Gå til innhold

Min stedatter blir snart 18 og ikke vil flytte ut, vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatter fyller snart 18 og ikke skal flytte ut. Jeg kunne tenke at hun kunne flytte ut og få livserfaring. Hun har mulighet til å studere de beste stedene der hun ville.

Hun er fortsatt tilknyttet sin far. Det kan være uheldig at hun ikke blir " voksen".

På grunn av tideligere hendelser og at hun har hatt noe traumatisk opplevelse, er faren ekstra beskyttende.

Hun får alt hun ønsker. Hun vil til og med få ny bil.

Jeg har alltid trodd på å stå på egne bein. Min mor hadde dårlig råd og jeg måtte stå på egne ben. Ingen hjalp meg eller trøstet meg.

Stedatteren jobber ikke og møter ingen motstand. Jeg blir jo litt bekymret for hennes fremtid. 

Hun vil heller ikke oppleve virkelig liv med å søke jobb osv. da familien er styrtrik. Hun blir dullet med av alle og hele slekta. Hun er vakker ung jente og får mye oppmerksomhet.

Jeg er i rar situasjon. Jeg er i starten av 30 årene og gift med en i 50 årene. Jeg får ikke noe oppmerksomhet og hver dag bruker tid på å pynte meg og fremheve meg.

Hun derimot kan dukke opp i joggedress og få oppmerksomhet. 

Jeg tenker uansett beste for henne og skrivet alt i god tro. Jeg er glad i henne.

Hun er naiv og viser mye omsorg for alle. Det gjør nok at de blir glade i henne. Men hun lever i en boble. Hun må lære å oppleve hvordan det er å være utenfor sin beskyttende krets.

Hvordan ville hun klart seg hvis pappa ble plutselig borte?  

Hva kan jeg gjøre for å motivere henne til å oppleve noe?

Skrevet

Du vil bare ha henne ut av huset. Ikke av omsorg men av sjalusi.

Anonymkode: 14aec...032

Skrevet

Hun fyller snart 18 år og du mener hun skal flytte ut for å studere?  Om hun ikke har fylt 18 ennå, så går hun jo fremdeles på videregående, om hun ikke begynte et år for tidlig. 

Du kan ikke være sann, rett og slett.  Håper virkelig at du ikke er det, både for din del og for ste-datteren din.  Du virker i bestefall veldig umoden, så kanskje du bør søke hjelp?  Det er seriøst ment, og velmenende.  

Pssst...  At 18 åringer lever i en boble, er da slettes ikke uvanlig - det pleier å bli folk av dem likevel. 

Seriøst ment, det høres ut som om du trenger hjelp til et eller annet, kanskje du burde finne noen å snakke med. 

Anonymkode: cb5a6...64e

Skrevet (endret)

Mener du at det var til ditt beste at ingen hjalp deg eller støttet deg da du var ung? Du har jo litt issues, siden du har startet mange tråder om hvor sjalu du er på stedatteren din, bl a fordi hun fikk masse støtte og oppmerksomhet etter at moren hennes døde. Du har aldri ønsket det beste for denne jenta, så man kan vel argumentere for at du burde hatt noen som brydde seg litt mer da du var ung.

Hun er jo ikke 18 ennå, og de færreste flytter ut dagen de fyller 18. Man er ferdig på vgs når man er 19, og da er det vanlig å bo hjemme mens man studerer eller flytte på hybel for å studere. Dette er jo ikke aktuelt for stedatteren din på før om halvannet år? 

Endret av Pobie
Skrevet

Du må søke pysiaktisk hjelp HI før du skader stedatteren din mer enn du allerede har gjort!!!

Anonymkode: 2cf25...790

Skrevet

Holder du på enda å ødelegge livet til stedatteren din, du er en psykopat. At mannen din ikke har hivd deg ut for lenge siden er en tragedie for jenta.

Anonymkode: f96f7...91c

Skrevet

Hva får du ut av å poste alle de her trådene hi. Håoer for guds skyld at du bare er et patetisk lite troll.

Anonymkode: f96f7...91c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du må søke pysiaktisk hjelp HI før du skader stedatteren din mer enn du allerede har gjort!!!

Anonymkode: 2cf25...790

Enig! Vet ikke hvor mange innlegg jeg har lest om dette. En stemor som er sjalu på jenta. Og etter flere tråder har hun vært veldig stygg mot jenta. 
tror du et barn får oppmerksomhet fordi hun har pyntet og sminket seg? Fra far? Nei, foreldre gir barna oppmerksomhet uavhengig om de har pyntet seg. 
du pynter deg for å være fin for mannen sin i håp om å få oppmerksomhet? Hvilke oppmerksomhet ønsker du? 
Nei, det er ikke normalt at en 17 åring flytter hjemmefra. Det var vanlig for 30 år siden, ikke nå. Hva skal hun leve av tenkte du? Du liker ikke jenta, og jeg forstår ikke hvorfor du surrer rundt i et forhold der du ikke får oppmerksomhet fra mannen din, og har en stedatter du er så sjalu på at du må lage hundre innlegg på nett om. 
psykolog er nok det som kommer familien mest til gode 

Anonymkode: 44e48...b80

Skrevet

Dine erfaringer fra ditt hjemland er ikke nødvendigvis overførbare til Norge. Her er det veldig vanlig å bo hjemme til man er ferdig på videregående og kanskje til og med mens man studerer 😊 enn så lenge ser det ut til at mine ungdommer kommer til å bo hjemme til de har fullført studiene. 

