Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner faktisk at folk velger å ta sitt eget liv. Jeg skjønner at folk ikke orker å stå i smerte og fortvilelse over lang tid der de ikke ser noe håp. Jeg for min del står i en vanskelig situasjon og har gjort det over tid. Jeg har vært sykmeldt fra jobb lenge, og jeg kommer meg heller ikke ut. Jeg isolerer meg stort sett hjemme da bygdetrollet er på jobb 24/7. Det går rykter og spekulasjoner og jeg får høre det via venner. Vi jobber beinhardt og vi burde fått klapp på skuldra og medalje for den jobben vi gjør. Istedet får vi kritiske blikk, sladder og negativitet. Jeg skammer meg ekstremt mye og jeg har ikke igjen noe som kalles glede eller håp. Hver dag tenker jeg; i morgen skal jeg sminke meg og føle meg fresh.. så kommer dagen og jeg ser ikke poenget med å ordne meg en gang. Vi får hjelp, og de heier på oss! Men hele bygda har dømt oss, og vi står bom fast. Jeg har ikke gjort noe galt. Men det er jeg som får blikkene. 
jeg er ikke sisidal og jeg er ikke der i det hele tatt. Men sitter med en følelse av at jeg kan forstå de som ikke orker mer. 

Anonymkode: d3aa5...3b3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452539-m%C3%A5-bare-f%C3%A5-det-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det du som har en tenåring som har drevet med rus?

Hev hodet og lær deg å drite litt i hva andre måtte tenke. Du har akkurat nå kjørt deg fast i et veldig negativt hjørne 

Si ifra til vennene dine at du ikke vil høre hva folk sier, hva i alle dager skal du med den opplysningen?

Du må slutte å skamme deg, det er en veldig lite konstruktiv følelse.

Anonymkode: ee43d...0ab

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Er det du som har en tenåring som har drevet med rus?

Hev hodet og lær deg å drite litt i hva andre måtte tenke. Du har akkurat nå kjørt deg fast i et veldig negativt hjørne 

Si ifra til vennene dine at du ikke vil høre hva folk sier, hva i alle dager skal du med den opplysningen?

Du må slutte å skamme deg, det er en veldig lite konstruktiv følelse.

Anonymkode: ee43d...0ab

Jeg vet, men det er så tungt. Ungdommen er ute av det og gått videre. Men når han dukker opp på en skolefest med venner, drikker ikke engang så får han det slengt etter seg og ville påstander som ikke stemmer, og han vil bli hentet etter 15 min. Betalt inn, gledet seg og ordnet seg. Handler mye klær til festen.. bare å hente og komme seg hjem 😥 jeg som var utadvendt sosial og elsket å møte folk sitter nå bare inne, liker ikke folk mer. Orker ikke ta tlf når folk ringer. 

Vet ikke helt hva jeg skal si, men dette med rus og ungdom er ikke så uvanlig. Folk snakker om det nå fordi det har nyhetens interesse, men det kommer til å gå over. De får noe nytt å snakke om og så glemmer de dette. Dere må bare holde ut mens det varer.

Anonymkode: c3cad...893

Først må jeg fp sagt at du har noen rævva venner, hvorfor stormer de til deg med sladderet de hører. De burde heller stå opp for deg og gått i strupen på bygdetrollet. 

Når det er sagt så har jeg en mistanke om at du blåser dette ut av alle prosesjoner, de fleste er mest opptatt av seg selv. Om noen ser litt ekstra på deg så får du enten sende et strålende smil i retur eller spør dem om det var noe de lurer på. 

Barnet ditt har fått en knallhard læring om at ting man gjør spiller en rolle og at man kan måtte slite lenge for å opprette tillit igjen. Men hn vil bli tilgitt til slutt, om bygda består av noenlunde vettuge mennesker. 

Anonymkode: 087d9...1f4

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Først må jeg fp sagt at du har noen rævva venner, hvorfor stormer de til deg med sladderet de hører. De burde heller stå opp for deg og gått i strupen på bygdetrollet. 

Når det er sagt så har jeg en mistanke om at du blåser dette ut av alle prosesjoner, de fleste er mest opptatt av seg selv. Om noen ser litt ekstra på deg så får du enten sende et strålende smil i retur eller spør dem om det var noe de lurer på. 

Barnet ditt har fått en knallhard læring om at ting man gjør spiller en rolle og at man kan måtte slite lenge for å opprette tillit igjen. Men hn vil bli tilgitt til slutt, om bygda består av noenlunde vettuge mennesker. 

Anonymkode: 087d9...1f4

De som er bygdetroll vet jo ikke at de er det. Hun ene «venninnen» min som jeg ser på mer som bekjent er et slikt troll og hun forteller meg alt hun hører om dette. Hun sier hun får meldinger fra folk som sier bla bla.. rart folk skriver det til henne, da vi hverken har barn på samme alder, og møtes fysisk en gang i året. Dette fordi hun er en del av kjernen og har stor interesse for hva som skjer i andres liv. 
Mulig jeg blåser opp? Vet ikke, men utifra henne så er det alle som snakker og alle som sier.. det er det jeg har å forholde meg til. Har også fått stygge meldinger fra foreldre jeg ikke kjenner. 
Det er lite rom for å gjøre feil her jeg bor. Jeg vet om mange ungdommer som har vært borti det samme, men de har «riktige» foreldre i høye stillinger, så da er det liksom greit. Folk slikker seg inn med de «rette». Jeg har bare fagbrev og er ikke lokalkjent på det nivået at jeg stikker meg særlig frem. Har en bra jobb og tjener greit, mann som tjener greit. 
Jeg føler på skam og skyld. Ungdommen har hatt skolevegring og dette er jo synlig for andre, det har jeg også fått kommentarer på, dårlig foreldre som ikke får barnet på skolen. 

Annonse

For det første bør du blokkere denne "venninna" som rett og slett ikke er en venn, men en som tydeligvis elsker å gni det inn og se at du krymper. Om du ikke kan blokkere, så slutt å ta telefonen, slutt å lese meldinger fra henne. Jeg ville dessuten tatt alt hun sier med ei gravemaskinskuffe med salt. Hun er en sensasjonsjeger og verste sorten sladrekjerring og gjør det hun gjør ene og alene fordi det gir henne noe. Hun er ikke til hjelp for deg. Tvert i mot er jeg rimelig sikker på at det ikke stemmer at alle snakker om dere. Folk flest snakker ikke så mye om andre. Prøv å komme deg ut litt igjen. Gå i butikken. Om folk kikker, så kan det like gjerne være fordi de synes det er fint å se deg ute igjen. Om du sletter alt "venninna" har fortalt deg, så kan det hende at du tolker blikkene deres på et annet vis også, for nå tolker du dem bare i lys av det hun påstår er samnnheten. 

For det andre så lærer sønnen din at tillit brytes i meter og bygges i centimeter. Det tar tid før folk stoler på han og tar han helt inn i varmen igjen. Kanskje han ikke skal sikte mot de gamle vennene i det hele tatt og heller se seg om etter en annen vennekrets som kanskje er litt mer inkluderende?

Endret av Himmel og hav

Skravlekjerringer uansett kjønn er noe dritt!  Hev deg over dem / henne eller han.  Jeg er enig med Himmel og hav - det er absolutt ikke sikkert at det din såkalte "venninne" sier stemmer.  Selv om jeg har bodd i en småby og vet at sladder og baksnakkelse kan eksistere og ødelegge, så skal jeg love deg at de aller fleste er ikke med på denne sladringa, de bryr seg ikke - og når noen sier at "alle" sier / gjør et eller annet, så stemmer det ikke.  

Jeg skjønner at det er tøft, men hev hodet, vær stolt (og fornøyd)  med det du / dere har fått til - jeg vet at det ikke er lett.  Konfronter "venninnen" din om når hun kommer med sladrehistoriene sine.  "Hvorfor forteller du det til meg? "  eller "Oj, sa "Hanna" det - hva svarte du da, for du vet jo at det ikke er sant?"  Eller "Takk for at du sier i fra!  Jeg skal snakke med Hanna jeg, for hun har tydeligvis misforstått."  eller "Dette gidder jeg ikke å høre på. "   Ja, det høres lett ut, men er ikke så lett.  

Anonymkode: 10ed2...469

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Skravlekjerringer uansett kjønn er noe dritt!  Hev deg over dem / henne eller han.  Jeg er enig med Himmel og hav - det er absolutt ikke sikkert at det din såkalte "venninne" sier stemmer.  Selv om jeg har bodd i en småby og vet at sladder og baksnakkelse kan eksistere og ødelegge, så skal jeg love deg at de aller fleste er ikke med på denne sladringa, de bryr seg ikke - og når noen sier at "alle" sier / gjør et eller annet, så stemmer det ikke.  

Jeg skjønner at det er tøft, men hev hodet, vær stolt (og fornøyd)  med det du / dere har fått til - jeg vet at det ikke er lett.  Konfronter "venninnen" din om når hun kommer med sladrehistoriene sine.  "Hvorfor forteller du det til meg? "  eller "Oj, sa "Hanna" det - hva svarte du da, for du vet jo at det ikke er sant?"  Eller "Takk for at du sier i fra!  Jeg skal snakke med Hanna jeg, for hun har tydeligvis misforstått."  eller "Dette gidder jeg ikke å høre på. "   Ja, det høres lett ut, men er ikke så lett.  

