Gå til innhold

Dere med ADHD. Medisiner og matlyst. Vil du dele?

Anbefalte innlegg

Dere som tar medisiner og har endret matlyst, spisevaner osv. 

Først lurer jeg på. Legen sa at dårlig matlyst er mest vanlig i starten og så vil det gradvis bedre seg. Kanskje ikke 100% som før men det er forbigående. 
Jeg er nå på år to av medisin og ingen bedring her. Hvordan er dette for deg?

Videre så vil jeg egentlig ikke si jeg har dårlig matlyst, eller mister sultfølelsen. Bildet er langt mer komplisert. 

Jeg kjenner jeg er sulten og vil spise, men INGENTING frister. Noe mat har jeg utviklet versjon mot. Jeg kan stå på kjøkkenet og tenke jeg skal spise og så tar jeg et eple eller en tørr kavring. 
Ungene elsker feks Toro tomatsuppe, fiskegrateng, fiskekaker. Dette klarer jeg ikke å spise, jeg brekker meg av smaken rett og slett. Spesielt Toro produkter er en versting, det er en lukt på Toro som er motbydelig. Det lukter grusomt. Det har aldri vært noen favoritt men har klart å spise det.

Videre klarer jeg ikke noe så enkelt som en skive med gulost. Kan spise to biter og så er jeg forsynt, da vokser det i munnen og kan brekke meg. 

Nå er jo dette med å føle seg mett forandret så en halv brødskive tar bort sulten og funker sånn sett. 

Jeg har rett og slett en minimalt utvalg som fungerer. Dette er sunne greie ting da. Havregrøt, yoghurt med vanilje (alle andre smaker er kunstige) og hjemmelagede supper. Her passer jeg på å bruke masse sunne grønnsaker og variere mye. Frukt er ok og spiser mye epler og appelsiner.

Jeg klarer å spise fersk brød eller knekkebrød med bare smør. Når jeg MÅ/BØR spise og ikke noe frister. 

Chips har alltid vært min last her i livet. Nå synes jeg alt er kvalmt. Kan innimellom ta to/tre flak med salt og pepper. Godis spiser jeg ikke, men kan ta en bit kvikk lunsj eller litt lakris. 

På restaurant er det noe bedre, her kan jeg kjenne at mer virker fristende men jeg spiser aldri mer enn halvparten. 

Bonusen er jo at jeg har gått fra 15 kg overvekt til normalvektig. Jeg føler meg frisk og opplagt så kroppen får det den trenger. 

Hvordan er din opplevelse av endret spisemønster og matlyst på medisin? 
Hvilke ting er det du tyr til når ingenting frister?

Blir dette noen gang bedre?

Anonymkode: fe847...638

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...