Anonym bruker Skrevet 26. februar #51 Skrevet 26. februar Anonym bruker skrev (På 12.2.2025 den 15.40): Mange thaidamer/ filippinske er utrolig sjalu på andre damer om de har fått seg en norsk mann. I min familie hadde onkel en filippinsk dame og hun tålte ikke søsteren hans. Hun nektet de å snakke sammen, dritsjalu. En gang klikket det for henne og hun raserte huset. Søsteren var veldig pen. Men hallo? De var søsken.. min tidligere stefar gjennom 25 år fant seg en thaidame.. hun liker ikke at jeg kommer på besøk.. jeg er på hennes alder. Hun blir sjalu. Helt sykt. Sjalu på meg? Jeg er gift og har barn.. er ikke interessert i hennes mann som er 25 år eldre enn meg som har vært min stefar.. alle pene damer er en trussel. Anonymkode: 44e48...b80 Oi! Interessant. Har ei ingifta gal dame fra Brasil her. Hun fortalte svigermor egentlig at de snakket ikke med de som ikke var pene! Svigermor hadde besøk av ett eldre vennepar. Hun nektet å si hei til dem. Men .. Hun er slik mot pene folk også! Hun har brent ALLE broer. Hun har ingen venner igjen. Hun hadde noen smellvakre venninner fra Brasil som bor i Norge. Tok ikke lang tid før de ble avvist. De var oppegående og kjempe fine folk. Jeg har alltid vært imøtekommende. Men hun er så drit sjalu. Tåler ikke trynet mitt. Skal ikke ha kontakt. Tvinger svigers til å ikke ha noe kontakt med meg, prøver å skvise meg ut. Funket nesten! For Hun bruker barna sine som pressmiddel. Men jeg har kjent svihers i 20 år. Hun i 10. Så heldighvis sa de at jeg blir. Sukk. Anonymkode: dc1fb...b5c
Anonym bruker Skrevet 26. februar #52 Skrevet 26. februar seropa skrev (På 12.2.2025 den 0.17): Stedatter fyller snart 18 og ikke skal flytte ut. Jeg kunne tenke at hun kunne flytte ut og få livserfaring. Hun har mulighet til å studere de beste stedene der hun ville. Hun er fortsatt tilknyttet sin far. Det kan være uheldig at hun ikke blir " voksen". På grunn av tideligere hendelser og at hun har hatt noe traumatisk opplevelse, er faren ekstra beskyttende. Hun får alt hun ønsker. Hun vil til og med få ny bil. Jeg har alltid trodd på å stå på egne bein. Min mor hadde dårlig råd og jeg måtte stå på egne ben. Ingen hjalp meg eller trøstet meg. Stedatteren jobber ikke og møter ingen motstand. Jeg blir jo litt bekymret for hennes fremtid. Hun vil heller ikke oppleve virkelig liv med å søke jobb osv. da familien er styrtrik. Hun blir dullet med av alle og hele slekta. Hun er vakker ung jente og får mye oppmerksomhet. Jeg er i rar situasjon. Jeg er i starten av 30 årene og gift med en i 50 årene. Jeg får ikke noe oppmerksomhet og hver dag bruker tid på å pynte meg og fremheve meg. Hun derimot kan dukke opp i joggedress og få oppmerksomhet. Jeg tenker uansett beste for henne og skrivet alt i god tro. Jeg er glad i henne. Hun er naiv og viser mye omsorg for alle. Det gjør nok at de blir glade i henne. Men hun lever i en boble. Hun må lære å oppleve hvordan det er å være utenfor sin beskyttende krets. Hvordan ville hun klart seg hvis pappa ble plutselig borte? Hva kan jeg gjøre for å motivere henne til å oppleve noe? Tenk å være så sykelig sjalu på forholdet mellom far og datter. Jeg får grøssninger. Så mye drittslenging. Hun hadde klart seg hvis faren ble borte. Ta det helt med ro. Gi henne cred. Du skal ikke " motivere" eller noe. Bare sitte stille i båten du. Du visste at han hadde barn FØR dere ble sammen eller?? Så... det lille traumatiske hun opplevde.. Det var at moren døde, ikke sant? Har du ikke kommet deg ut av dette forholdet enda. 😭💔 Hun er 18 år. Du bryr dette jo 0 om heller. Jeg blir helt kvalm. Anonymkode: dc1fb...b5c
Anonym bruker Skrevet 26. februar #53 Skrevet 26. februar Anonym bruker skrev (På 12.2.2025 den 2.39): Dette er bare tøys, skrevet av et troll. Jeg er lingvist og har studert tekster skrevet av den som har norsk som morsmål. De gjør andre typer feil enn dette. HI er helt tydelig norsk (eller en som behersker norsk som morsmål) som med vilje har laget noen feil og flyttet rundt på noen av for å fremstå utenlandsk. I tillegg er det jo innholdsmessige ting som ikke gir mening. Kommer man fra et land med et språk som skulle gi så store feil når man snakker norsk, er sjansen svært stor for at i dette landet er det vanlig å bo hjemme etter 18 år, for det er det i de fleste land og kulturer. Anonymkode: f59f2...1fb Nettopp! I andre kulturer bor hele storfamilien. Så dette er ei norsk dame med store problemer. Takk for innlegget ditt, for jeg får vondt i magen av å tenke på at dette er sant. Så da velger jeg at det er trollet som har tittet fram igjen. Anonymkode: dc1fb...b5c