Anonymkode: 10ed2...469

Takk. Hun forteller det hun har «hørt» men nekter å si hvem som har sagt det.. fordi hun ikke vil blandes inn i noe hvis jeg tar det opp med vedkommende. Hun blander seg jo allerede inn med å fortelle det til meg. Kjenner begeret mitt er fullt, bare jeg hører ordet «har du hørt» «jeg har hørt» så får jeg lyst å klinke de. 
Ei jeg kjenner ringte meg i dag og startet samtalen med «har du hørt» da var det snakkis om ei dame som har driti seg ut, jeg sa tydelig ifra at jeg vil ikke være en del av ryktespredning og snakke om andres feil, jeg har mer enn nok med å feie for egen dør. Jeg klarer ikke holde meg lengre. 
Tror også det er som dere sier at ikke alle går å snakker om meg og oss. Men i «venninnen» min sin krets er det nok alle som snakker, da hun kun henger med og har kontakt med andre som også er interessert i slarv. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dere må manne dere opp til å møte folk, på skole, på fest, på  jobb  og i butikker. Hvis dere murer derre inne blir det bare mer å snakke om.

Anonymkode: 97248...d6b

Jeg er sykmeldt og har ingenting på jobb å gjøre nå. Er i butikker og der jeg må. Men sitter aldri på kafé her for tiden, men kan dra til nabobyen å kose meg på kjøpesenter og kafé. Jeg blir bare dårlig humør av å være med folk, da jeg føler meg trist på innsiden og ikke er den sprudlende og positive folk er vant til å se meg for. Hva skal jeg snakke om med folk? Går hjemme og står i en kamp? Jeg vet jeg høres negativ ut, og det er jeg også. 
Det er også mye ting foran meg som jeg skal håndtere. Har en far som ligger på pleiehjem som jeg prøver forberede meg på å miste snart. Ventesorg. 2 pleiere på passas avd er såkalte bygdetroll, og de har også snakket dritt om vår sønn og om meg.. jeg har ikke besøkt min far på en stund fordi det knyter seg når jeg møter disse pleierne. Jeg har ingenting å gå på føler jeg. 

Himmel og hav skrev (4 timer siden):

For det første bør du blokkere denne "venninna" som rett og slett ikke er en venn, men en som tydeligvis elsker å gni det inn og se at du krymper. Om du ikke kan blokkere, så slutt å ta telefonen, slutt å lese meldinger fra henne. Jeg ville dessuten tatt alt hun sier med ei gravemaskinskuffe med salt. Hun er en sensasjonsjeger og verste sorten sladrekjerring og gjør det hun gjør ene og alene fordi det gir henne noe. Hun er ikke til hjelp for deg. Tvert i mot er jeg rimelig sikker på at det ikke stemmer at alle snakker om dere. Folk flest snakker ikke så mye om andre. Prøv å komme deg ut litt igjen. Gå i butikken. Om folk kikker, så kan det like gjerne være fordi de synes det er fint å se deg ute igjen. Om du sletter alt "venninna" har fortalt deg, så kan det hende at du tolker blikkene deres på et annet vis også, for nå tolker du dem bare i lys av det hun påstår er samnnheten. 

For det andre så lærer sønnen din at tillit brytes i meter og bygges i centimeter. Det tar tid før folk stoler på han og tar han helt inn i varmen igjen. Kanskje han ikke skal sikte mot de gamle vennene i det hele tatt og heller se seg om etter en annen vennekrets som kanskje er litt mer inkluderende?

Jeg tror ikke hun ser selv at hun er en versting blant slarv og ryktespredning. Hun har selv små barn og aner ikke hvordan det er å være tenåringsmor. 
Slarv og negative nyheter om andre gir henne påfyll, hele dama får et rush og blir helt sjelven og giret/ glad når hun får høre noe nytt om andre. Da går jungeltelegrafen og meldinger og tlf rundt, og hun får være den første som deler en rykende fersk nyhet til andre. Ja, jeg blir såret når hun sier ting til meg, sist jeg snakket med henne sa jeg at hun er kjent for å spre rykter og slarve om andre. Jeg klarte ikke dy meg, og jeg stakk tilbake. Hun ble faktisk overrasket, da hun ikke ser seg selv. de fleste tenker jo at en selv er snill og god. 

jeg er på butikken og gjør de tingene jeg skal, men ikke mer enn det. Ikke kino, kafeer, på fest eller slike ting. 

en annen venninne av meg flyttet fra mannen sin i fjor, og de bodde fra hverandre i 6 mnd ca. Nabolaget har pratet om henne og lagt henne for hat og fryst henne helt ut. Hun er både dårlig mor, selvopptatt, osv osv. sannheten er at hun er en fantastisk mor, tener mye, er sjelden vakker og en høy stilling. Det er så mye skadefryd i folk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...