Gå til innhold

Dilemma i hodet mitt Ann gående barnefritt bryllup

Anbefalte innlegg

Vi er ikke mange men om alle har med barna sine inkludert min 7 åring blir det fort 7 barn til sammen, har jo nesten bare lyst å ha med mitt barn men vet ikke. min samboers bror som har 3 barn alder 7-4-3 år min søskens sine 2 gutter på alder 5-10, pluss om jeg skulle invitert min venninne og hennes partner + 2 åringen hennes. Jeg har ikke lyst på noe digert bryllup eller ikke engang venner med da det fort blir 8-9 stk mer men min samboer vil gjerne ha med seg sin aller bestevenn men nå bor jo ikke han i norge lenger, blir ca 12 stk til sammen vis det ikke er inkludert barn, eller venner.

Og med 7 barn går det fort mer i lommeboka og man må punge ut med barne meny og aktivisering og mer støy. Fortrekker dere barnefritt bryllup? 

Anonymkode: 6caa0...a34

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du velger selv. Jeg ville ikke ha med barn i mitt, men svigerfar insisterte og sa han nekta å komme dersom det ikke var lov for barna.... så da ble det med barn, da

Anonymkode: 140aa...850

Det med barnefri "fine dining" bryllup er jo en ganske moderne greie, tradisjonelt sett er bryllup en familiefest. Så at foreldregenerasjonen ikke er enig i barnefri bryllup er ikke så rart. Litt rart å stille ultimatum da, men da hadde dere jo valget mellom barn og svigerfar, dere valgte svigerfar og fikk barna på kjøpet.

Anonymkode: 2138b...015

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er ikke mange men om alle har med barna sine inkludert min 7 åring blir det fort 7 barn til sammen, har jo nesten bare lyst å ha med mitt barn men vet ikke. min samboers bror som har 3 barn alder 7-4-3 år min søskens sine 2 gutter på alder 5-10, pluss om jeg skulle invitert min venninne og hennes partner + 2 åringen hennes. Jeg har ikke lyst på noe digert bryllup eller ikke engang venner med da det fort blir 8-9 stk mer men min samboer vil gjerne ha med seg sin aller bestevenn men nå bor jo ikke han i norge lenger, blir ca 12 stk til sammen vis det ikke er inkludert barn, eller venner.

Og med 7 barn går det fort mer i lommeboka og man må punge ut med barne meny og aktivisering og mer støy. Fortrekker dere barnefritt bryllup? 

Hadde bryllup med barn, var ca 30 stk , deriblant 12 barn. Var koselig

Anonymkode: fe725...626

Hver sin lyst, men det beste med mitt bryllup var ar det var barn der. De koste seg maks, danset og tegnet osv. De dro hjem kl 22. Så festet vi etter det. 

Blir det ikke kjipt for 7 åringen din? 

Anonymkode: 81615...f44

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det med barnefri "fine dining" bryllup er jo en ganske moderne greie, tradisjonelt sett er bryllup en familiefest. Så at foreldregenerasjonen ikke er enig i barnefri bryllup er ikke så rart. Litt rart å stille ultimatum da, men da hadde dere jo valget mellom barn og svigerfar, dere valgte svigerfar og fikk barna på kjøpet.

Anonymkode: 2138b...015

Ja vi måtte jo det, ellers hadde ikke svigermor kommet heller siden hun ikke har lappen. Men det var ikke hans valg å ta. 

Anonymkode: 140aa...850

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis man har barn selv synes jeg spørsmålet er hårreisende og sier jo sitt om hvilket forhold man har til barnet sitt. Har man ikke barn selv kan jeg til nød forstå, men ikke egentlig da heller. Hvorfor misliker du barn sånn?

Anonymkode: 66d12...f18

Annonse

For min mann og meg var det helt uaktuelt å ha barn i bryllupet vårt. Det medførte at ett vennepar takket nei til å komme da de ville ha med sine tre barn, men det var helt greit. Viktigere å ikke ha barn i bryllupet enn at de kom.

Anonymkode: ac316...970

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis man har barn selv synes jeg spørsmålet er hårreisende og sier jo sitt om hvilket forhold man har til barnet sitt. Har man ikke barn selv kan jeg til nød forstå, men ikke egentlig da heller. Hvorfor misliker du barn sånn?

Sa jeg at jeg misliker? Litt morsomt at du spekulerer det. Blir litt mange barn. Uansett om barna deres er flotte så er det ikke noe jeg vill holde styr på å stresse med i bryllupet mitt, Jeg har hvert i bryllup med barn og uten og ærlig 100% fortrekker den uten pga mye skriking og herjing. Også med at det man må sponse med flere barnemeny og aktiviteter for barna. Det er jo dyrt nok med de voksne allerede

Det er forskjell på barnet/barna til brudeparet og andre barn. Det falt meg ikke en gang inn å reagere på at min svigerinne og svoger valgte å la sine to barn på da 9 og 4 år være med i bryllupet sitt, men ikke inviterte våre barn eller andre svigerinnen sine barn. For meg er det en selvfølge at brudeparet sine eventuelle barn kan være med, uten at andre barn får lov.

Min personlige preferanse er nok bryllup uten (små) barn, eller i hvert fall at barna bare er med i starten og ikke utover kvelden, spesielt hvis det serveres alkohol. Jeg synes ikke barn og alkohol hører sammen utover kanskje et glass vin el., så det er like mye for barnas del at jeg foretrekker bryllupsfest uten barn. De brylluper jeg har vært i hvor det har vært med barn, har alltid barna blitt hentet av barnevakter i 19-22-tiden en gang, og det fungerer jo også fint. Da er de med en liten stund, men ikke når de begynner å bli skikkelig fest. 

Anonymkode: ad6e3...a4c

Anonym bruker skrev (På 12.2.2025 den 17.37):

Og det er når man leser sånne innlegg man skjønner at man er på dib og ikke et mer modent forum. «Hvorfor misliker du barn sånn»… 🤣🤣🤣

Anonymkode: d2347...a34

Det er jo gøy for ditt barn at kusiner og fettere er med. Så har de noen å leke med. Å invitere tantebarn er selvsagt. Men du trenger bare å invitere venner. De fikser barnevakt til barna sine og drar i bryllup uten. Vi hadde bryllup med 80 gjester. Og det var kun våre egne barn og tante/ onkelbarn som var invitert. Resten av venner kom uten barn. Ikke vanlig å ha med seg barn i bryllup som venner av brudeparet.

Anonymkode: 9ba6d...b6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...