Gå til innhold

Nå er han virkelig i gang!

Anbefalte innlegg

MissSaigon skrev (8 minutter siden):

Men Trump ønsker jo ikke bare å verne om sitt land, han vil erobre andre land i tillegg. Han vil ha Grønland, han vil overta kontrollen over Panemakanalen, Mexicogulfen skal hete Amerikagulfen og nå vil han lage riviera på Gazastripen. Hvordan er dette å verne om kultur og verdier? 

Det virker som at han tror at han kan drifte et land på samme måte som en bedrift, og han er mye mer hissig på utenrikspolitikk nå enn sist periode. 

Trump vil ha ro og orden. Ser du ikke det? Det er konflikter han vil stoppe (Gaza) og forhindre (Panamakanalen) og forebygge (Grønland). Det er til alles fordel. Han gidder ikke sitte passiv og se på hysteriske konflikter som har sin årsak i religionskriger, hat og hissig temperament som rammer hele jordklodens velvære og angår oss alle. 

Som eksempel: Houtiene i Yemen som får våpen fra Iran for å stå på land og skyte raketter på båter som passerer i Rødehavet. Hvor attraktivt er det å verne om slike "kulturer"? Det er all den galskapen i verden Trump er lei av, på vegne av de aller fleste. Det er meningsløst. Problemene rundt Suezkanalen har også sitt utspring i Midt-Østen og Gaza. Det er galskapen Trump vil stoppe. Det er mange gale mennesker i verden, det er ikke Trump. Han forsøker i det minste å gjøre noe. Alle andre har hatt hele verdenshistorien til å gjøre noe uten at det har utgjort en forskjell.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/situasjonen-i-rodehavet/id3020991/

Anonymkode: c67cd...766

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo som et fengsel, de er innestengte og ingen kan rømme noe sted. Hva er det du ikke skjønner med det?

Anonymkode: c7869...e68

Å bli utsatt for bomber hver dag er ikke det samme som å sitte trygt i en fengselscelle.

Anonymkode: fb74b...35a

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jo, det er som om han gjør det. Det er som om han slipper de ut av fengselet som det er som om de sitter i.

Det er en idiotisk sammenligning, å hevde at et landeområde i krig er det samme som å sitte i fengsel.

Nei, det er ikke som om han gjør det. Å flytte noen fra et fengsel til et annet er ikke å slippe dem fri. Et fritt menneske kan reise hvor det vil, og så lenge palestinerne enten blir stengt inne av murer og våpen eller tvangsflyttet til land de ikke har noe forhold til, så er de ikke fri. De er altså fanget - som i et fengsel ;) 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Trump vil ha ro og orden. Ser du ikke det? Det er konflikter han vil stoppe (Gaza) og forhindre (Panamakanalen) og forebygge (Grønland). Det er til alles fordel. Han gidder ikke sitte passiv og se på hysteriske konflikter som har sin årsak i religionskriger, hat og hissig temperament som rammer hele jordklodens velvære og angår oss alle. 

Som eksempel: Houtiene i Yemen som får våpen fra Iran for å stå på land og skyte raketter på båter som passerer i Rødehavet. Hvor attraktivt er det å verne om slike "kulturer"? Det er all den galskapen i verden Trump er lei av, på vegne av de aller fleste. Det er meningsløst. Problemene rundt Suezkanalen har også sitt utspring i Midt-Østen og Gaza. Det er galskapen Trump vil stoppe. Det er mange gale mennesker i verden, det er ikke Trump. Han forsøker i det minste å gjøre noe. Alle andre har hatt hele verdenshistorien til å gjøre noe uten at det har utgjort en forskjell.

Så han gjør dette kun ut av sitt gode hjerte?

En tankevekkende, interessant, saklig og skremmende artikkel om akkurat dette i VG nå. Dette kan bli virkelig farlig, det han ønsker er jo fullskala krig.

https://www.vg.no/nyheter/i/VzXk5p/midtoesten-eksperter-om-trumps-gaza-plan-et-forslag-om-etnisk-rensing

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva er det han vil forebygge med Grønland?

Annonse

MissSaigon skrev (6 minutter siden):

Nei, det er ikke som om han gjør det. Å flytte noen fra et fengsel til et annet er ikke å slippe dem fri. Et fritt menneske kan reise hvor det vil, og så lenge palestinerne enten blir stengt inne av murer og våpen eller tvangsflyttet til land de ikke har noe forhold til, så er de ikke fri. De er altså fanget - som i et fengsel ;) 

Jeg skev ikke at han gjør det. Akkurat som at du ikke skrev at de er i et fengsel. Du skrev at det er som om de er i et fengsel. Så da skriver jeg at det er som om han slipper de ut av det fengselet.

Men nei, det er ikke som i et fengsel. Å se dine venner bli drept hver dag og hele tiden leve under frykt for selv å dø, hver eneste dag, er ikke "som å være trygg bak fengselsmurer" altså!

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skev ikke at han gjør det. Akkurat som at du ikke skrev at de er i et fengsel. Du skrev at det er som om de er i et fengsel. Så da skriver jeg at det er som om han slipper de ut av det fengselet.

