Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fot å ikke kuppe den andre tråden om lønn, så spør jeg i et eget innlegg i stedet. 

Jeg ser ofte her inne og IRL generelt at en del mennesker ser ut for å anta veldig mye. De blir sur for å ikke få en respons de forventet fordi de antok at andre skjønte hva de mente uten at de faktisk har forklart noe. Eller begynner å svare/tolke/dømme andre utfra minimalt med opplysninger rundt vedkommende og situasjonen dens, altså antar (dikter opp) en hel masse de tror må stemme og gir respons deretter. 

Hvordan er dette hos dere? Jeg må ærlig innrømme at jeg nok dessverre var ganske flink til å anta mye da jeg var yngre, men har opplevd så mye de siste årene at jeg nå veldig sjeldent antar ting og heller spør hvis jeg er usikker eller føler at jeg har mangelfulle opplysninger. Det blir likevel litt antagelser i hverdagen, det må det bli for å kunne leve, men nå tenker jeg mer på de antagelsene man kan ha overfor mennesker man kanskje ikke kjenner så godt, eller ikke kjenner i det hele tatt. 

Anonymkode: 2bfd3...16b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452587-%C3%A5-anta-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Fot å ikke kuppe den andre tråden om lønn, så spør jeg i et eget innlegg i stedet. 

Jeg ser ofte her inne og IRL generelt at en del mennesker ser ut for å anta veldig mye. De blir sur for å ikke få en respons de forventet fordi de antok at andre skjønte hva de mente uten at de faktisk har forklart noe. Eller begynner å svare/tolke/dømme andre utfra minimalt med opplysninger rundt vedkommende og situasjonen dens, altså antar (dikter opp) en hel masse de tror må stemme og gir respons deretter. 

Hvordan er dette hos dere? Jeg må ærlig innrømme at jeg nok dessverre var ganske flink til å anta mye da jeg var yngre, men har opplevd så mye de siste årene at jeg nå veldig sjeldent antar ting og heller spør hvis jeg er usikker eller føler at jeg har mangelfulle opplysninger. Det blir likevel litt antagelser i hverdagen, det må det bli for å kunne leve, men nå tenker jeg mer på de antagelsene man kan ha overfor mennesker man kanskje ikke kjenner så godt, eller ikke kjenner i det hele tatt. 

Enig, er som deg

Anonymkode: 12e92...f15

Helt enig. Opplevde at sønnen min som tøyset med lillebroren, han ble antatt som om han var faren. Deretter ble han dømt som om han var barnslig. Istedenfor å skryte av ham som flink til å ta seg av lillebroren. 21 år mellom brødrene.

Anonymkode: eeaba...c91

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner meg ikke ikke de sånne tråder som de om lønn, hvor hi antar at folk skjønner hva hun mener selv om hun ikke gir en eneste opplysning, for så å nekte å gi en eneste opplysning når det blir spurt etter.

Anonymkode: 4f35c...bbf

Den tråden er bare piss da. Kjeder seg

Anonymkode: e18cf...6fb

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Den tråden er bare piss da. Kjeder seg

Anonymkode: e18cf...6fb

Det er stadig sånne tråder, og noen ganger blir hi skikkelig gretten når hun får spørsmål. Men ja, den er kanskje bare et troll, men hun kan jo ikke noe ut av den i det hele tatt, knapt noen som svarer. Kjeder man seg så mye, så ville man vel drevet tråden videre selv.

Anonymkode: 4f35c...bbf

Jeg var nok slik før. 
Nå er jeg 48 og synes på generelt grunnlag at de aller fleste er totalt uinteressante så de er rett og slett ikke verdt en antagelse i det hele tatt. 
Sånn blir man når man drar på åra. 
Svært sjelden noen har noe som er verdt å tenke over. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 52344...ed4

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri antatt ting. Jeg går utifra fakta. En dårlig egenskap syns jeg. Man ødelegger jo mye for seg selv og andre. Unødvendig.

Anonymkode: d40e8...ad4

Alle antar ting, det er hjernen vår avhengig av, men man må skille mellom hverdagslige antakelser og det jeg sikter til her. Det er likevel imponerende hvis du aldri antar noe om andre mennesker, det klarer i hvert fall ikke jeg, men jeg har i hvert fall blitt veldig mye flinkere til å være bevisst rundt dette og prøve å unngå å anta ting som vil gi negative konsekvenser. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...