmiljø. Om det oppleves som straff for bøllene å bli plassert i spesialklasser, se akkurat det driter jeg i. Kanskje er det veldig bra at det oppleves som en konsekvens av å ikke kunne oppføre seg. Om bøllene plager andre pga egne problemer, se det er heller ikke mitt eller mine normale barn sin sak. Det får bli en sak mellom foreldrene til barna, spesialskole og evt barnevern. Kanskje det kan motivere foreldre til å oppdra krapylet? Vi har tidligere også hatt spesialskoler for drittunger som ikke kunne oppføre seg. Det funket som bare det for snille barn som fikk fred og ro til å utvikle seg og lære. 

Hvordan skal disse spesialskoler driftes? Skal det være tilbud i alle kommuner? Hvem skal bruke dem? Hvem avgjør at noen er drittunge nok? 

Det er så dumt at det knapt er til å tro at mennesker som faktisk kan både lese og skrive tror at dette er noe som lar seg gjennomføre i 2025. Dere er ca 70 år for sent ute. 

Anonymkode: cf9ca...de9

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan skal disse spesialskoler driftes? Skal det være tilbud i alle kommuner? Hvem skal bruke dem? Hvem avgjør at noen er drittunge nok? 

Det er så dumt at det knapt er til å tro at mennesker som faktisk kan både lese og skrive tror at dette er noe som lar seg gjennomføre i 2025. Dere er ca 70 år for sent ute. 

Alternativ skulekvardag finnes jo. Nokon har vel bestemt kven som skal nytte seg av dette tilbudet.

Anonymkode: eb090...903

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dette må jo organiseres av utdanningsetaten. Heldigvis ikke noe verken du eller jeg behøver å tenke på. Det viktigste er at bøllene fjernes!

MissSaigon skrev (2 timer siden):

Kanskje ikke, men da holder jeg misnøyen for meg selv. Hva skal det tjene til å rope ut om alt som er galt om man ikke har en tanke om hvordan ting skal bli bedre? 

Hvis ingen roper opp om at noe galt, så voil det jo bare fortsette o samme spor som ikke fungerer.Det er jo bare tull at folk som overhodet ikke har noen påvirkning på hvordan ting skal gjørs, skal måtte hoste opp løsninger for å kunne mene noe.

Anonymkode: 9ee70...abf

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvis ingen roper opp om at noe galt, så voil det jo bare fortsette o samme spor som ikke fungerer.Det er jo bare tull at folk som overhodet ikke har noen påvirkning på hvordan ting skal gjørs, skal måtte hoste opp løsninger for å kunne mene noe.

Anonymkode: 9ee70...abf

Er det ikke det statsministeren vår alltid sier da, at de skal «finne de gode løsningene»? Trodde ikke det var folkets oppgave. Ikke visste jeg at man ikke kan peke på problemer av politisk art med mindre man har en løsning på det heller.

Jeg synes egentlig at uttrykket spesialskole er litt misvisende i denne saken. Anstalt passer bedre. I den nye opplæringsloven er spesialundervisning byttet ut med "individuell tilrettelegging". Prinsippet for hele regelverket som omfatter det komplekset, er at det er hensynet til det bestemte barnet som er avgjørende for om tiltak kan settes inn. Et barn som ikke har tilfredsstillende utbytte av den ordinære undervisningen, kan ha krav på individuell tilpasning. F.eks. i form av assistanse eller tilpasset opplæring. Men det må inn en sakkyndig vurdering fra PPT før kommunen kan fatte vedtak. Bærebjelken i systemet er uansett hensynet til det aktuelle barnets behov.

Det forslaget som FrP kommer med, flytter det grunnleggende fokuset over til omgivelsene rundt barnet. Hvordan påvirker barnets oppførsel ikke bare egen læring, men andres læring. Og det er nytt. Men det må en regelendring til dersom slike hensyn skal vektes i læreplanen. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i forslaget altså. Men det høres ikke helt ut som spesialskole/skole for individuell tilpasning i dagens betydning  av uttrykket.

MissSaigon skrev (2 timer siden):

Kanskje ikke, men da holder jeg misnøyen for meg selv. Hva skal det tjene til å rope ut om alt som er galt om man ikke har en tanke om hvordan ting skal bli bedre? 

Nettopp! Lærere skriker i alle medier om hvor jævlig de har det. Dårlig lønn, elevene er drittunger og foreldrene er krevende. 
Ikke sett et eneste forslag fra lærerene hva som skal til. De er ikke interessert i å oppdra barn, de har utdannet seg for å undervise. Barn har hatt utfordringer i flere hundre år, og det vil alltid være slik. Barn som BLIR mobbet der skolen IKKE griper inn får problemer med konsentrasjon, de blir urolig og kan bli utagerende. Er det da foreldrene som ikke har oppdratt barnet sitt? Eller er det skolen som ikke sørger for opplæringsloven? Mitt barn ble mobbet ut av skolen og klarte ikke møte opp mer. Konklusjon?? Barnet er vanskelig, og de leter etter diagnoser.. bup finner ingen diagnoser, men har konstatert traume reaksjon grunnet mobbing og utestenging. 
Foreslår at rektorer som ikke gjør jobben sin kan søke seg jobb på Kiwi. Slik at de som har LYST å gjøre en god jobb for elevene kan jobbe i skolen. Alt annet møkk som ikke liker hverken elever, foreldre, eller jobben sin kan stille seg i kø på nav. Begynn med å sile ut ubrukelige ansatte, sette inn de som har motivasjon og lyst å gjøre en god jobb, så er mye av problemet løst 

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nettopp! Lærere skriker i alle medier om hvor jævlig de har det. Dårlig lønn, elevene er drittunger og foreldrene er krevende. 
Ikke sett et eneste forslag fra lærerene hva som skal til. De er ikke interessert i å oppdra barn, de har utdannet seg for å undervise. Barn har hatt utfordringer i flere hundre år, og det vil alltid være slik. Barn som BLIR mobbet der skolen IKKE griper inn får problemer med konsentrasjon, de blir urolig og kan bli utagerende. Er det da foreldrene som ikke har oppdratt barnet sitt? Eller er det skolen som ikke sørger for opplæringsloven? Mitt barn ble mobbet ut av skolen og klarte ikke møte opp mer. Konklusjon?? Barnet er vanskelig, og de leter etter diagnoser.. bup finner ingen diagnoser, men har konstatert traume reaksjon grunnet mobbing og utestenging. 
Foreslår at rektorer som ikke gjør jobben sin kan søke seg jobb på Kiwi. Slik at de som har LYST å gjøre en god jobb for elevene kan jobbe i skolen. Alt annet møkk som ikke liker hverken elever, foreldre, eller jobben sin kan stille seg i kø på nav. Begynn med å sile ut ubrukelige ansatte, sette inn de som har motivasjon og lyst å gjøre en god jobb, så er mye av problemet løst 

Lærere følger ikke en gang med i timen selv en gang. Idag bruker ungdom verktøy for å finne ut av hva som er viktig i en leseoppgave noe lærere mener er juksing. Fordi lærere ikke vet at det er et verktøy som finner ut av hva som er viktig i en tekst og slik blir læringen mer effektiv.

Anonymkode: 40bfa...12a

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Lærere følger ikke en gang med i timen selv en gang. Idag bruker ungdom verktøy for å finne ut av hva som er viktig i en leseoppgave noe lærere mener er juksing. Fordi lærere ikke vet at det er et verktøy som finner ut av hva som er viktig i en tekst og slik blir læringen mer effektiv.

Vi har mange flinke lærere, og vi har også en god del ubrukelige. De velger ofte å se en annen vei om barn blir mobbet, og enkelte rektorer sier det ikke finnes mobbing på deres skoler. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Alternativ skulekvardag finnes jo. Nokon har vel bestemt kven som skal nytte seg av dette tilbudet.

