Gå til innhold

Jeg har lyst til å bli rådgiver eller veileder, hvilken videreutdanning bør jeg ta?

Anbefalte innlegg

Fra før har jeg lektorutdanning, og kunne tenkt meg å prøvd rådgiverstilling i kommunen, eventuelt veileder i NAV. Hvilken videreutdanning kan være lurt å ta da? Noe innen hr? Finnes jo så mange valg… det må være et årsstudium, orker ikke en mastergrad til😅

Anonymkode: 1eef4...7e4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Fra før har jeg lektorutdanning, og kunne tenkt meg å prøvd rådgiverstilling i kommunen, eventuelt veileder i NAV. Hvilken videreutdanning kan være lurt å ta da? Noe innen hr? Finnes jo så mange valg… det må være et årsstudium, orker ikke en mastergrad til😅

Hvorfor tenker du at du skal ha noen videreutdanning?

Med lektorkompetanse kan du fint jobbe som veileder i NAV, evt en rådgiver stilling i kommunen, fylkeskommunen eller i statlige organer. 

Nei, det føler ikke med økonomiansvar med en rådgiver-stilling. Økonomiansvar ligger først og fremst hos ledere

Anonymkode: 85302...252

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Rådgiver i kommunen kan være alt fra ingeniør for vann og avløp til pedagogisk psykologisk rådgiver.. du som lektor er nærmere en rådgiver stilling i ppt enn i vann-og avløp, vil jeg tro. Det er allikevel spesialkompetanse på masternivå som trengs i tillegg til lektorutdanning. Vil du slippe en master til, må du kanskje se etter konsulent stilling, men det er lavere lønn enn lektor 

Anonymkode: 6ae1c...f6e

Hva tenker du at du vil veilede i eller være rådgiver for?

Jeg har jobbet som veileder i NAV. Er barnevernspedagog med master i atferdsvitenskap + at jeg har sertifisering i ulike veiledningsmetoder og veiledningsprogrammer. 

Anonymkode: 87bdb...555

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Du er kvalifisert for begge deler, avhengig av hvor relevant fagkretsen og erfaringen din er.

Anonymkode: f8e7b...3c2

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...