Gå til innhold

Noen her med migrene?

Anbefalte innlegg

Hvilken migrenemedisin bruker du som du er fornøyd med? Har du prøvd noen du ikke likte i det hele tatt? Jeg bruker Maxalt, og har ikke prøvd så mye annet egentlig. Men nå lurer jeg på å kanskje bytte for å se om jeg kan finne en bedre medisin for meg.

Anonymkode: 9dd74...6f5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452594-noen-her-med-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fornøyd og fornøyd... Som forebyggende bruker jeg - etter å ha forsøkt det meste annet - Ajovy og Botox og enkelte nerveblokader. Det fungerer i noen grad (reduserer anfallsfrekvens og - intensitet, men har fremdeles kronisk migrene).

Som anfallsmedisin har jeg god effekt av zolmitriptan (Zomig). Imigran fungerer også godt, men gjør meg mer kvalm.

Maxalt og Relpax har jeg ingen effekt av.

Anonymkode: 9ebf8...3eb

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilken migrenemedisin bruker du som du er fornøyd med? Har du prøvd noen du ikke likte i det hele tatt? Jeg bruker Maxalt, og har ikke prøvd så mye annet egentlig. Men nå lurer jeg på å kanskje bytte for å se om jeg kan finne en bedre medisin for meg.

Har prøvd de fleste. 

Har hatt kronisk migrene i 18 år, etter ulykke. 

Gikk mange år på imigran radis.  Den funket greit. 

Gikk over til naramig/ naratriptan. Den funker raskest, hjalp mest på hormonell migrene.  Nå har jeg brukt den for mye også. Så for meg funker det best å være uten noe som helst. Men naramig er ikke langt unna på de verste dagene. 

Treo original fra Sverige bruker jeg endel av. 

Anonymkode: e0992...98a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har prøvd de fleste. 

Har hatt kronisk migrene i 18 år, etter ulykke. 

Gikk mange år på imigran radis.  Den funket greit. 

Gikk over til naramig/ naratriptan. Den funker raskest, hjalp mest på hormonell migrene.  Nå har jeg brukt den for mye også. Så for meg funker det best å være uten noe som helst. Men naramig er ikke langt unna på de verste dagene. 

Treo original fra Sverige bruker jeg endel av. 

Anonymkode: e0992...98a

Er det samme Treo som selges i Norge?

Hi

Annonse

Takk for alle tips, skal sjekke ut navnene, ikke alle jeg kjenner til. Det er så slitsomt å ha kronisk migrene, synes det ikke er så veldig god hjelp å få heller desverre, må finne ut av det meste selv.

Hi

Har du faktisk diagnosen kronisk migrene bør du gå på forebyggende, ikke bare ha anfallsmedisin. 

Har du faktisk diagnosen kronisk migrene bør du gå på forebyggende, ikke bare ha anfallsmedisin. 

Jeg har prøvd mange forebyggende, prøver en ny en nå, men ingenting virker så bra.

Hi

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har prøvd mange forebyggende, prøver en ny en nå, men ingenting virker så bra.

Hi

Jeg ser jeg glemte å skrive at jeg ønsket tips om anfallsmedisin, beklager det.

Hi

Sumatriptan her.

Nå er min migrene knyttet nært til syklusen og den kommer jeg ikke til å gjøre noe med. Men hadde jeg hatt kronisk migrene ville jeg forsøkt å finne ut om det er noe med livet mitt - fysisk eller psykisk - som kan bli bedre. Det er så vidt meg bekjent en kobling mellom stress og migrene, overvekt og migrene, samt at det er en kobling mellom salt og migrene. De som spiser mye kjøtt har mindre migrene enn vegetarianere, f.eks. Så hvis du drikker mye vann og spiser mye frukt og grønt (kalium), ville jeg vurdert å få i meg mer natrium - i samråd med lege.

Anonymkode: c556a...906

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...