Anonym bruker Skrevet 6. februar 2025 #1 Skrevet 6. februar 2025 I forgårs var jeg hos en spesialist som bekreftet mistanke om en diagnose. I dag var jeg hos fastlegen, av andre grunner, og fastlegen min sier, og viser meg, at hun har fått epikrisen fra spesialisten samme dag jeg var der. Derimot får ikke jeg den opp selv i Helsenorge. Selv om jeg vet hovedtrekkene i den, jeg var der jo, er jeg likevel litt nysgjerrig på enkelte ting og kunne tenke meg å lese epikrisen selv. Men hvorfor får ikke jeg se den? Jeg kunne skjønt det om det var en forsinkelse i systemet, men da burde vel ikke fastlegen sett den heller? Jeg hører til Helse Vest om det har noe å si. Anonymkode: fd769...7a2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2025 #2 Skrevet 6. februar 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): I forgårs var jeg hos en spesialist som bekreftet mistanke om en diagnose. I dag var jeg hos fastlegen, av andre grunner, og fastlegen min sier, og viser meg, at hun har fått epikrisen fra spesialisten samme dag jeg var der. Derimot får ikke jeg den opp selv i Helsenorge. Selv om jeg vet hovedtrekkene i den, jeg var der jo, er jeg likevel litt nysgjerrig på enkelte ting og kunne tenke meg å lese epikrisen selv. Men hvorfor får ikke jeg se den? Jeg kunne skjønt det om det var en forsinkelse i systemet, men da burde vel ikke fastlegen sett den heller? Jeg hører til Helse Vest om det har noe å si. Anonymkode: fd769...7a2 Det er ikke alt som kommer på helsenorge. Jeg jobber på poliklinikk på sykehus og notatene derifra kommer ikke på helsenorge, kun epikriser hvis du har vært innlagt f.eks. Tror det har noe med hvordan notatet som er skrevet. Var selv hos gynekolog på sykehuset som poliklinisk time, ikke fått det på helsenorge. Fastlegen får det med en gang det er godkjent da det er han/hun som har henvist, det går elektronisk. Så sånn helt 100%sikker er jeg ikke på hvorfor man ikke får det, men har som sagt noe med notatene. Anonymkode: c1c79...514
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2025 #3 Skrevet 6. februar 2025 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke alt som kommer på helsenorge. Jeg jobber på poliklinikk på sykehus og notatene derifra kommer ikke på helsenorge, kun epikriser hvis du har vært innlagt f.eks. Tror det har noe med hvordan notatet som er skrevet. Var selv hos gynekolog på sykehuset som poliklinisk time, ikke fått det på helsenorge. Fastlegen får det med en gang det er godkjent da det er han/hun som har henvist, det går elektronisk. Så sånn helt 100%sikker er jeg ikke på hvorfor man ikke får det, men har som sagt noe med notatene. Anonymkode: c1c79...514 Så rart? Og spesielt når det er snakk om en epikrise også, ikke "bare" et notat. Jeg får eventuelt spørre fastlegen neste gang om jeg kan få en kopi da. Det er jo ikke viktig sånn sett, men jeg liker å ha litt oversikt selv også. HI Anonymkode: fd769...7a2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2025 #4 Skrevet 6. februar 2025 Aner ikke, men dere i Helse Vest er generelt heldige med tilganger på HelseNorge. I HelseØst kommer cirka ingenting av henvisninger, epikriser, journaler eller noe. Vil vi ha oversikt må vi ringe og få riktig sted, deretter sende signert fysisk brev og be om journal og så få den på papir i posten mange måneder senere...om den i det hele tatt kommer. Det nytter selvsagt heller ikke å sende brev til Oslo Universitetssykehus og be om komplett journal. Neida, man må kontakte hver enkelt avdeling man har vært innom. I sum: Systemet suger. 😀 Anonymkode: f5edd...cb1
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2025 #5 Skrevet 6. februar 2025 Det er så mange rariteter i dette systemet at det er umulig å forstå seg på. Men jeg vet det er mye som aldri kommer inn der. Har en datter som bor i sør, og har en sykdom som gjør at hun har vært både på riksen og Haukeland. Epikriser fra Haukeland ligger i Helsenorge, epikriser fra riksen kommer på papir i posten og fra vårt lokale sykehus her i sør kommer ingenting. Det er hovedregelen, men slett ikke alltid det er sånn heller. Så konklusjonen er at det er umulig å vite om det kommer en epikrise eller ikke. Nå siste besøk på det lokale sykehuset, et poliklinisk besøk, kom det plutselig epikrise på papir i posten, det tror jeg aldri vi har fått derfra før. Anonymkode: 7c757...52f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2025 #6 Skrevet 6. februar 2025 Var du på sykehuset eller hos en privatpraktiserende spesialist? Anonymkode: f61fe...875
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2025 #7 Skrevet 7. februar 2025 Jeg bor i helse midt Norge og vi får absolutt ingenting på Helsenorge. Det eneste vi har tilgang på å se er resepter Anonymkode: 6956f...3f6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2025 #8 Skrevet 7. februar 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Var du på sykehuset eller hos en privatpraktiserende spesialist? Anonymkode: f61fe...875 Det siste, men med statlig (?) avtale. Likevel hadde jo fastlegen mottatt noe? Men når du sier det, så husker jeg nå at jeg har hørt at private ikke har tilgang til Helsenorge, så da gir det i så fall mening, ja. Takk! HI Anonymkode: fd769...7a2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2025 #9 Skrevet 8. februar 2025 Og et oppfølgingsspørsmål: Er det noen som vet når man selv får opp en henvisning? Fastlegen sa, da jeg var der på torsdag, at hun skulle skrive og sende en henvisning dagen etter, altså i går, fredag. Jeg ser ingenting i Helsenorge. Betyr det: 1. Hun har ikke sendt den. 2. Hun har sendt den, men det er en forsinkelse i systemet slik at det tar minst et døgn før jeg får sett den. 3. Hun har sendt den, men jeg vil ikke se den før mottaker har mottatt og registrert den inn? I dette tilfellet er det snakk om offentlige instanser, så jeg vet at jeg vil kunne se alle dokumenter på et eller annet tidspunkt. HI Anonymkode: fd769...7a2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2025 #10 Skrevet 8. februar 2025 Anonym bruker skrev (På 7.2.2025 den 8.40): Det siste, men med statlig (?) avtale. Likevel hadde jo fastlegen mottatt noe? Men når du sier det, så husker jeg nå at jeg har hørt at private ikke har tilgang til Helsenorge, så da gir det i så fall mening, ja. Takk! HI Anonymkode: fd769...7a2 Da har du forklaringen. Bare sykehusene sine dokumenter du kan se. Anonymkode: f61fe...875
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2025 #11 Skrevet 8. februar 2025 Hvorfor er det så forskjell på hvilken region man tilhører, det systemet er jo helt håpløst. Anonymkode: 23f97...4ca
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2025 #12 Skrevet 8. februar 2025 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor er det så forskjell på hvilken region man tilhører, det systemet er jo helt håpløst. Anonymkode: 23f97...4ca Vi snakker samme gjengen som kjøpte inn Helseplattformen. Det offentlige skikkelig suger på IT. Anonymkode: f5edd...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå