Gå til innhold

Stolt Jensenberg er tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det oser Støre-desperasjon av dette valget. 

Jeg tviler på at Jens er redningen lenger, det er kommet opp altfor mye grums siden sist gang han var i regjering. Han burde gitt seg med flagget på topp. 

Anonymkode: 65053...df4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det oser Støre-desperasjon av dette valget. 

Jeg tviler på at Jens er redningen lenger, det er kommet opp altfor mye grums siden sist gang han var i regjering. Han burde gitt seg med flagget på topp. 

Har du lest reaksjonene på at han er tilbake? Det jeg har sett er udelt positivt. Det er ingen tvil om at han er en dyktig politiker med et godt internasjonalt rykte. Jeg tror det var et sjakktrekk av Støre å hente han inn. Jeg må innrømme at jeg selv ikke trodde at Stoltenberg kom til å takke ja til å sitte i regjering igjen, men som han selv sa så ser han på det som en plikt å stille opp for landet sitt. 

Anonymkode: 60312...481

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Har du lest reaksjonene på at han er tilbake? Det jeg har sett er udelt positivt. Det er ingen tvil om at han er en dyktig politiker med et godt internasjonalt rykte. Jeg tror det var et sjakktrekk av Støre å hente han inn. Jeg må innrømme at jeg selv ikke trodde at Stoltenberg kom til å takke ja til å sitte i regjering igjen, men som han selv sa så ser han på det som en plikt å stille opp for landet sitt. 

Slik jeg ser det så hadde Ap tydeligvis ingen gode nok til å stille som finansminister, og dette fant de ut på en skitur? Jøss lukter middag med Gro lang vei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Slik jeg ser det så hadde Ap tydeligvis ingen gode nok til å stille som finansminister, og dette fant de ut på en skitur? Jøss lukter middag med Gro lang vei. 

Jeg skjønner ikke hva du mener. Tror du andre velger ministre ved loddtrekning?

Skrevet

Selv om jeg ikke er en AP velger, så tror jeg dette var et klokt valg, han er godt likt, respektert og en dyktig politiker.

Anonymkode: 39cba...5c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes ikke det fungerer bra nok. En stemme hvert 4. år. Føler du at det gir deg god innflytelse på livet ditt at du kan stemme hvert 4. år på enten Høyre eller Ap? Det er jo de eneste partiene som visstnok er seriøse nok til å styre landet, i følge dem selv.

For meg er skattenivået, og fordelingen, blitt den største trusselen mot demokratiet. Med tanke på skattenivået i Norge, så er den trusselen blitt veldig stor. Enkleste løsning på dette demokratiske problemet er å fordele en mye større del av fellesskapets midler til kommunene. Hadde vi IKKE betalt 80% av skatten til Staten, men til kommunene, da hadde vi nærmet oss et fungerende demokrati. I dag lever kommunene på trygd fra Staten. Det er en trussel mot demokratiet, fordi folket bor ikke i Staten, vi bor i kommunene.

Anonymkode: ce23e...30d

Det er valg 2 hvert år (siden du nevner kommuner bør du vite det)
Kommunene burde legges ned, det er altfor mange kommuner her i landet, mange av de er så små at de bruker flesteparten av midlene på å administrere kommunen

Anonymkode: 9f1f1...d11

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Selv om jeg ikke er en AP velger, så tror jeg dette var et klokt valg, han er godt likt, respektert og en dyktig politiker.

Helt enig, i den sistuasjonen verden er i nå er dette den beste løsningen som regjeringen kunne ha gjort på nåværende. (Jeg stemmer heller ikke AP)

Anonymkode: 9f1f1...d11

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener. Tror du andre velger ministre ved loddtrekning?

Jeg mener nå det motsatte av loddtrekning. At ingen i Ap hadde erfaring med nok med penger og budsjett (ikke at Stoltenberg heller har det) så de måtte hente inn nærmest eksterne? 

Jeg mistet all respekt for han når han fikk servert jobben som sentralbanksjef bare p.g.a. trynefaktor på middagen hos Gro. Så hadde det ikke vært for krigen i Ukraina hadde vi hatt en sentralbanksjef som hadde hatt tydlige koblinger inn i politikken.....minner litt om Tyrkia.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes ikke det fungerer bra nok. En stemme hvert 4. år. Føler du at det gir deg god innflytelse på livet ditt at du kan stemme hvert 4. år på enten Høyre eller Ap? Det er jo de eneste partiene som visstnok er seriøse nok til å styre landet, i følge dem selv.

For meg er skattenivået, og fordelingen, blitt den største trusselen mot demokratiet. Med tanke på skattenivået i Norge, så er den trusselen blitt veldig stor. Enkleste løsning på dette demokratiske problemet er å fordele en mye større del av fellesskapets midler til kommunene. Hadde vi IKKE betalt 80% av skatten til Staten, men til kommunene, da hadde vi nærmet oss et fungerende demokrati. I dag lever kommunene på trygd fra Staten. Det er en trussel mot demokratiet, fordi folket bor ikke i Staten, vi bor i kommunene.

Men, er ikke dette dine meninger? I så tilfelle antar jeg at du har stemt ut fra å prøve å få oppfylt dine ønsker. Men, dessverre så har ikke flertallet vært enig med deg og dermed stemt annerledes. For i ett demokrati så er det flertall som bestemmer, ikke sant? 

Anonymkode: e4caf...666

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg mener nå det motsatte av loddtrekning. At ingen i Ap hadde erfaring med nok med penger og budsjett (ikke at Stoltenberg heller har det) så de måtte hente inn nærmest eksterne? 

Jeg mistet all respekt for han når han fikk servert jobben som sentralbanksjef bare p.g.a. trynefaktor på middagen hos Gro. Så hadde det ikke vært for krigen i Ukraina hadde vi hatt en sentralbanksjef som hadde hatt tydlige koblinger inn i politikken.....minner litt om Tyrkia.

Atte hva?

Anonymkode: 2c617...a00

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva er Norge, hvis det ikke er et demokrati?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva er Norge, hvis det ikke er et demokrati?

Vi er et sosialistisk demokrati, med 30 % demokrati og 70% sosialisme. Og forskjellen øker for hvert år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jaja, ikke lenge til vi på ny kan rope, "morna jens" hehe

Hvis noen av dere ikke skjønte den https://www.nettavisen.no/nyheter/legendarisk-oyeblikk-morna-jens/v/5-95-2269904

Anonymkode: 6e542...106

Alle skjønner, og husker hvor pinlig det var. Jensen minnes det heller ikke med glede. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er et sosialistisk demokrati, med 30 % demokrati og 70% sosialisme. Og forskjellen øker for hvert år. 

Du vet at det er flertallet i Norge som har stemt  frem denne regjeringen også? Altså 100 % demokrati. At du ikke får det som du vil betyr ikke at andre tar feil. 

Skrevet

Blir nok en god finansminister. 

Tenker at på sikt bør vi vel få inn flere unge, å fylle plasser med gamle travere gir ikke rom for nye å bygge erfaring. Men i en overgangsfase er det nok riktig å unngå for mange krumspring for et parti som har raknet siste årene. 

Anonymkode: 14d00...467

Skrevet

Det med politikk synes jeg er vanskelig. Alle parti har gode saker de jobber for, og alle har mye bra. Kunne man plukket ut litt av alle partier og kuttet bort en del så hadde det vært bra. Man må bare stemme det man er mest enig i, selv om man aldri er enig i alt. Jeg er enig i mye listhaug sier, samtidig kan jeg for lite til å forstå konsekvensene av det. Vi bor i lille Norge, men vi er også en del av verden, nato og har samarbeidspartnere. Jeg ser behovene som er i Norge, samtidig behovene i et større bilde. 
Jeg er ikke så opptatt av klima, rett og slett fordi jeg ikke engasjerer meg nok og jeg vet for lite. Klima er noe man jobber med på lang sikt, ikke her og nå gevinst. Det er jo viktig å ta vare på planeten og at vi kan dyrke egen mat tilfelle kriser i verden. Men det hjelper samtidig hva lille Norge gjør av forebygging av utslipp, når vi står for 0,1 % av klimautslippene.. hele verden må gjøre det samme. Vi deler jo samme planet og atmosfære. 

Anonymkode: 2a35e...08c

Skrevet

Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett uten lenke.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.2.2025 den 15.27):

men som han selv sa så ser han på det som en plikt å stille opp for landet sitt. 

Sa han virkelig det? Høres fint ut, men det er vel for å redde Arbeiderpartiet han tvinges til å stille opp, ikke landet. Det er Ap som er i fullstendig krise, etter å ha satt Norge i en nesten like stor krise, med kronekurs, høye renter, høye strømregninger og høy prisstigning.

Det kan bli en katastrofe at han redder Ap på bekostning av landet.

Dette er kanskje siste sjanse for oss til å bli kvitt dette gammeldagse partiet som har påført oss så enorme kostnader. Ap har ved å ha makten i så mange tiår opparbeidet utrolig mange faste velgere som er avhengige av statlige overføringer, så mange at de vil være sikret makt så lenge nasjonen har penger.

Ap's velgere er i hovedsak godt lønnende ledere og mellomledere i offentlig forvaltning, navere, uføre, og flere og flere innvandrere som er avhengig av støtte fra Staten garantert av Ap. Til sammen utgjør disse over 80% av velgerne. Ap har bygd et samfunn hvor de har skapt en befolkning som er avhengige av deres overføringer, via Staten. Siste store bidrag er å gjøre absolutt alle avhengige av statlig støtte til å betale strømregningen. 

Vi i er i praksis blitt tvangsinnmeldt i Ap alle sammen i dette landet, gjennom trygder og støtteordninger som vi må ha for å kunne overleve. Jeg tror vi ville hatt det så utrolig mye bedre om vi heller fikk prioritere selv hvordan vi bruker pengene våre. Men det håpet er nå borte. Så nå er det vel bare Lottogevinsten som kan redde oss. Det er også eneste mulighet til å "tjene" penger uten å betale skatt i dette landet, en toppremie i Lotto. Så det er vel en del av planen for Ap's herredømme. En og annen lottomillionær tåler selv sosialistene uten at de blir misunnelige.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Sa han virkelig det? Høres fint ut, men det er vel for å redde Arbeiderpartiet han tvinges til å stille opp, ikke landet. Det er Ap som er i fullstendig krise, etter å ha satt Norge i en nesten like stor krise, med kronekurs, høye renter, høye strømregninger og høy prisstigning.

Det kan bli en katastrofe at han redder Ap på bekostning av landet.

Dette er kanskje siste sjanse for oss til å bli kvitt dette gammeldagse partiet som har påført oss så enorme kostnader. Ap har ved å ha makten i så mange tiår opparbeidet utrolig mange faste velgere som er avhengige av statlige overføringer, så mange at de vil være sikret makt så lenge nasjonen har penger.

Ap's velgere er i hovedsak godt lønnende ledere og mellomledere i offentlig forvaltning, navere, uføre, og flere og flere innvandrere som er avhengig av støtte fra Staten garantert av Ap. Til sammen utgjør disse over 80% av velgerne. Ap har bygd et samfunn hvor de har skapt en befolkning som er avhengige av deres overføringer, via Staten. Siste store bidrag er å gjøre absolutt alle avhengige av statlig støtte til å betale strømregningen. 

Vi i er i praksis blitt tvangsinnmeldt i Ap alle sammen i dette landet, gjennom trygder og støtteordninger som vi må ha for å kunne overleve. Jeg tror vi ville hatt det så utrolig mye bedre om vi heller fikk prioritere selv hvordan vi bruker pengene våre. Men det håpet er nå borte. Så nå er det vel bare Lottogevinsten som kan redde oss. Det er også eneste mulighet til å "tjene" penger uten å betale skatt i dette landet, en toppremie i Lotto. Så det er vel en del av planen for Ap's herredømme. En og annen lottomillionær tåler selv sosialistene uten at de blir misunnelige.

Interessant. Har du kilder til denne statistikken på hvem som utgjør APs velgere? 

Jeg tror du har rett i at noen ville hatt det mye bedre hvis de selv fikk prioritere hvordan de ville bruke egne penger. For mange ville det imidlertid blitt svært vanskelig. Velferdsstaten ivaretar de som ikke selv kan betale for sykehus, gir mulighet til sosial utjevning gjennom skolesystemet, tar vare på de gamle vi ikke selv kan eller vil ivareta osv. 

Skrevet
Iiiiik skrev (På 11.2.2025 den 19.47):

Jeg tror du har rett i at noen ville hatt det mye bedre hvis de selv fikk prioritere hvordan de ville bruke egne penger. For mange ville det imidlertid blitt svært vanskelig. Velferdsstaten ivaretar de som ikke selv kan betale for sykehus, gir mulighet til sosial utjevning gjennom skolesystemet, tar vare på de gamle vi ikke selv kan eller vil ivareta osv. 

Dette tror jeg de fleste er enige om, med veldig få unntak, uansett parti. Vi må ha ordninger som sikrer de svakeste, de som ikke er de flinkeste, og de uheldige. Det er mange måter å få det vanskelig på, i livet. Det trenger absolutt ikke være egne feil og mangler som gjør at du får det vanskelig. Problemet er at sosialistene forsøker systematisk å gjøre oss svake. Det høres grotesk ut, men det er jo virkeligheten. Siste, og et veldig godt eksempel, er strømstøtten. Strømstøtte burde ingen hatt behov for når vannkraften er vår, og når den koster under 20 øre å produsere. Problemet er altså at politikerne gjør oss avhengige av dem, av deres vilje til å betale tilbake våre egne penger. De fleste klarer seg faktisk selv. Da må disse få muligheten til det. Uten politisk innblanding på annen måte enn at samfunnet har ro og orden.

Skrevet
Iiiiik skrev (På 11.2.2025 den 19.47):

Interessant. Har du kilder til denne statistikken på hvem som utgjør APs velgere? 

Det er opplagt at alle stemmer på de partiene som mest mulig legger til rette for dem selv, eller der de selv ønsker å være. Hvis et parti gjør deg avhengig av statlige overføringer, da vil de aller fleste stemme på det partiet som sørger for at du får dine statlige overføringer. Hvis hele nasjonen er helt avhengig av uføretrygd, og det kun er ett parti som garanterer at du får den utbetalt, da stemmer folket på dette partiet. Ikke partier som vil gjøre det vanskelig å få uføretrygd. Så enkel er sosialistenes logikk. Livet handler selvsagt om mer enn uføretrygd, men prinsippet blir det samme.

Skrevet
Ladyoftheflowers skrev (På 4.2.2025 den 14.54):

Det beste som kunne skjedd oss

Det beste som kunne skjedd Ap. Stoltenberg er Ap's beste mann. Men han er jo bare valgflesk som de nye lave strømprisene som oppgis uten moms, enova-avgift, nettleie og elavgift. Ap har panikk på målingene, da kommer desperate triks ut av skuffen. Stoltenberg vil ikke sitte lenge som finansminister, litt over valget tenker jeg. Vinner ikke Ap makt, da er han raskt tilbake til jobben han har midlertidig permisjon fra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...