Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #1 Skrevet 4. februar 2025 Da blir det enda mer Ap-politikk. Eller har han et eget partiprogram som ikke betyr mer mislykket politikk? Ap er desperat etter makt nå. Gallionsfigurer hentes fram. Alle triks i boka brukes for å klore til seg makt. Trist parti. Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #2 Skrevet 4. februar 2025 Jeg tror gjerne ikke at du skjønner helt hvordan politikk fungerer? Hele innlegget ditt oser av kunnskapsløshet. La meg tippe, du stemmer Frp? Anonymkode: eaae0...5a3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #3 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror gjerne ikke at du skjønner helt hvordan politikk fungerer? Hele innlegget ditt oser av kunnskapsløshet. La meg tippe, du stemmer Frp? Anonymkode: eaae0...5a3 Garantert FRP Anonymkode: 39cba...5c7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #4 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg tror gjerne ikke at du skjønner helt hvordan politikk fungerer? Hele innlegget ditt oser av kunnskapsløshet. La meg tippe, du stemmer Frp? Anonymkode: eaae0...5a3 Uansett hva HI stemmer, så har hun rett i at AP trengte er populært fjes nå. Anonymkode: bccec...735
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #5 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg tror gjerne ikke at du skjønner helt hvordan politikk fungerer? Hele innlegget ditt oser av kunnskapsløshet. La meg tippe, du stemmer Frp? Anonymkode: eaae0...5a3 La meg tippe, du stemmer minst Ap? Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #6 Skrevet 4. februar 2025 Ja, det er fantastisk. Beste nyheten på lenge. Anonymkode: ffee6...162
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #7 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Uansett hva HI stemmer, så har hun rett i at AP trengte er populært fjes nå. Anonymkode: bccec...735 Ap trenger en populær person nå ja. Og det er ikke Giske, som helt sikkert ikke er spesielt lykkelig for at Stoltenberg nå blokkerer hans plan om å få makt. Stoltenberg er en flott person, og vil sanke mange stemmer. Spesielt fra Nrk-generasjonen. Jeg tror også Ap's politikk kan bli bedre med Jens, verre kan den jo ikke bli. Men jeg krysser fingre for at mange stemmer hentes fra de knallrøde partiene slik at vi innbyggerne får tilbake demokratiet og innflytelsen i landet før det er for sent. Men da må jo skattene betydelig ned, dessverre er det alt for lite sannsynlig. Stoltenberg lever jo også av og for skatteinntekter, som alle andre politikere, og spesielt de røde, som aldri får nok. Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #8 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er fantastisk. Beste nyheten på lenge. Anonymkode: ffee6...162 La meg tippe, du stemmer ikke Frp? Du ønsker høye skatter og mer innvandring? Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #9 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg tror gjerne ikke at du skjønner helt hvordan politikk fungerer? Hele innlegget ditt oser av kunnskapsløshet. La meg tippe, du stemmer Frp? Anonymkode: eaae0...5a3 Interessant. Hi skrev seks setninger, og ut ifra disse seks setningene konkluderte du med at hi trolig ikke skjønner hvordan politikk fungerer. Hvordan klarte du å komme frem til det med så lite info? Anonymkode: 11db6...564
sug lut Skrevet 4. februar 2025 #10 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Ap trenger en populær person nå ja. Og det er ikke Giske, som helt sikkert ikke er spesielt lykkelig for at Stoltenberg nå blokkerer hans plan om å få makt. Stoltenberg er en flott person, og vil sanke mange stemmer. Spesielt fra Nrk-generasjonen. Jeg tror også Ap's politikk kan bli bedre med Jens, verre kan den jo ikke bli. Men jeg krysser fingre for at mange stemmer hentes fra de knallrøde partiene slik at vi innbyggerne får tilbake demokratiet og innflytelsen i landet før det er for sent. Men da må jo skattene betydelig ned, dessverre er det alt for lite sannsynlig. Stoltenberg lever jo også av og for skatteinntekter, som alle andre politikere, og spesielt de røde, som aldri får nok. Anonymkode: ce23e...30d Kunnskapshullet ditt blir barr dypere og dypere. Si meg, hva tror du egentlig demokrati er?