Men nei, det er ikke som i et fengsel. Å se dine venner bli drept hver dag og hele tiden leve under frykt for selv å dø, hver eneste dag, er ikke "som å være trygg bak fengselsmurer" altså!

Herregud, som du kverulerer.

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Nei, det er ikke som om han slipper dem ut, men det er som om de sitter i fengsel.

Ikke for å være frekk, men skjønner du faktisk ikke hva jeg skriver? Du fortsetter bare med stråmenn, jeg har aldri sagt at de er trygge bak fengselsmur - det finnes mange typer fengsel, som jeg har forklart deg før. 

MissSaigon skrev (16 minutter siden):

Nei, det er ikke som om han slipper dem ut, men det er som om de sitter i fengsel.

Ikke for å være frekk, men skjønner du faktisk ikke hva jeg skriver? Du fortsetter bare med stråmenn, jeg har aldri sagt at de er trygge bak fengselsmur - det finnes mange typer fengsel, som jeg har forklart deg før. 

Du er frekk. Du skjønte at jeg ikke sammenlignet noe når jeg skrev at krig ikke burde finnes, selv om det gjør det, akkurat som at en rekke andre ting finnes, selv om det ikke burde gjøre det, og du begynte med hersketeknikkpåstander om at det var en sammenligning. Det var aldri det.

Derfor kommer den at krig er ikke samme sak som fengsel. Å bli skutt etter på Utøya er ikke samme sak som å spille ludo med koselige fengselsbetjenter. Å bli bombet på Gaza er ikke samme sak som å ta en koselig lunsj i fengsel med andre folk der. Du skjønner så pass.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herregud, som du kverulerer.

Herre din gud som du tar feil. Jeg sier bare i fra om at det er en dum sammenligning. Ingenting å diskutere en gang. Med mindre du absolutt må kverulere?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er frekk. Du skjønte at jeg ikke sammenlignet noe når jeg skrev at krig ikke burde finnes, selv om det gjør det, akkurat som at en rekke andre ting finnes, selv om det ikke burde gjøre det, og du begynte med hersketeknikkpåstander om at det var en sammenligning. Det var aldri det.

Derfor kommer den at krig er ikke samme sak som fengsel. Å bli skutt etter på Utøya er ikke samme sak som å spille ludo med koselige fengselsbetjenter. Å bli bombet på Gaza er ikke samme sak som å ta en koselig lunsj i fengsel med andre folk der. Du skjønner så pass.

Herre din gud som du tar feil. Jeg sier bare i fra om at det er en dum sammenligning. Ingenting å diskutere en gang. Med mindre du absolutt må kverulere?

Nei, jeg er ikke frekk. Jeg er saklig og klar og tillegger deg ingen andre meninger enn de du selv har forfektet. Du burde prøve å holde deg til saken uten å rote deg slik ut i uføre som du har gjort i denne tråden. 

MissSaigon skrev (14 minutter siden):

Nei, jeg er ikke frekk. Jeg er saklig og klar og tillegger deg ingen andre meninger enn de du selv har forfektet. Du burde prøve å holde deg til saken uten å rote deg slik ut i uføre som du har gjort i denne tråden. 

Jo, du hevdet at det er jeg som mener at det å være i en krigssone er det samme som å være i et trygt fengsel. Det er din påstand, ikke min. Du hevdet at det at jeg mener at krig ikke burde eksistere, sammen med en rekke andre ting som ikke burde eksistere, er det samme som å si at de er samme sak. Du tyr så til de grader til persondebatt, heller enn å diskutere sak.

Er det å være i en krig det samme som å sitte bak murene på ila? Få se, å være i krig betyr å se venner dø, å frykte for å se dine egne barn bli drept, å frykte for selv å dø, fra dine barn. Å være bak murene på Ila betyr å kunne ta en hyggelig prat med fengselsbetjentene hvis det trenges, kunne spille spill med andre, drikke te sammen, se film sammen. Er det samme sak?

Altså, det er jo åpenlyst at det ikke er samme sak. Hva skal til for at du skal se at det ikke er samme sak?

For øvrig, siden du redigerte innlegget ditt:

MissSaigon skrev (5 timer siden):

Gaza er som et fengsel skapt av Israel

Egypt er, utenom Israel, det eneste landet som grenser til Gaza. Grensen blir kontrollert av Hamas, Egypt og Israel. Nesten ingen slipper inn og ut.

Etter krigens start har Egypt tatt imot noen få, hardt skadde palestinere, men ingen flyktninger. Ambassadøren mener at det er viktig at palestinere ikke forlater Gaza, slik at de en gang kan få en egen stat.
https://www.nrk.no/urix/derfor-vil-ikke-nabolandene-hjelpe-palestinske-flyktninger-1.16647863

Egypt grenser til Gaza. Egypt vil heller se innbyggerne døde enn at de slipper ut der fra. Jeg er ikke interessert i hvorfor, hva unnskyldningen er. Jeg vet de har en unnskyldning. Det er like dumt som å si at Israel har en unnskyldning. Enten slipper en folk ut for å unngå at de befinner seg i en krigssone, eller så gjør en ikke det, i hvilket tilfelle en ønsker å se de døde. Så her er problemet at Gaza er omgitt av fiender, ikke venner. Å være i et land omgitt av fiender er ikke samme sak som å sitte i et fengsel. Å være i en krigssone er ikke samme sak som å være i et fengsel.

