Anonym bruker Skrevet 6. februar #26 Skrevet 6. februar Men gjør det egentlig noen ting? En ensom gammel pensjonist som ikke har noe annet i livet sitt enn å følge med på naboene liksom, hvilken skade gjør hun? Så vidt jeg forstår er hun til og med hyggelig? Jeg hadde også en sånn nabo, hun her var ganske frekk i tillegg. Hun hadde en mening om alt, og det var gjerne kritikk og negativitet. Folk ble forbannet og snakket stygt om henne, men jeg så aldri helt hva de fikk ut av det. Jeg synes hun var vittig, herlighet, hun var over 40 år eldre enn meg, en gammel surpomp, hennes mening fikk da ikke skadet meg. Husker da jeg var gravid med nr tre, hun gratulerte ikke, hun sa "Herregud, har du ikke hørt om prevansjon?". Hun var dødelig seriøs, jeg fikk helt latterkrampe. Hun var sånn om alt, folk valgte en stygg farge på huset sitt, klippet gresset for sjeldent, skulle sopt gårdsplassen og hva det nå måtte være. Hvorfor i alle dager skal man la slike mennesker komme under huden på seg, det er jo deres liv som er trist.... Naboen her sluttet å komme med negative ting til meg. Skal ikke skryte på meg at jeg ble venner med henne, men hun skjønte jo at jeg overhodet ikke lot meg påvirke av henne så hun gav meg opp tenker jeg Anonymkode: a122f...509
Anonym bruker Skrevet 7. februar #27 Skrevet 7. februar Jeg er oppvokst i blokk, og ja det var mange nysgjerrige der 😅 Mye som skjedde og da. Man lever ganske tett på hverandre og i eldre bygg er det ihvertfalll ofte ganske lytt. Det blir så man ikke har helt samme privatliv som i en enebolig. Nabodamen vår sto med øret inntil vår ytterdør en gang (sikkert flere ganger, da…) når min far åpnet for å gå ut. Vi ler av det ennå - 45 år senere. Anonymkode: 4a74b...680
Anonym bruker Skrevet 7. februar #28 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (På 5.2.2025 den 23.10): Gammel jomfru på 79+ som synes det er spennende med ny nabo. Men er visst også spennende med de over 90 som har bodd der like lenge som henne selv. Anonymkode: d5e4a...e22 79+? Altså i åttiårene. Er det så farlig det hun gjør da? Hvis hun har bodd alene hele livet så har hun kanskje litt problemer med de sosiale spillereglene i tillegg til å være ensom. Prøv å møt henne med vennlighet, spør litt etter om hennes dag når dere møtes og ikke vær så kritisk til henne. Dere skal antagelig bo der en stund så det å hele tiden irritere seg blir fort slitsomt. Anonymkode: 1bfb2...6b3
Anonym bruker Skrevet 7. februar #29 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hun er vel den samme som i andre tråder skriver "dette er flaut hi". Må være synd å inneha så mange skambelagte følelser. Håper hun ikke gråter av skam når hun driter. Anonymkode: d5e4a...e22 Og 582 er vel den samme som som i andre tråder skriver «og selvsagt skal alle ta hi». Hvorfor skulle noen føle skam over å drite, som du så sjarmerende beskriver det? Jeg har hørt uttrykket å være så gjerrig at man gråter når man driter, men det er jo noe HELT annet😅 Anonymkode: 1bfb2...6b3
Anonym bruker Skrevet 9. februar #30 Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (På 7.2.2025 den 9.01): Og 582 er vel den samme som som i andre tråder skriver «og selvsagt skal alle ta hi». Hvorfor skulle noen føle skam over å drite, som du så sjarmerende beskriver det? Jeg har hørt uttrykket å være så gjerrig at man gråter når man driter, men det er jo noe HELT annet😅 Anonymkode: 1bfb2...6b3 Noen føler skam for absolutt alt. Det var poenget. Å skrive at noe er flaut til meg, er ganske rart, for jeg er ikke flau. At du er flau over noe andre gjør, er ikke annet enn merkelig og må være tungt for deg å gå rundt med en flauhet på andres vegne. Anonymkode: d5e4a...e22
Anonym bruker Skrevet 9. februar #31 Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (På 7.2.2025 den 8.57): 79+? Altså i åttiårene. Er det så farlig det hun gjør da? Hvis hun har bodd alene hele livet så har hun kanskje litt problemer med de sosiale spillereglene i tillegg til å være ensom. Prøv å møt henne med vennlighet, spør litt etter om hennes dag når dere møtes og ikke vær så kritisk til henne. Dere skal antagelig bo der en stund så det å hele tiden irritere seg blir fort slitsomt. Anonymkode: 1bfb2...6b3 Om det er farlig det hun gjør? Å krenke andres privatliv er faktisk ulovlig. Anonymkode: d5e4a...e22
Anonym bruker Skrevet 9. februar #32 Skrevet 9. februar Anonym bruker skrev (På 5.2.2025 den 10.24): Kom gående og rundt hjørnet, der stod naboen min med øret inntil annen inngangsdør. Stod og lyttet. Da hun så meg, lot hun som om hun skulle ringe på den døra. Jeg konfronterte henne ikke. Merker at hun går frem og tilbake og forbi min leilighet, for å se inn. Hadde dere meldt fra til styret om slik oppførsel? Er ikke greit å stå å lytte mot naboens dør. Samtidig er jeg ikke 100 % sikker på at det var det hun gjorde. Ønsker ingen konfrontasjon med henne. Anonymkode: d5e4a...e22 Å lytte ved døra synes jeg kun er akseptabelt dersom man mistenker at det foregår vold mot partner eller barnemishandling og man vurderer om man skal kontakte politiet eller ikke Anonymkode: 32d50...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå