Gå til innhold

Sur lukt av kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker å kjøpe flere pakker kjøttdeig å legge i fryseren, gjerne når det er tilbud. La en pakke karbonadedeig fra nordfjord i kjøleskapet for å tine til i dag, og den lukta veldig promp når jeg åpna den. Lukten forsvant etter et par minutt, men jeg syntes fortsatt det lukta litt surt når jeg stakk nesa oppi der. Så jeg kasta den og henta opp en pakke vanlig kjøttdeig fra nordfjord siden jeg tenkte kanskje karbonadedeigene er dårlige. Syns den og lukta litt surt, men jeg stekte og smakte på den (fra frossen tilstand) og den smakte helt ok.

Jeg leste at det tilsettes gasset i pakkene for holdbarhet, kan det være det jeg lukter? Eller er det ok at kjøttdeig lukter litt surt? Den var fin og rød og ikke noe slimete, ikke var pakken oppblåst heller.

Anonymkode: 22643...118

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452535-sur-lukt-av-kj%C3%B8ttdeig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg leste at det tilsettes gasset i pakkene

Dette stemmer, og den gassen lukter.

Selv har jeg erfart at lukten lett setter seg i nesa, så lukter jeg på en nyåpnet pakke setter gassen seg slik at det kjennes som kjøttet fremdeles lukter etter lufting. Lukter en annen på det da lukter det ingenting. Så er jeg i tvil vebter jeg alltid noen minutter etter åpning med å lukte for å få den ekte lukta.

Anonymkode: dde03...52e

Nei det var bare nedsatt pris ikke tett opp mot utgått dato. Er kun Nordfjord jeg har opplevd dette med også. Nå stekte jeg den frosne i går og vi hadde den i pizzasnurrer, har ikke merket noe uro i magen hverken jeg eller noen av di andre. Må jo være at jeg lukter dem ekstremt godt de gassene i pakken, for det smakte helt normalt 😂

Anonymkode: 22643...118

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...