Gå til innhold

Kalorifattig mat

Anbefalte innlegg

Hei :)

Skal gå ned noen kilo, og lurer på om noen vet følgende: 

Er mager cottage cheese, usukret gryn og bær like kalorifattig som feks to knekkebrød med Philadelphia light og paprika? Hva med en grønn salat med grønnsaker, like eller mer kalorifattig?

Er mager kesam med holiday-pulver og grønnsaker kalorifattig snacks?

Er mager vaniljekesam og bær en kalorifattig dessert?

Tar også gjerne imot tips om andre kalorifattige måltider.

Mvh Litt Lei Knekkebrød 

Anonymkode: 3036a...371

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452457-kalorifattig-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må spise ordentlig mat, da går du ned i vekt. Spiser du grønn salat så blir du sulten og får søtsug etter kort tid. Spis skikkelige måltider til faste tider. 

Legg inn i lifesum, så får du svar på det du spør om. Det du ber om nå er at andre skal ta jobben med å legge inn dette for deg. Ingen vet svar på spørsmålene dine. Alt kommer an på hvor mye cottage cheese, kesam osv du forsyner deg med. 

Teller ikke kalorier, men spiser ekte mat, ikke prosessert mat. Jeg gikk ned en halv kilo per uke. Og det er også viktig, raser du ned i vekt pga en diett så legger du på deg igjen etterpå. 

Anonymkode: bf6ba...176

Jeg

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Du må spise ordentlig mat, da går du ned i vekt. Spiser du grønn salat så blir du sulten og får søtsug etter kort tid. Spis skikkelige måltider til faste tider. 

Legg inn i lifesum, så får du svar på det du spør om. Det du ber om nå er at andre skal ta jobben med å legge inn dette for deg. Ingen vet svar på spørsmålene dine. Alt kommer an på hvor mye cottage cheese, kesam osv du forsyner deg med. 

Teller ikke kalorier, men spiser ekte mat, ikke prosessert mat. Jeg gikk ned en halv kilo per uke. Og det er også viktig, raser du ned i vekt pga en diett så legger du på deg igjen etterpå. 

Anonymkode: bf6ba...176

Du trenger ikke svare på tråden, om du ikke vil altså. Jeg har slanket med flere ganger før, og da spist knekkebrød til lunsj og frokost. Så lurte jeg på om de alternativene jeg foreslo var gode. 

Jeg spiser skyr eller yt proteinyoghurt med usukra gryn og bær, det holder deg mett lenge og har lite kalorier i forhold til volum.

Jeg spiser bær og frukt eller yt sjokoladepudding med vaniljesaus uten sukker, dekker søtbehovet med få kalorier.

Ellers er grønnsaker super snacks, mye volum og få kalorier. Mager kesam er fin dip, men hvor mye kalorier det blir kommer jo an på mengden.

Anonymkode: 125d0...551

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg spiser skyr eller yt proteinyoghurt med usukra gryn og bær, det holder deg mett lenge og har lite kalorier i forhold til volum.

Jeg spiser bær og frukt eller yt sjokoladepudding med vaniljesaus uten sukker, dekker søtbehovet med få kalorier.

Ellers er grønnsaker super snacks, mye volum og få kalorier. Mager kesam er fin dip, men hvor mye kalorier det blir kommer jo an på mengden.

Tusen takk for mange gode tips :)

Supper, gjerne med tilbehør som fisk, kyllingfilet eller egg
omelett med kokt skinke og grønnsaker. og gjerne litt cottage cheese
havregrøt med eple eller frukttopping og appelsinsaus , kan røre inn et egg for mer metthet

Hva er usukra gryn? Frokostblandinger?

Anonymkode: 01de2...157

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er usukra gryn? Frokostblandinger?

Jeg bruker Bare bra, det er litt mer kalorier enn bare havregryn eller 4korn, men smaker mer også. Det er en avvegning man må ta...

https://oda.com/no/products/25344-bare-bra-bare-bra-granola-hasselnott-og-kokos/

Gryn, og alle typer korn/mel, er veldig kaloririke, men det er jo også veldig bra for magen. Bare vær oppmerksom på mengden. Dessuten er ikke en kalori bare en kalori. For eksempel vil en del nøtter, selv om de i utgangspunktet ser ut for å være enorme kaloribomber, i praksis ha færre "virkningsfulle" kalorier enn lett-chips fordi nøtter øver forbrenningen der og da og har mange andre gunstige effekter på kroppen som er slankende, enn andre matvarer med færre kalorier, men som ikke gir kroppen noe. Slike ting kan være lurt å sette seg litt inn i, så slipper du å unngå mat som tilsynelatende er kaloririk, men ikke er så ille likevel. 

Anonymkode: e7a9b...316

Jeg har strevd med vekta etter å ha opplevd flere traumer.

Jeg har gått på dietter,  slankesprøyte , jeg spiste knapt på 3 uker - uten å gå ned etter gram. 

Det som hjalp meg ned i vekt, var å spise mat. Jeg gikk ned 3 kg på én uke da vi hadde all in clusive på hotell. 

Spiste solide måltider 3 ganger om dagen. Pluss dessert hver dag. 

Men jeg fikk i meg nok mat. 

Så spis mat, rett og slett. Og ikke brus og sjokolade. 

Anonymkode: 22f63...3bc

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har strevd med vekta etter å ha opplevd flere traumer.

Jeg har gått på dietter,  slankesprøyte , jeg spiste knapt på 3 uker - uten å gå ned etter gram. 

Det som hjalp meg ned i vekt, var å spise mat. Jeg gikk ned 3 kg på én uke da vi hadde all in clusive på hotell. 

Spiste solide måltider 3 ganger om dagen. Pluss dessert hver dag. 

Men jeg fikk i meg nok mat. 

Så spis mat, rett og slett. Og ikke brus og sjokolade. 

Anonymkode: 22f63...3bc

Enig, spis ordentlig mat.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...