Gå til innhold

Ja Tesla entusiaster.

Anbefalte innlegg

Du skjønner det nok ikke selv, tror jeg. Hvis du og et par av meningsfellene dine gir uttrykk for slike holdninger i kantina på jobben, hvor mange med motsatt mening tror du egentlig hadde følt seg komfortable med å si det? Når Trump ikke trenger noen svertekampanje, fordi han klarer det helt fint selv liksom. Svært få. Men det er sikkert hensikten. 

Fortsetter under...

Lus skrev (33 minutter siden):

Du skjønner det nok ikke selv, tror jeg. Hvis du og et par av meningsfellene dine gir uttrykk for slike holdninger i kantina på jobben, hvor mange med motsatt mening tror du egentlig hadde følt seg komfortable med å si det? Når Trump ikke trenger noen svertekampanje, fordi han klarer det helt fint selv liksom. Svært få. Men det er sikkert hensikten. 

Hvem er det du snakker med?

Anonymkode: 1e949...345

Lus skrev (1 time siden):

Deg:)

Men skal ikke jeg få si min mening om GuttaKrutt? Hvis jeg sier noe så målbinder jeg andre, men hvis noen med en annen mening enn meg sier noe så skal jeg ikke kunne reagere. Hva slags logikk er dette da?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men skal ikke jeg få si min mening om GuttaKrutt? Hvis jeg sier noe så målbinder jeg andre, men hvis noen med en annen mening enn meg sier noe så skal jeg ikke kunne reagere. Hva slags logikk er dette da?

Det er mange måter å si sin mening på. Saklig diskusjon, og det du og dine likesinnede her står for, "shaming". Hensikten der er ikke meningsutveksling, men å få motparten til å føle seg såpass utilpass at den velger å holde tyst, eller unlate å kjøre en bestemt bil f.eks. Dette er kanskje best eksemplifisert ved Hillary Clinton, som kalte Trump-tilhengere "deplorables" under forrige presidentvalg. Hvorfor holder det ikke for de som nå ikke vil kjøre Tesla, av den ene eller andre grunn, at de kjører noe annet. Hvorfor i herrens navn må de forsøke å tvinge dette på alle andre også. Dette er antidemokrati i praksis, når du uttrykker deg på en måte som gjør at folk føler seg skamfulle for sine meninger og politiske ståsted. 

Annonse

Lus skrev (3 minutter siden):

Det er mange måter å si sin mening på. Saklig diskusjon, og det du og dine likesinnede her står for, "shaming". Hensikten der er ikke meningsutveksling, men å få motparten til å føle seg såpass utilpass at den velger å holde tyst, eller unlate å kjøre en bestemt bil f.eks. Dette er kanskje best eksemplifisert ved Hillary Clinton, som kalte Trump-tilhengere "deplorables" under forrige presidentvalg. Hvorfor holder det ikke for de som nå ikke vil kjøre Tesla, av den ene eller andre grunn, at de kjører noe annet. Hvorfor i herrens navn må de forsøke å tvinge dette på alle andre også. Dette er antidemokrati i praksis, når du uttrykker deg på en måte som gjør at folk føler seg skamfulle for sine meninger og politiske ståsted. 

Hva kalte Trump republikanerne i sin tid, husker du det?

Det er du som ødelegger all diskusjon ved å karaktisere all kritikk som hat, det er kun du som ønsker å målbinde meg ved å henvise til ting jeg aldri har hevdet. Har du så dårlig sak at du må dikte og lyve om hva jeg mener?

Lus skrev (32 minutter siden):

Man kan mislike og kritisere Trump og Musk, uten at man hater, shamer eller truer Teslaeiere altså. Hv is du har lest tråden, så ser du vel kanskje at hun du siterer ikke shamer Tesla eiere i det hele tatt, tvert i mot. Det du driver med er på ingen måte saklig diskusjon.

Anonymkode: d0c4f...218

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Musk støtter AfD, han har svertet seg helt på egenhånd.

Vet du egentlig hva AfD står for? Foruten om hva du har hørt på NRK?

De vil stramme inn på innvandringen, de vil stoppe familiegjenforening, de vil få sendt ut de som er der ulovelig eller er kriminell. De vil øke straffene. De vil frata moskeer pengestøtte fra utlandet. De vil forby burka og niqab (noe alle land burde ha gjort) Nå har jo t.o.m. Merkel sitt parti begynt å ta etter deler av politikken fordi de ser at slik Merkel holdt på ikke holder lenger. 

Slike skilt henger oppe på gatene i Tyskland: (Våpen fri sone mellom 20 til 5)

it-seems-like-a-joke-but-what-is-exactly-meant-by-this-v0-smfb5uq8zbzd1.thumb.jpeg.df0d54bd8bd2c13e31e4496776c2c55e.jpeg

Anonymkode: 08a5c...0e5

8 hours ago, Anonym bruker said:

Følger du så lite med? 
for det første kjøpte musk Twitter for å beskytte ytringsfriheten, men har konsekvent slettet og blokkert brukere som har ytret meninger som ikke gjenspeiler hans og Trumps meninger. 
Arbeidatakerne i Tesla klager over elendige arbeidsforhold. Dårlig lønn og krav om mer arbeid, dårlig lederstil,  mens han håver inn penger selv. 
Han gjorde en helt klar nazihilsen under presidentinnsettelsen, også to ganger, og åpenlyst støtter det høyreekstreme partiet AfD

Anonymkode: 7295e...e8e

Twitter er et privat fora, akkurat som dette vi skriver på her. Det er ikke det yttringsfrihet handler om.

Elendige arbeidsforhold har dessverre de fleste bilprodusenter.

Er det ulovlig og støtte et parti? Jeg støtter også Afd

Anonymkode: 4f0fa...6c3

Annonse

AfD er vist førstevalget for 35% av de unge homofile i Tyskland, merkelig siden man stadig hører at det er homofobisk parti. 

De ønsker mindre knytting til EU, her i Norge stemte vi Nei. De ønsker mer produksjon i Tyskland, men nå kan de ser ut som EU også begynner å se hvilket fall alle kravene har skapt. 

Så ja at Musk støtter AfD er ikke så rart, for det gjør mange. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man finner sjelden bare én idiot. 

Vel den største idioten i Tyskland var nå Merkel som bare åpnet grensen. Viste du at antall anmeldte voldtekter er doblet seg i Tyskland siden 2015? 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Man kan mislike og kritisere Trump og Musk, uten at man hater, shamer eller truer Teslaeiere altså. Hv is du har lest tråden, så ser du vel kanskje at hun du siterer ikke shamer Tesla eiere i det hele tatt, tvert i mot. Det du driver med er på ingen måte saklig diskusjon.

Men hensikten med tråden er jo å få de som velger Tesla til å skamme seg. Til å være flau over å kjøre "feil" bil i henhold til de rettskafne. Det er faktisk stor uenighet om betydningen av Elon Musk sin hilsen. Men det er det ingen aksept for blandt en del. Det er ingen saklig uenighet når Skavland skriver et innlegg klistret med bilde av utallige hakekors. Og ingen balansert diskusjon når lederen for el-bil foreningen og andre godhetsposører hviver seg på og synes det er sååå synd at Musk har gått fra åvære miljøforkjemper til reinspikka nazist. Det er shaming.  Det samme er det når Teslaeiere får fiktive trafikkbøter på ruta, hvor det står at de må slutte å støtte nazistene. Og man ser jo nøyaktig de samme holdningene i denne tråden; Trump trenger ingen svertekampanje, han klarer det helt selv med sin fryktelige politikk, osv. Kjernen enten det gjelder kommunisme, nazisme, fachisme eller islamisme, er inntolleranse for andres meninger og ståsted. Den kampanjen som nå føres mot Musk og implisitt Teslaeiere, er sånn sett langt mere fascistisk i sin natur, enn noen klønete hilsen Elon Musk har gjort. For hensikten er å få folk til å skamme seg såpass at de velger et annet kjøretøy. Selv om de ikke egentlig har lyst eller mener det er riktig. Jeg heier på AfD, og tenker at Musk ikke er noen nazisympatisør. Jeg ønsker også å kjøre min helt lovlige Tesla uten å få parkeringsbøter med hakekors på.

Lus skrev (22 minutter siden):

Men hensikten med tråden er jo å få de som velger Tesla til å skamme seg. Til å være flau over å kjøre "feil" bil i henhold til de rettskafne. Det er faktisk stor uenighet om betydningen av Elon Musk sin hilsen. Men det er det ingen aksept for blandt en del. Det er ingen saklig uenighet når Skavland skriver et innlegg klistret med bilde av utallige hakekors. Og ingen balansert diskusjon når lederen for el-bil foreningen og andre godhetsposører hviver seg på og synes det er sååå synd at Musk har gått fra åvære miljøforkjemper til reinspikka nazist. Det er shaming.  Det samme er det når Teslaeiere får fiktive trafikkbøter på ruta, hvor det står at de må slutte å støtte nazistene. Og man ser jo nøyaktig de samme holdningene i denne tråden; Trump trenger ingen svertekampanje, han klarer det helt selv med sin fryktelige politikk, osv. Kjernen enten det gjelder kommunisme, nazisme, fachisme eller islamisme, er inntolleranse for andres meninger og ståsted. Den kampanjen som nå føres mot Musk og implisitt Teslaeiere, er sånn sett langt mere fascistisk i sin natur, enn noen klønete hilsen Elon Musk har gjort. For hensikten er å få folk til å skamme seg såpass at de velger et annet kjøretøy. Selv om de ikke egentlig har lyst eller mener det er riktig. Jeg heier på AfD, og tenker at Musk ikke er noen nazisympatisør. Jeg ønsker også å kjøre min helt lovlige Tesla uten å få parkeringsbøter med hakekors på.

Da er det merkelig at du angriper en av de som tar til motmæle mot hi. Du trekker linjer som mange ikke står for, og det får du ta på ehen kappe, ikke pålegge andre meninger de ikke har ytret.

Lus skrev (28 minutter siden):

Hvis man ikke er for Trump, Musk pg AfD så er man altså automatisk rettskaffen, hater Teslaeiere og vil bare få de til å skamme seg, selv om man sier det motsatte. Herlighet for en retorikk.

Lus skrev (46 minutter siden):

Musk kunne forklart hilsenen om det ikke var ment som det den ble oppfattet, men så lenge han ikke gjør det så får man gå ut fra at han er oppfattet korrekt. 

Det er absolutt ikke greit at noen blir hetset pga hvilken bil (!!) de kjører, men det å kritisere Trump og Musk er ikke shaming. 

MissSaigon skrev (Akkurat nå):

Musk kunne forklart hilsenen om det ikke var ment som det den ble oppfattet, men så lenge han ikke gjør det så får man gå ut fra at han er oppfattet korrekt. 

Det er absolutt ikke greit at noen blir hetset pga hvilken bil (!!) de kjører, men det å kritisere Trump og Musk er ikke shaming. 

Og ville folk ha trodd han? De samme som sier det var en nazi-hilsen ville sagt: bortforklaringer. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvis man ikke er for Trump, Musk pg AfD så er man altså automatisk rettskaffen, hater Teslaeiere og vil bare få de til å skamme seg, selv om man sier det motsatte. Herlighet for en retorikk.

Når man klistrer opp hakekors sammen med Tesla, og kaller Musk høyreekstrem, eller legger parkeringsbøter med naziadvarsel på bilruta til Teslaeiere, ja da er man en del av "det gode hatet", som dessverre gjennomsyrer deler av venstresiden.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og ville folk ha trodd han? De samme som sier det var en nazi-hilsen ville sagt: bortforklaringer. 

Noen hadde nok trodd han, jeg for eksempel. Jeg tar absolutt høyde for at man kan gjøre noe i lykkerusen som kan oppfattes feil. Men han gjorde ikke feil, han har vist at han er nazisympatisør før og topper det nå med en nazihilsen. Det kan jo ikke bli et tydeligere statement enn det. Hvorfor så mange føler for å forsvare en voksen mann med "det var sikkert ikke slik ment" skjønner jeg ikke, det er jo rett og slett å umyndiggjør han.

Lus skrev (Akkurat nå):

Når man klistrer opp hakekors sammen med Tesla, og kaller Musk høyreekstrem, eller legger parkeringsbøter med naziadvarsel på bilruta til Teslaeiere, ja da er man en del av "det gode hatet", som dessverre gjennomsyrer deler av venstresiden.

Musk er høyreekstrem, du kan ikke blande det sammen med å være idiot og hetse Teslaeiere. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og de samme som Hitler ham fordi han støtter AfD. Men det gjør jeg også. Uten at det gjør meg til nazist av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...