Alle skjønner det. Også du.

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det er 3 mannlige stormakter nå med stormannsgale tendenser.  Jeg venter på hjerteinfarktet hos dem alle..

Anonymkode: 4980b...c79

Du forveksler stormannsgalskap med handlekraft. Handlekraft stikker seg ut i det politiske miljøet, fordi Trump er ikke politiker, men forretningsmann som er lei av politisk handlingslammelse. At du ikke ser forskjell på Trump og Putin sier det meste. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du forveksler stormannsgalskap med handlekraft. Handlekraft stikker seg ut i det politiske miljøet, fordi Trump er ikke politiker, men forretningsmann som er lei av politisk handlingslammelse. At du ikke ser forskjell på Trump og Putin sier det meste. 

Og det er ikke nødvendigvis positivt. Se på Putin, han er handlekraftig.

Problemet er at i mens høyresiden er handlekraftig, positivt eller ei, så sitter venstresiden og sutrer over hvordan ting burde være.

Lurer på hvorfor venstresiden bare blir mer og mer svekket?

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Gaza er som et fengsel, har vi fått høre en god stund fra palestinavennene nå. Så bra at noen ønsker å sette de uskyldige fengslede fri fra fengselet! Ikke sant?

(Ikke mitt premiss, ikke mitt syn på saken, men basert på så idiotiske påstander så følger konklusjonen at dette er "å sette de fengslede fri fra fengselet")

Det var faktisk DU som trakk inn fengsel-sammenligningen aller først. Hmm, hva sier man til slikt?

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ok. Gaza er et fengsel. Det er din påstand. Ditt premiss. Følgelig må påstanden også være at å flytte beboerne ut fra Gaza det samme som å flytte en fange ut av fengselet. Kan vi ikke sette folk fri fra fengsel, fordi det er å flytte på noen som om de skulle vært en sau som skal få et annet beite, så kan vi heller ikke sette folk fra Gaza fri fra fengselet som du omtaler Gaza som. Kan vi sette folk fri fra fengsel?

Anonymkode: 512c9...510

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Problemet er at i mens høyresiden er handlekraftig, positivt eller ei, så sitter venstresiden og sutrer over hvordan ting burde være.

Du syns at det viser handlekraft å begå overgrep, okkupere land og begå brudd på menneskerettighetene. Det er rimelig spesielt. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du syns at det viser handlekraft å begå overgrep, okkupere land og begå brudd på menneskerettighetene. Det er rimelig spesielt. 

Var da voldsomt til kverulering. Å være handlekraftig betyr ikke at det er noe positivt. Å være en handlekraftig massemorder er ikke positivt. Å hevde at det er spesielt å hevde at en massemorder kan være handlekraftig er å misforstå begrepet "handlekraftig".

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Lurer på hvorfor venstresiden bare blir mer og mer svekket? Infightingen kan ha noe med det å gjøre. Blant annet.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det var faktisk DU som trakk inn fengsel-sammenligningen aller først. Hmm, hva sier man til slikt?

At jeg presiserte at det er en dum og dårlig sammenligning.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gi deg, vær så snill. Du har tapt dette for ei hel side siden og du ødelegger en hel tråd med kveruleringen din. 

Anonymkode: 383f6...373

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Forklar?

Anonymkode: 2106b...305

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Genial tanke av Trump. Og bare han er så modig å kunne foreslå en så dramatisk løsning. Det er aldri fred i Midt-Østen. Menneskene der nede er fulle av fanatisme og hat. Ingen er tjent med all den grusomheten. Enten må vi stoppe det, eller så må vi snu ryggen til det. De har hatt 70 år på å løse sine problemer. Dialog og fredsavtaler er ikke verdt noe som helst med den hatkulturen som styrer disse befolkningene. Fred er det eneste som har verdi. 

Men det blir jo ikke fred av å tvangsflytte folk som ikke vli flytte. Hatkulturen er så dypr forankret, og barna oppdras til å hate den andre siden, det blir vel neppe noe bedre av å gjennomføre Trump sitt forslag?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Den amerikanske kulturen er jo helt fantastisk til sammenligning? De angriper jo aldri noen? Har aldri startet noen kriger eller okkupert noen land? Spesielt ikke for å stjele andres ressurser, de er bare ute etter å skape "fred" i verden og setter sine marionetter til å styre fordi de vil befolkningens "beste". Helt fantastisk kvinnesyn også, hva skal vi med rettigheter som abort? Fredeligere folk må du lete lenge etter, de bare eier masse våpen for morro skyld og for å "beskytte" seg selv. De er ikke gale i det hele tatt, disse masseskytingene på skoler er bare noen "få" ensomme ulver, 

Nei verken Trump eller amerikanere er gale...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...