Anonymkode: eb090...903

Det er ikke alternativ skolehverdag det forslås her. Man ønsker spesialskoler for drittunger, og det har jeg flere spørsmål til som ingen kan svare på. 

Dette må jo organiseres av utdanningsetaten. Heldigvis ikke noe verken du eller jeg behøver å tenke på. Det viktigste er at bøllene fjernes!

Så du har Ingen annen forslag enn å fjerne bøllene? Det er jo et barns måte å argumentere på. 

Gjør det så finner du ut av hvorfor.

Jeg trenger nok mer enn «vent og se» for å bli overbevist til å stemme på noen jeg enda ikke har opplevd å være enige med. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det er ikke alternativ skolehverdag det forslås her. Man ønsker spesialskoler for drittunger, og det har jeg flere spørsmål til som ingen kan svare på. 

Så du har Ingen annen forslag enn å fjerne bøllene? Det er jo et barns måte å argumentere på. 

Jeg trenger nok mer enn «vent og se» for å bli overbevist til å stemme på noen jeg enda ikke har opplevd å være enige med. 

Det er ikke min jobb å fjerne bøllene, men noen må gjøre det for at alle de flotte barna som finnes kan få en grei skolehverdag. Om FrP kan gjøre det: flott! 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke min jobb å fjerne bøllene, men noen må gjøre det for at alle de flotte barna som finnes kan få en grei skolehverdag. Om FrP kan gjøre det: flott! 

Men hva kan FrP gjøre som ikke andre partier kan? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Frp er det eneste partiet av betydning som er opptatt av sine egne velgere, og lytter til sine velgere. Dialogen går fra velgerne, til partiet. Frp innretter seg etter hva velgerne ønsker. For de andre partiene er det motsatt. Ap feks, der går det en instruks fra partiet til velgerne. Ap ser det som sin oppgave å oppdra velgerne sine. Velgerne må innrette seg etter partiet. Frp innretter seg etter velgerne. Slik det skal være i et ekte demokrati. Derfor stemmer vi Frp. 

Anonymkode: a38fc...894

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det handler vel ikke om å kunne, men om å ville. Det er ganske grunnfestet i norsk skole, og samfunnet forøvrig, at hensynet til  såkalte svake grupper, veier tyngre enn hensynet til omgivelsene. Vi har på mange områder ikke et lovverk, som beskytter flertallet mot mindretallet. Leste akkurat en sak om opprørte naboer til en kommunal leilighet. I den kommunale leiligheten har det flyttet inn en familie med mange barn. Flere åpenbart med diagnoser. De terroriserer naboene med støy fra morgen til kveld. Hyling, skriking, smelling i dører osv. Men kommunen får ikke flyttet familien. Det finnes ikke hjemmel for det, tydeligvis. Det er jo noe av det samme man ser i skolen også.

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Vel, så langt har de vel adressert problemet, og det er jo en start. De er så vidt jeg vet det eneste partiet som ønsker en endring på dette området, de andre partiene synes tydeligvis dagens situasjon er tilfredsstillende.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vel, så langt har de vel adressert problemet, og det er jo en start. De er så vidt jeg vet det eneste partiet som ønsker en endring på dette området, de andre partiene synes tydeligvis dagens situasjon er tilfredsstillende.

Høgre som sørger for aktivitetsplikt i skolen ved mobbing… 80% av skolene følger ikke opp. Hva er konsekvensene?? Jo, barn faller ut og sliter.. mens rektorer sitter trygt i skolen sin. På tide med dagsbøter til kommunen når de bryter loven. Kanskje de da orker å sette fra seg kaffekoppen og jobbe for lønna si 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du glad i Norge? Stem FRP! Du er vel glad i barna dine?? Stem FRP for dine barns sin skyld. Stem FRP hvis du ønsker å få noe gjort. Stem AP hvis du ønsker å se Norge og Nordmenn fortsette å lide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...