Anonym bruker Skrevet 9. februar #1 Del Skrevet 9. februar Hva kan være grunnen til flere titalls utlysninger over noen få år fra samme mannen i en gruppe på Facebook «jobb i Oslo»? Ser ut som han søker kvinner fortrinnsvis. Vil ikke kommunen reagere på utskiftninger annenhver uke? Det må jo ligge noe til grunn for at mennesker rømmer jobben så fort de får mulighet? Anonymkode: b79b8...245 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452538-gjennomtrekk-av-bpa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar #2 Del Skrevet 9. februar Det er ikke alle mennesker som er søte og hyggelige selv om de er i behov for bpa. Jeg har selv jobbet for ei som var lam og siden ble dømt for vold i nære relasjoner. Det var heftig å jobbe der, og vi som var der fikk både lønnstillegg og ekstra tid til bearbeiding og debriefing. Anonymkode: f117e...e77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452538-gjennomtrekk-av-bpa/#findComment-150183207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar #3 Del Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er ikke alle mennesker som er søte og hyggelige selv om de er i behov for bpa. Jeg har selv jobbet for ei som var lam og siden ble dømt for vold i nære relasjoner. Det var heftig å jobbe der, og vi som var der fikk både lønnstillegg og ekstra tid til bearbeiding og debriefing. Anonymkode: f117e...e77 Tar av meg hatten for de som klarer å stå i en jobb hvor de blir mishandlet. Helt forferdelig! Hvor skal grensen gå mellom rett til helsehjelp og rett til en trygg arbeidsplass? Er det fritt fram for å behandle arbeidstakere dårlig bare fordi du har rett på en tjeneste Anonymkode: b79b8...245 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452538-gjennomtrekk-av-bpa/#findComment-150183215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar #4 Del Skrevet 9. februar Det er vel gjerne stillinger som studenter og lignende søker på , altså at man har mulighet til å jobbe deltid noen år. Samme rundt her, men det er gjerne noen timer jobb hver dag, og litt ukurante tider, da blir arbeidskraften de som trenger litt jobb, før de går videre i livet. Og det kan være tung og belastende jobb. Hva er det du hinter til og tenker om mennesket som trenger hjelp? At han er stygg med damer? Så hyggelig av deg. Anonymkode: 2aa97...036 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452538-gjennomtrekk-av-bpa/#findComment-150183236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar #5 Del Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er vel gjerne stillinger som studenter og lignende søker på , altså at man har mulighet til å jobbe deltid noen år. Samme rundt her, men det er gjerne noen timer jobb hver dag, og litt ukurante tider, da blir arbeidskraften de som trenger litt jobb, før de går videre i livet. Og det kan være tung og belastende jobb. Hva er det du hinter til og tenker om mennesket som trenger hjelp? At han er stygg med damer? Så hyggelig av deg. Anonymkode: 2aa97...036 Snakk om flere nye assistenter i måneden, det er annerledes når det er snakk om 5-6 måneders engasjement. Anonymkode: b79b8...245 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452538-gjennomtrekk-av-bpa/#findComment-150183271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar #6 Del Skrevet 10. februar Det kan være skikkelig tungt å jobbe som bpa. Jeg har jobbet hos mange, og det er stor forskjell fra et arbeidssted til den andre. Tenk deg selv (dette er ikke en bestemt person jeg beskriver, men egenskaper/situasjoner jeg og kolleger har vært borti samlet i én hypotetisk arbeidssituasjon) å f.eks. komme hjem til en person som har omfattende behov for hjelp til personlig hygiene - og som har sluttet å bry seg så mye selv om egen hygiene. Kanskje er det en mann, som helt tydelig liker å bli dusjet av deg (som gjerne er en ung kvinnelig student). Vedkommende bryr seg ikke om hjemmet sitt, det lukter vondt, møbler er skitne og shabby og ødelagte. Kjøkken og bad er en svinesti, men forslag om å gjøre noe med det blir tatt ille opp. Personen er depressiv, agressiv og ikke vennlig innstilt, og selvmedisinerer seg med rusmidler. Vedkommende roper opp og kjefter hvis du gjør noe «feil». Kanskje har hen problemer med å snakke og du forstår ikke alt. Misforståelser skjer ofte. Vedkommende mener du gjør feil fordi du ikke syns hen er verdt mer så du ikke gidder å gjøre ditt beste, og spiller på samvittigheten din, når du absolutt gjør ditt beste. Du må veie dine ord nøye, for at vedkommende ikke skal bli krenket. Vedkommende sliter ut sine ansatte, det er underbemanning, , og du blir ringt opp flere ganger i uka med spørsmål/krav om å ta ekstra vakter fordi noen er syke. Du får beskjed om ikke å spise eller drikke spesifikke ting (som salami) når du skal på jobb, fordi det da lukter av deg. Vakta di slutter kl 16, men nestemann som skal avløse deg er syk og ingen andre kan komme. Du MÅ da bli der ut neste vakt fordi vedkommende ikke kan være alene. Vedkommende blir sint hvis man snakker med de andre ansatte uten at hen kan høre hva man sier, fordi hen da mener at man baksnakker hen. Da er det kanskje ikke så rart det blir gjennomtrekk. Folk blir skremt, og mange holder kanskje bare en vakt eller to, eller noen uker. Noen bare lar vær å dukke opp til vakta si, og slutter å svare på tlf. Det blir en nedadgående spiral, hvor personen forventer det verste, ikke er trygg, må ansette nye hele tiden, må ta de som egentlig ikke er motivert eller egnet, og så forsterker hele greia seg selv i negativ retning. Hele greia er bare trist egentlig, og jeg tenker det godt kan ligge slike ting bak at enkelte har nærmest kontinuerlig jobbannonser ute. Det kan også være en utrolig stor påkjenning å arbeide hos mennesker som blir sykere og sykere, og som vet de skal dø om ikke så lenge. Og som har mye angst og redsel. Det er virkelig ikke for alle. Men det må jeg si: å jobbe som bpa har vært utrolig meningsfylt og givende for meg personlig, og jeg har møtt veldig mange fantastiske mennesker i den jobben! Både arbeidsgivere, kolleger, og pårørende. Jeg har lært utrolig mye av det, og er takknemlig for å ha den jobben. Det er svært sjelden at det er noe i nærheten av eksempel-«arbeidsplassen» jeg har beskrevet. Anonymkode: 41319...2eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452538-gjennomtrekk-av-bpa/#findComment-150183298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå