Gå til innhold

Hva skjer om Trump ordner fred mellom Russland og Ukraina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva tenker du skjer om "vi"(hvem vi?) nekter å godta en våpenhvile? Tror du noen som helst bryr seg om hva vi mener? Blir det fred er det selvsagt kjempebra uansett hvilken måte den kommer i stand på.

Han skulle jo stoppe krigen på dag èn, men han har sikkert hatt det for travelt med å sparke hele det offentlige USA. 

Endret av MissSaigon

Jeg skjønner godt hva du mener ts. Jeg tror det vil bli bortforklart på en eller annen måte. Å innrømme at Trump kan gjøre noe som faktisk er bra sitter veldig langt inne, for mediene. Enten blir det bortforklart ved å gi andre æren, eller så blir det ignorert. Det er de vanligste reaksjonene når media ikke er komfortabel med virkeligheten.

Svaret over er et godt eksempel. Først å late som en ikke forstår hva som menes, deretter erkjenne at det selvsagt er bra om det skjer, før en raskt retter rette fokus mot noe annet som selvsagt er kritikkverdig. 

Anonymkode: 13a49...132

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skal vi nekte å godta den om det er han som har fått den i stand? Ikke at jeg tror han greier det men det det hadde vært bra om han gjorde det. 

Anonymkode: 84e1a...d30

Jeg skjønner ikke når vi er blitt et samfunn hvor «å ikke godta fred»-tanker er i det hele tatt noe som reelle mennesker tenker …

så jeg håper at dette er et KI-generert innlegg 🙄 selv om det er et problem i seg selv også 

Anonymkode: 1ac4f...52a

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner godt hva du mener ts. Jeg tror det vil bli bortforklart på en eller annen måte. Å innrømme at Trump kan gjøre noe som faktisk er bra sitter veldig langt inne, for mediene. Enten blir det bortforklart ved å gi andre æren, eller så blir det ignorert. Det er de vanligste reaksjonene når media ikke er komfortabel med virkeligheten.

Svaret over er et godt eksempel. Først å late som en ikke forstår hva som menes, deretter erkjenne at det selvsagt er bra om det skjer, før en raskt retter rette fokus mot noe annet som selvsagt er kritikkverdig. 

Takk, enig! 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kunne ikke sagt det bedre ☝️

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke når vi er blitt et samfunn hvor «å ikke godta fred»-tanker er i det hele tatt noe som reelle mennesker tenker …

så jeg håper at dette er et KI-generert innlegg 🙄 selv om det er et problem i seg selv også 

Sjekk tråden om Tesla så skjønner du godt hva jeg mener. Musk har produsert biler som går på strøm, norske myndigheter ønsker at nordmenn skal bruke elektriske biler, men når feil person har laget den så er det ikke så nøye med klima lenger. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk tråden om Tesla så skjønner du godt hva jeg mener. Musk har produsert biler som går på strøm, norske myndigheter ønsker at nordmenn skal bruke elektriske biler, men når feil person har laget den så er det ikke så nøye med klima lenger. 

😵‍💫 du kan da ikke sammenlikne klima- og politisk drakamp med at ett menneskelig samfunn velger å drepe et annet menneskelig samfunn, med våpen. Og at våpenproduksjon blomstrer oppi alt tesla hypen .. virkelig? Det er snakk om nesten 2 millioner drepte russere og ukrainere til sammen på 3 år… 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest i dag. 

Anonymkode: cb524...f99

Idioter kan også gjøre bra ting. Tesla er en god bil, selv om Elon er en tufs. Hiter var flink å male. Om Trump får fred i Ukraina, så er det helt supert! Bra jobba! Det som da bekymrer meg, er hvilke avtaler har han da gjort med Putin for å få det til? De to er Knoll og Tott ekstremversjon, og jeg stoler ikke på de ett sekund, selv om det blir fred/våpenhvile. 

Anonymkode: 49817...197

Hvordan bortforklarer man fred?

Eller så kan man kjøpe el-bil fra et annet merke.

Det argumentet var kanskje ikke så gjennomtenkt?

Anonymkode: 5cf5c...8eb

Utfordringen er på hvilke premisser det blir fred. Om Trump går inn med våpen til Putin eller truer Ukraina med det, kan det godt bli skutt på krigshandlingene, men det vil bli en fred som ikke gagner Ukraina. 

Anonymkode: 8ddfe...14c

Det kan jo godt hende han gjør. Det vil i så fall være på Ukrainas bekostning. 

Det er ikke noe vanskelig å få til en fredsavtale når premisset er "gi fra dere store landområder til det aggressive nabolandet, ellers gidder vi ikke støtte dere mer og det aggressive nabolandet tar hele landet deres."

Det er dog ikke så mye å rope hurra for heller. 

Anonymkode: 380ee...717

Annonse

Jeg tipper at han sitter å venter på en avtale fra ett av landene som gir han fri tilgang til sjeldne mineraler. Den beste avtalen er den han støtter, og gir våpen til for å avslutte krigen.. det er ikke for å være snill, men for å berike seg selv og vennene sine.

Anonymkode: b903a...fb6

Til hvilken pris for Ukraina tro.

Vi ser jo hva han inspirerer til https://www.dagbladet.no/nyheter/putin-venn-vil-endre-navn-pa-svalbard/82660299

Sergej Mironov, leder for partiet «Et rettferdig Russland - patrioter - for sannhet», har lagt frem forslag om å omdøpe Svalbard til «Pomorøyene»,

Mironov, som er en kjent Putin-alliert, hevder han er inspirert av Donald Trumps nylige navneendring av Mexicogolfen til «Gulf of America» på amerikanske Google Maps.

Politikeren ønsker også å endre navnet på Polhavet til «Det russiske Arktiske hav» og Franz Josef Land til «Lomonosov Land».

Anonymkode: 04878...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...