Anonym bruker Skrevet 27. februar #54 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Oi! Interessant. Har ei ingifta gal dame fra Brasil her. Hun fortalte svigermor egentlig at de snakket ikke med de som ikke var pene! Svigermor hadde besøk av ett eldre vennepar. Hun nektet å si hei til dem. Men .. Hun er slik mot pene folk også! Hun har brent ALLE broer. Hun har ingen venner igjen. Hun hadde noen smellvakre venninner fra Brasil som bor i Norge. Tok ikke lang tid før de ble avvist. De var oppegående og kjempe fine folk. Jeg har alltid vært imøtekommende. Men hun er så drit sjalu. Tåler ikke trynet mitt. Skal ikke ha kontakt. Tvinger svigers til å ikke ha noe kontakt med meg, prøver å skvise meg ut. Funket nesten! For Hun bruker barna sine som pressmiddel. Men jeg har kjent svihers i 20 år. Hun i 10. Så heldighvis sa de at jeg blir. Sukk. Anonymkode: dc1fb...b5c Herregud! Det er ikke lett med slike kulturforskjeller, og spesielt ikke kvinner som kommer inn og blir sykelig sjalu. De har jo et helt annet syn på verden enn vi som bor her. Hva er hun sjalu på? Kan jo være noe spesielt akkurat med henne, og at dette ikke er typisk for kulturen? Hun er vel redd for å miste sin plass og bli sendt tilbake til Brasil. Skaper jo bare kaos i en familie. Like barn leker best tenker jeg ofte, da finne seg en partner med ganske like verdier. Husker serien gift ved første blikk, der var det ei afrikansk dame som skapte mye drama, hun var så sjalu. Jeg har også utenlands mann, men han er dansk da 😂 så samme kultur som Norge når det kommer til holdninger osv. Anonymkode: 44e48...b80
Anonym bruker Skrevet 27. februar #55 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (5 timer siden): Herregud! Det er ikke lett med slike kulturforskjeller, og spesielt ikke kvinner som kommer inn og blir sykelig sjalu. De har jo et helt annet syn på verden enn vi som bor her. Hva er hun sjalu på? Kan jo være noe spesielt akkurat med henne, og at dette ikke er typisk for kulturen? Hun er vel redd for å miste sin plass og bli sendt tilbake til Brasil. Skaper jo bare kaos i en familie. Like barn leker best tenker jeg ofte, da finne seg en partner med ganske like verdier. Husker serien gift ved første blikk, der var det ei afrikansk dame som skapte mye drama, hun var så sjalu. Jeg har også utenlands mann, men han er dansk da 😂 så samme kultur som Norge når det kommer til holdninger osv. Anonymkode: 44e48...b80 Dansker er ikke alltid lett å ha med å gjøre de heller 😂 Anonymkode: 2cf25...790
Anonym bruker Skrevet 27. februar #56 Skrevet 27. februar Det er helt vanlig nå at voksne barn bor hjemme til de er 22-25 vil jeg si. Kjenner flere på 22 som bor hjemme hos foreldrene enda, enn som bor alene. Jeg jobber da med en del yngre mennesker, hvor det er 1 av 9 som ikke bor hjemme enda. De er i alderen 19-26. Anonymkode: 77fe3...cfa
Anonym bruker Skrevet 27. februar #57 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er helt vanlig nå at voksne barn bor hjemme til de er 22-25 vil jeg si. Kjenner flere på 22 som bor hjemme hos foreldrene enda, enn som bor alene. Jeg jobber da med en del yngre mennesker, hvor det er 1 av 9 som ikke bor hjemme enda. De er i alderen 19-26. Anonymkode: 77fe3...cfa Tapere. Anonymkode: 14aec...032
Anonym bruker Skrevet 27. februar #58 Skrevet 27. februar Anonym bruker skrev (På 26.2.2025 den 23.28): Tenk å være så sykelig sjalu på forholdet mellom far og datter. Jeg får grøssninger. Så mye drittslenging. Hun hadde klart seg hvis faren ble borte. Ta det helt med ro. Gi henne cred. Du skal ikke " motivere" eller noe. Bare sitte stille i båten du. Du visste at han hadde barn FØR dere ble sammen eller?? Så... det lille traumatiske hun opplevde.. Det var at moren døde, ikke sant? Har du ikke kommet deg ut av dette forholdet enda. 😭💔 Hun er 18 år. Du bryr dette jo 0 om heller. Jeg blir helt kvalm. Anonymkode: dc1fb...b5c Det "lille" at jentas mor døde OG at Hi da valgte å konstruere stygge løgner og falske beskyldninger om jenta som gjorde at familien trodde Hi og vendte seg mot jenta - før Hi ble avslørt. At jentas far fremdeles er sammen med Hi er noe barnevernet burde tatt tak i da jenta mistet moren sin, for Hi har over lang tid utøvd ulike former for psykisk vold mot jenta. At flere forum lar være å melde fra til politiet om dette, men bare lar dette fortsette, det er faktisk helt uforståelig, da dette har pågått over år! Anonymkode: d99ae...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå