Gå til innhold

Er det kult å være hippie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor et sted det grønn natur folk strømmer til. Vi har en kafé som er veldig retro og 50 talls inspirert, med gamle møbler og økologisk mat osv. Jeg synes konseptet og alt rundt det er hyggelig og fint med kortreist mat, MEN.. de fleste gjestene konkurrerer omtrent i å gå i gammeldagse klær. Damer; ikke sminke, og ingen farge eller produkt i håret. Fargede bluser og rødstrømper. Store ullgenser eller skoler fra bestemor. 
Så har du menn; fløyelsbukser, ullgenser og skjegg. Helst digge fjell og natur. 
Føler meg helt malplassert i denne kafeen.  Jeg går i klær fra 2025, sminker meg og liker å føle meg 10 år yngre- ikke 20 år eldre. 
Skjønner at dette er en trend og et image. Men likevel.. jo mer retro du ser ut jo mer kul er du. Til og med brillene skal være store og som bestemors. Hva faen er greia? Det er veldig dobbeltmoralsk. De kjøper bruktklær og drar på byttedag av gamle kjoler, hjemmene deres er preget av retro og dyre design møbler i retro stil. De skal spare kloden og likevel bruker de masse penger på slike ting. Patagonia er veldig in, også dyrt merke. men det er vel økologisk og i naturens ånd. Barna deres går kledd som jeg gjorde på 70 tallet. 
med sykler på bestemor sykkel uten gir, med korg på styret. 
mer det noen slike her inne? Hva er greia? Er det kult å være hippie? 

Anonymkode: eabe8...e28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hva er greia? Hva er greia di? Hvordan andre kler seg eller innreder husene sine må da være det mest bortkasta å bruke tid på. De hører vel til et miljø hvor slikt er kult, da. Er du like kritisk til dem som er i miljø hvor Botox og restylan anses som en del av hudpleierutinen, hvor designervesker er et must og mor kjører diger SUV på velpleide bygater og far suser rundt i den nyeste modellen til Tesla? 

I det miljøet du skildrer er det nok hipt å være hippi, det burde vel ikke irritere noen. 

Anonymkode: 897e8...0a1

Skrevet

Jeg forstår ikke hva du reagerer på. Du liker den retro cafeen, men reagerer på at de som besøker den ikke kler seg i siste mote? Du mener  det er dobbeltmoralen å kjøpe brukte klær og klær som varer lenge fordi det koster for mye? Jeg forstår rett og slett ikke hva du mener.

Anonymkode: 499e9...18d

Skrevet

Det kan være morsomt å bremse tida som går alt for fort for mange. Å låse seg til det gamle, som tross alt er mer enn godt nok, er en måte å gjøre det på. Det har lite med moral å gjøre, bare en livsstil som kan være avslappende. Kanskje du har godt av å slenge deg med? 

Eneste problemet er at hvis alle gjorde det da ville vi mistet mange arbeidsplasser, og kanskje blitt tvunget til å leve slik.

Anonymkode: 81aa1...38b

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvor dobbeltmoralen kommer inn? Hvordan kan det være dobbeltmoral å kjøpe brukt? De må jo ha klær selv om de er litt alternative. 

Anonymkode: 897e8...0a1

Skrevet

Hjelp, jeg trodde det  var voksne her inne, ikke åttendeklassinger. HI, å henge seg opp i hvordan andre kler seg... det er over for de fleste av oss lenge før vi blir tjue, altså.

Anonymkode: 202e9...0c8

Skrevet

Ingen tvinger deg til å være på den kafeen vel?

Jeg er ikke fan av for eksempel metal musikk så da pleier jeg jo ikke frekventerer metal klubber, men irriterer jo meg ikke for at de finnes? Er sikkert mye jeg liker som andre ikke liker, folk er forskjellige og det synes jeg er bra

Anonymkode: 08c44...e43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...