Anonymkode: 6b640...c96

Skrevet

Dette er bare tøys, skrevet av et troll. Jeg er lingvist og har studert tekster skrevet av den som har norsk som morsmål. De gjør andre typer feil enn dette.

HI er helt tydelig norsk (eller en som behersker norsk som morsmål) som med vilje har laget noen feil og flyttet rundt på noen av for å fremstå utenlandsk.

I tillegg er det jo innholdsmessige ting som ikke gir mening. Kommer man fra et land med et språk som skulle gi så store feil når man snakker norsk, er sjansen svært stor for at i dette landet er det vanlig å bo hjemme etter 18 år, for det er det i de fleste land og kulturer.

Anonymkode: f59f2...1fb

Skrevet

Det er slett ikke vanlig å flytte hjemmefra når man går på vgs.

Anonymkode: b9f41...b96

Skrevet

Enten er dette ekte og du må oppsøke hjelp eller dette er trolling og du bør slutte. Begge deler er like tragisk.

Anonymkode: 227af...1f4

Skrevet
seropa skrev (6 timer siden):

Stedatter fyller snart 18 og ikke skal flytte ut. Jeg kunne tenke at hun kunne flytte ut og få livserfaring. Hun har mulighet til å studere de beste stedene der hun ville.

Hun er fortsatt tilknyttet sin far. Det kan være uheldig at hun ikke blir " voksen".

På grunn av tideligere hendelser og at hun har hatt noe traumatisk opplevelse, er faren ekstra beskyttende.

Hun får alt hun ønsker. Hun vil til og med få ny bil.

Jeg har alltid trodd på å stå på egne bein. Min mor hadde dårlig råd og jeg måtte stå på egne ben. Ingen hjalp meg eller trøstet meg.

Stedatteren jobber ikke og møter ingen motstand. Jeg blir jo litt bekymret for hennes fremtid. 

Hun vil heller ikke oppleve virkelig liv med å søke jobb osv. da familien er styrtrik. Hun blir dullet med av alle og hele slekta. Hun er vakker ung jente og får mye oppmerksomhet.

Jeg er i rar situasjon. Jeg er i starten av 30 årene og gift med en i 50 årene. Jeg får ikke noe oppmerksomhet og hver dag bruker tid på å pynte meg og fremheve meg.

Hun derimot kan dukke opp i joggedress og få oppmerksomhet. 

Jeg tenker uansett beste for henne og skrivet alt i god tro. Jeg er glad i henne.

Hun er naiv og viser mye omsorg for alle. Det gjør nok at de blir glade i henne. Men hun lever i en boble. Hun må lære å oppleve hvordan det er å være utenfor sin beskyttende krets.

Hvordan ville hun klart seg hvis pappa ble plutselig borte?  

Hva kan jeg gjøre for å motivere henne til å oppleve noe?

Min eldste er 20, og får bo hjemme viss hun vil. Hun hadde klart seg supert i den store verden, har reist på turer med venninner til andre land, jobber det hun kan mellom skolen.

Alle barn/ungdom i den alderen vil klare seg bra, selv om de bor hjemme, og 18 år er ikke gammelt. Er dyrt å bo alene , både for ungdommer og voksne.

Her vil jeg tro det er mye sjalusi i bildet, så du må bare bite i deg dette og svelge de kamelene som dukker opp.

Selv om familien har penger, er det ikke normalt å kaste ut en på 18 år..

Anonymkode: a9577...27c

Skrevet

Du troller åpenbart, og trenger like åpenbart psykiatrisk hjelp for fantasiene dine. 

Det får du ikke her inne. Ta en tur til fastlegen, du.

Anonymkode: 2abe0...0ed

Skrevet

Kan du ikke bare gjøre deg selv og oss en bitteliten tjeneste, og slutte med dette vrøvlet? 

Anonymkode: bccce...08c

Skrevet

Du vil ikke ha ut stedatteren din fordi du bryr deg om henne. Du vil ha henne ut fordi du er sjalu på henne. At du tror noe annet er helt tullerusk. Du har ingen ekte omsorg for denne jenta. All "Omsorg" du kjenner for henne bunner ut i om du selv kan få noe ut av situasjonen. Som oppmerksomhet.

Belag deg på at denne ungdommen blir boende hjemme hos far i maaaange år til. Vår datter kommer til å bo hjemme til hun er 25 og fullført den skolegangen hun ønsker. Jeg bodde hjemme til 24 og mine søstre til de var 25. Dette er ikke uvanlig om man har skoleplass i nærheten av barndomshjem.

Anonymkode: bec1a...617

Skrevet

Jeg blir helt matt av alle tafatte duster av noen fedre som finnes! Han her f eks, voksen mann i 50 åra, som ikke evner å pælme ut partner som skader barnet hans! Du, HI, f eks! Hadde jeg hatt en partner som så mye som antydet den sjalusien og hatet du har mot barnet, så skal jeg love deg at du hadde blitt kastet på hue og ræva ut! 

Du kan pynte deg så mye du vil, det nytter ikke - for det minst tiltrekkende og sjarmerende som finns er voksne som oppfører seg som idioter mot stebarn! All verdens pynt og juggel virker ikke, dårlige holdninger, verdier og mangel på folkeskikk skinner gjennom, og vedkommende blir stygg og ekkel.

Tror nok mannen din er temmelig drittlei av deg, sannsynligvis mistet både respekt og følelser for deg, og venter kun på rette øyeblikket for å kvitte seg med daukjøttet (deg)

Anonymkode: d7c87...9ca

Skrevet

Min 23 åring bor hjemme ennå. Han studerer her i byen og trenger ikke å kaste bort penger på å bo dyrt ennå. Han er ferdig med utdanning til sommeren og da flytter han. Har aldri tenkt på at han må flytte. Men jeg trives veldig godt med å ha han hjemme da 

Anonymkode: ab05f...a68

Skrevet

Nå har jeg faktisk sluttet å tro på denne historien. Men du skal ha for den ekstraordinære utholdenheten i trollingen 👍

Anonymkode: a7360...e6d

Skrevet

HI: Du er syk!! Skaff hjelp!

Anonymkode: fa6eb...d97

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nå har jeg faktisk sluttet å tro på denne historien. Men du skal ha for den ekstraordinære utholdenheten i trollingen 👍

Anonymkode: a7360...e6d

Jeg tror faktisk det kan være virkelig. Utfra den elendige rettskrivningen, er HI utlendig, tipper en thaidame som en nordmann har hentet. Og thaidamene er sykt sjalu på alt og alle, og spesielt ekser og barn fra tidligere. Selv kan de gjerne ha flere barn unnfanget omså på bordell, men om mannen har barn fra tidliger, da oppfører de seg som psykopater og gjør livet til et helvete for stebarna! Sååå hyggelige og medgjørlige først, til de føler seg trygge på å få oppholde seg her i landet, og så...

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror faktisk det kan være virkelig. Utfra den elendige rettskrivningen, er HI utlendig, tipper en thaidame som en nordmann har hentet. Og thaidamene er sykt sjalu på alt og alle, og spesielt ekser og barn fra tidligere. Selv kan de gjerne ha flere barn unnfanget omså på bordell, men om mannen har barn fra tidliger, da oppfører de seg som psykopater og gjør livet til et helvete for stebarna! Sååå hyggelige og medgjørlige først, til de føler seg trygge på å få oppholde seg her i landet, og så...

Liiiiiitt rasistisk du.

Anonymkode: bd234...f25

Skrevet
51 minutes ago, Anonym bruker said:

Liiiiiitt rasistisk du.

Anonymkode: bd234...f25

Selv om man er paranoid, betyr det jo ikke at folk ikke er ute etter å ta en.

Anonymkode: 6536a...559

Skrevet

Sønnen min er snart 18. Han vil ikke flytte ut. Han går på skole, og jobber ved siden av. Han får alt han trenger, både av penger og kjærlighet. Men han er SNART 18. Det hadde jo ikke falt meg inn å skulle hive han ut for å lære han noe som helst? Jeg vaske klærne hans, lager mat til han, rydder rommet hans, handler klær til han. 

Hadde jo blitt månelyst om en 12 år eldre stepappa skulle ment noe som helst om det. Du vil bare ha henne ut, du. 

Anonymkode: f57b6...85a

Skrevet

Datteren min blir 18 år om en måned, går i 2.klasse på vgs. Hun skal selvfølgelig ikke flytte noe sted så lenge hun går på vgs skole.

Sønnen min som er litt eldre dro i militæret i januar året etter han var ferdig på vgs. Han bodde selvfølgelig hjemme til han dro dit, og da han kom hjem bodde han hjemme frem til sommeren. Så han var over 21 år da han dro for å studere...

Det er ikke vanlig å flytte hjemmefra når man fyller 18 år i Norge.

Tanken på at du er en "importbrud" er ikke så dum, siden du hele tiden maser om mangel på respekt fra familien til mannen og din ekstreme sjalusi på hans datter. Skulle hun ikke få oppmerksomhet fra familien sin fordi hun gikk i joggebukse? Det er en så fjern tankegang at jeg overhodet ikke forstår det. Mine barn må heldigvis ikke pynte seg for å få oppmerksomhet, hverken fra oss foreldre, tanter, onkler eller besteforeldre.

Jeg har ingenting imot thai-damer, bare for å ha sagt det, men det virker som det ikke bare er psykiske problemer og sjalusi som er problemet her, kanskje også kulturelle forskjeller?

Anonymkode: b9f41...b96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...