Gå til innhold

Ja Tesla entusiaster.

Anbefalte innlegg

Lus skrev (10 minutter siden):

Reductio ad Hitlerum, det å trekke nazikortet- også kalt å Hitle noen- er et innarbeidet begrep. Hvis du med å snakke negativt mener det samme som det jeg beskrev i mitt forrige innlegg, ja så tenker jeg det ikke er greit. Faktisk. Hensikten er jo da ikke å opplyse debatten, men å kneble motparten ved å påføre en følelse av å ha meninger/standpunkt som ikke er akseptable. Men kanskje debatterer du vanligvis innenfor normal folkeskikk. 

Hva ved mine argument anser du å ikke være innenfor normal folkeskikk? Gjerne gi et konkret eksempel, for jeg ser det ikke. 

Fortsetter under...

MissSaigon skrev (15 minutter siden):

Hva ved mine argument anser du å ikke være innenfor normal folkeskikk? Gjerne gi et konkret eksempel, for jeg ser det ikke. 

Akkurat for ditt vedkommende, så er det at du fastslår, uten rom for tvil, at Elon Musk er høyreekstrem og gjør en nazihilsen. Han er altså nazist.. Da er debatten parkert. Hvis du leste den linken jeg postet, så burde du ha sett at det som et minimum er stort rom for tvil om hva den hilsnen var ment som. Selv de jødiske organisasjonene som uttalte seg i den artikkelen, mente jo ikke at dette var en nazi-hilsen. Enkelte grupperinger både på høyre og venstre siden, tar det han gjorde til inntekt for nazisympatier. Av litt ulik årsak selvsagt. Men det er ingen fasit. Når du uttaler deg på en slik måte som du gjør, slår du samtidig de som støtter Elon Musk i hartkorn med nazister.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er velkjent at Musk er sterk motstander av byråkrati og store kravfulle organisasjoner som blander seg inn i bedriftsledelse. Han er for at folk står opp for sin identitet og nasjonalitet. For meg er dette meninger like gode som alle andre meninger. Det eneste som skurrer er det bildet som er framstilt som en nazihilsen. Det er drøyt og selvsagt ikke akseptabelt. Men det var jo igjen medias tolkning. Jeg har ikke lest alle innleggene.

Hva er det egentlig som er høyreekstremt og nazistisk med Musk? 

Anonymkode: 5ce5e...20c

Om man ser levende bilder av Musk fra denne talen så er det ikke snakk om "framstilt som". Jeg har lest mange bortforklaringer på hans vegne. Han er klumsete, han var bare overivrig, han er autist, han vet ikke hva det betyr, det er en romersk hilsen... Det er helt tydelig mange som enten vet hva den hilsenen er og derfor velger å bortforklare eller så er det en del som ikke vet hva den symboliserer og som synes det var helt greit. Det jeg enda ikke har sett er noen av de som bortforklarer som adopterer denne hilsenen og nå velger å "gi sitt hjerte" til andre på denne måten. Hvorfor gjør de ikke det, tro, om det bare var noe som var "framstilt" som en nazi hilsen? Eller om det er så at det er en entusiastisk hilsen? Ville du gjort denne hilsenen på samme vis som EM gjorde på gata? Hvis ikke, hva er årsaken? 

Dessuten, når du hører hovslag, tenk hest og ikke sebra. 

Anonymkode: 39687...3a6

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Om man ser levende bilder av Musk fra denne talen så er det ikke snakk om "framstilt som". Jeg har lest mange bortforklaringer på hans vegne. Han er klumsete, han var bare overivrig, han er autist, han vet ikke hva det betyr, det er en romersk hilsen... Det er helt tydelig mange som enten vet hva den hilsenen er og derfor velger å bortforklare eller så er det en del som ikke vet hva den symboliserer og som synes det var helt greit. Det jeg enda ikke har sett er noen av de som bortforklarer som adopterer denne hilsenen og nå velger å "gi sitt hjerte" til andre på denne måten. Hvorfor gjør de ikke det, tro, om det bare var noe som var "framstilt" som en nazi hilsen? Eller om det er så at det er en entusiastisk hilsen? Ville du gjort denne hilsenen på samme vis som EM gjorde på gata? Hvis ikke, hva er årsaken? 

Godt at du vet da. Det er alltid betryggende når noen sitter på fasiten, hehe.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Alternativt øresus

Anonymkode: 93413...51a

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Den gesten kan ikke bortforklares nei. Men forklaringen er nok ganske enkelt at han har et enormt ego og mister helt bakkekontakten i en slik setting. En stor tabbe av han å sympatisere med noe veldig få sympatiserer med. Men likevel.. Jeg er enig med denne fyren:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/VzLpBl/svarer-eivind-traedal-aa-stemple-elon-musk-som-nazist-er-feil-og-farlig

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den gesten kan ikke bortforklares nei. Men forklaringen er nok ganske enkelt at han har et enormt ego og mister helt bakkekontakten i en slik setting. En stor tabbe av han å sympatisere med noe veldig få sympatiserer med. Men likevel.. Jeg er enig med denne fyren:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/VzLpBl/svarer-eivind-traedal-aa-stemple-elon-musk-som-nazist-er-feil-og-farlig

Den kan ikke bortforklares, sier du, og så bortforklarer du...

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Et velskrevet innlegg du har lenke til. Men forfatteren er jo tydelig på at han ikke mistenker noen form for nazis-sympati hos Elon Musk. Så han forklarer jo (eller bortforklarer som du kaller det) det hele på en måte hvor nazisme og antisemitisme ikke har noen plass. Jeg er helt enig med forfatteren, jeg. Det er ingen ting som skulle tilsi at Musk har den type sympatier som han blir beskyldt for. Men så utrolig klønete. Og han burde ha tilbakevist det hele på en tydeligere måte. Men tror, basert på det han HAR sagt, at han er dr..tt lei av de som ønsker å slå mynt på dette, og derfor ikke gidder å stå "skolerett".

Anonymkode: 93413...51a

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er velkjent at Musk er sterk motstander av byråkrati og store kravfulle organisasjoner som blander seg inn i bedriftsledelse. Han er for at folk står opp for sin identitet og nasjonalitet. For meg er dette meninger like gode som alle andre meninger. Det eneste som skurrer er det bildet som er framstilt som en nazihilsen. Det er drøyt og selvsagt ikke akseptabelt. Men det var jo igjen medias tolkning. Jeg har ikke lest alle innleggene.

Hva er det egentlig som er høyreekstremt og nazistisk med Musk? 

Foruten om den litt overivrige hilsenen så mener man vel at det at han snakket med lederen av AfD ikke var greit, men jeg tror ikke de kan ha hørt samtalen.

Anonymkode: 08a5c...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...