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #11 Skrevet 4. februar 2025 sug lut skrev (17 minutter siden): Kunnskapshullet ditt blir barr dypere og dypere. Si meg, hva tror du egentlig demokrati er? Kan du med gode argumenter opplyse meg heller. Framfor å påpeke hvor lite kunnskap jeg har. Er ikke det litt enkel løsning å bare peke på meg å si jeg er dum? Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #12 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan du med gode argumenter opplyse meg heller. Framfor å påpeke hvor lite kunnskap jeg har. Er ikke det litt enkel løsning å bare peke på meg å si jeg er dum? Anonymkode: ce23e...30d Hvis du tror at vi ikke har demokrati lenger, så er du flaut kunnskapsløs og navlebeskuende, Anonymkode: 39cba...5c7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #13 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hvis du tror at vi ikke har demokrati lenger, så er du flaut kunnskapsløs og navlebeskuende, Anonymkode: 39cba...5c7 Det må du forklare meg, det skjønner jeg ikke. Hvorfor er det flaut kunnskapsløst? Og hvorfor er det navlebeskuende? Det lurer jeg virkelig på. Det er jo ikke argumenter for at vi har et demokrati i Norge. Bare personkritikk av meg, og hvor lite kunnskap jeg har. Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #14 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Det må du forklare meg, det skjønner jeg ikke. Hvorfor er det flaut kunnskapsløst? Og hvorfor er det navlebeskuende? Det lurer jeg virkelig på. Det er jo ikke argumenter for at vi har et demokrati i Norge. Bare personkritikk av meg, og hvor lite kunnskap jeg har. Anonymkode: ce23e...30d Hvordan har vi ikke et demokrati i Norge? Det demokratiske systemet funker vel selv om du ikke er enig med de som sitter i regjering pt? Du har vel fortsatt stemmerett og kan bruke den ved meste valg? Anonymkode: 25818...747
MissSaigon Skrevet 4. februar 2025 #15 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Det må du forklare meg, det skjønner jeg ikke. Hvorfor er det flaut kunnskapsløst? Og hvorfor er det navlebeskuende? Det lurer jeg virkelig på. Det er jo ikke argumenter for at vi har et demokrati i Norge. Bare personkritikk av meg, og hvor lite kunnskap jeg har. Anonymkode: ce23e...30d Man trenger jo ikke argumentere for at Norge har demokrati. Det er like uomtvistelig som at januar er årets første måned og at regn er vått. Å påpeke så tydelig mangel på allmennkunnskap er helt på sin plass i en diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #16 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Det må du forklare meg, det skjønner jeg ikke. Hvorfor er det flaut kunnskapsløst? Og hvorfor er det navlebeskuende? Det lurer jeg virkelig på. Det er jo ikke argumenter for at vi har et demokrati i Norge. Bare personkritikk av meg, og hvor lite kunnskap jeg har. Anonymkode: ce23e...30d Du får først forklare meg hvorfor vi ikke har demokrati i Norge. Anonymkode: 39cba...5c7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #17 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvordan har vi ikke et demokrati i Norge? Det demokratiske systemet funker vel selv om du ikke er enig med de som sitter i regjering pt? Du har vel fortsatt stemmerett og kan bruke den ved meste valg? Anonymkode: 25818...747 Jeg synes ikke det fungerer bra nok. En stemme hvert 4. år. Føler du at det gir deg god innflytelse på livet ditt at du kan stemme hvert 4. år på enten Høyre eller Ap? Det er jo de eneste partiene som visstnok er seriøse nok til å styre landet, i følge dem selv. For meg er skattenivået, og fordelingen, blitt den største trusselen mot demokratiet. Med tanke på skattenivået i Norge, så er den trusselen blitt veldig stor. Enkleste løsning på dette demokratiske problemet er å fordele en mye større del av fellesskapets midler til kommunene. Hadde vi IKKE betalt 80% av skatten til Staten, men til kommunene, da hadde vi nærmet oss et fungerende demokrati. I dag lever kommunene på trygd fra Staten. Det er en trussel mot demokratiet, fordi folket bor ikke i Staten, vi bor i kommunene. Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #18 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes ikke det fungerer bra nok. En stemme hvert 4. år. Føler du at det gir deg god innflytelse på livet ditt at du kan stemme hvert 4. år på enten Høyre eller Ap? Det er jo de eneste partiene som visstnok er seriøse nok til å styre landet, i følge dem selv. For meg er skattenivået, og fordelingen, blitt den største trusselen mot demokratiet. Med tanke på skattenivået i Norge, så er den trusselen blitt veldig stor. Enkleste løsning på dette demokratiske problemet er å fordele en mye større del av fellesskapets midler til kommunene. Hadde vi IKKE betalt 80% av skatten til Staten, men til kommunene, da hadde vi nærmet oss et fungerende demokrati. I dag lever kommunene på trygd fra Staten. Det er en trussel mot demokratiet, fordi folket bor ikke i Staten, vi bor i kommunene. Anonymkode: ce23e...30d Men hva er Norge om ikke demokrati? Diktatur? Hvor ofte bør man stemme på hvilken politisk styring man ønsker? Og hvor mange stemmer bør hver person ha? Siden en stemme annet hvert år (man har kommunevalg også, vet du) er for lite. Ikke for å være frekk, men om du skal bli tatt på alvor bør du tenke litt over hvordan du ordlegger deg og kanskje lese deg litt opp. Jeg vet at dette kan bli beskyldt for å være hersketeknikk, men det er ikke intensjonen min. Å være uenig i et styresett er både greit og viktig å få frem, men da bør det være basert på kunnskap og fakta og ikke høytflyvende konspirasjonsteorier og, unnskyld meg, ganske teite påstander. Anonymkode: eaae0...5a3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #19 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): La meg tippe, du stemmer minst Ap? Anonymkode: ce23e...30d Hvordan stemmer man minst Ap? Anonymkode: eaae0...5a3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #20 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvordan stemmer man minst Ap? Anonymkode: eaae0...5a3 Da stemmer man Ap, Sv eller Rødt. Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #21 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): La meg tippe, du stemmer ikke Frp? Du ønsker høye skatter og mer innvandring? Anonymkode: ce23e...30d Å tro at landet fungerer uten at innbyggerne betaler tilstrekkelig skatt, er helt vilt naivt. Å ikke se at vi trenger å hjelpe personer som kommer fra land hvor de risikerer å bli drept, eller land i krig, er bare ondskapsfullt. Anonymkode: ea1b1...4f1
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #22 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Men hva er Norge om ikke demokrati? Diktatur? Hvor ofte bør man stemme på hvilken politisk styring man ønsker? Og hvor mange stemmer bør hver person ha? Siden en stemme annet hvert år (man har kommunevalg også, vet du) er for lite. Ikke for å være frekk, men om du skal bli tatt på alvor bør du tenke litt over hvordan du ordlegger deg og kanskje lese deg litt opp. Jeg vet at dette kan bli beskyldt for å være hersketeknikk, men det er ikke intensjonen min. Å være uenig i et styresett er både greit og viktig å få frem, men da bør det være basert på kunnskap og fakta og ikke høytflyvende konspirasjonsteorier og, unnskyld meg, ganske teite påstander. Anonymkode: eaae0...5a3 Har du hørt om folkeavstemming forresten? Jeg svarer deg selv om du kaller påstandene mine teite, og høytflyvende konspirasjonsteorier, som dine argumenter. Ikke mye fakta og kunnskap altså, som du selv etterlyser. Fordi det er et tilsynelatende demokrati, veldig lite reelt. Fordi politikerne har skapt et pengesamfunn, hvor vår frihet og innflytelse er knyttet til hvor mye penger vi har, ikke stemmeseddelen. Politikerne, og aller mest de røde, kjemper hele tiden for å redusere pengemengden blant innbyggerne. Fordi det er den største trusselen mot politikernes egen makt og innflytelse. Jo fattigere befolkningen er, jo lettere er det å styre oss slik de vil, med subsidier, skatter, avgifter og bøter. Politikerne sier hopp, og vi må hoppe. Politikerne lykkes veldig godt med å overstyre demokratiet med økonomisk tvang. De holder skattene høye, de holder rentene høye, de fører en politikk som sikrer høye boligpriser, for at vi skal binde opp mest mulig penger i boligen. Praktiske eksempler på hvordan vi tvinges til å realisere politikernes drømmer, som ikke er våre egne, finnes det mange av. Mest aktuelt nå er klimatiltak. Hadde vi hatt den friheten som vanligvis hører til i et et sunt demokrati, da ville vi neppe vært på verdenstoppen for antall elbiler pr innbygger. Det er ikke et fritt valg. Det er tvunget fram. Ingen andre land har tvunget det fram slik vi har. Det er ikke fordi vi ikke har behov for bil i Norge, det er ikke fordi vi har dårligst klima i verden. Det er fordi vi er et av de landene som er sterkest kontrollert av myndighetene. Det er ikke et sunt tegn på demokrati. Ikke mange land i verden, bortsett fra Kina, Sør-Korea og Russland, kan kommandere en hel befolkning på den måten norske politikere kan. Dette forteller mye om vårt demokrati. Økonomisk tvang er ikke et demokratisk virkemiddel. Det som bestemmer hvor sterkt dette virkemiddelet er, det er hvor mye penger som forvaltes av myndighetene. I Norge forvaltes 80% av våre felles verdier av det offentlige. Det er helt i verdenstoppen. Bare Kina er over. Kanskje Sør-Korea og Russland også. Det bør ringe noen bjeller når folk forstår hvem vi er på lag med her. Det er ikke demokratiske samfunn. Anonymkode: ce23e...30d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2025 #23 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Å tro at landet fungerer uten at innbyggerne betaler tilstrekkelig skatt, er helt vilt naivt. Å ikke se at vi trenger å hjelpe personer som kommer fra land hvor de risikerer å bli drept, eller land i krig, er bare ondskapsfullt. Anonymkode: ea1b1...4f1 Det kan du si, derfor sa jeg heller ikke det. Det at du tror jeg er mot skatt til å dekke felles utgifter og velferd, og det å hjelpe mennesker som trenger det, tyder på at du er full av fordommer. Det er alt du forteller med dine argumenter. Du forteller om deg selv. Ikke noe om meg. Anonymkode: ce23e...30d
MissSaigon Skrevet 4. februar 2025 #24 Skrevet 4. februar 2025 (endret) Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Har du hørt om folkeavstemming forresten? Jeg svarer deg selv om du kaller påstandene mine teite, og høytflyvende konspirasjonsteorier, som dine argumenter. Ikke mye fakta og kunnskap altså, som du selv etterlyser. Fordi det er et tilsynelatende demokrati, veldig lite reelt. Fordi politikerne har skapt et pengesamfunn, hvor vår frihet og innflytelse er knyttet til hvor mye penger vi har, ikke stemmeseddelen. Politikerne, og aller mest de røde, kjemper hele tiden for å redusere pengemengden blant innbyggerne. Fordi det er den største trusselen mot politikernes egen makt og innflytelse. Jo fattigere befolkningen er, jo lettere er det å styre oss slik de vil, med subsidier, skatter, avgifter og bøter. Politikerne sier hopp, og vi må hoppe. Politikerne lykkes veldig godt med å overstyre demokratiet med økonomisk tvang. De holder skattene høye, de holder rentene høye, de fører en politikk som sikrer høye boligpriser, for at vi skal binde opp mest mulig penger i boligen. Praktiske eksempler på hvordan vi tvinges til å realisere politikernes drømmer, som ikke er våre egne, finnes det mange av. Mest aktuelt nå er klimatiltak. Hadde vi hatt den friheten som vanligvis hører til i et et sunt demokrati, da ville vi neppe vært på verdenstoppen for antall elbiler pr innbygger. Det er ikke et fritt valg. Det er tvunget fram. Ingen andre land har tvunget det fram slik vi har. Det er ikke fordi vi ikke har behov for bil i Norge, det er ikke fordi vi har dårligst klima i verden. Det er fordi vi er et av de landene som er sterkest kontrollert av myndighetene. Det er ikke et sunt tegn på demokrati. Ikke mange land i verden, bortsett fra Kina, Sør-Korea og Russland, kan kommandere en hel befolkning på den måten norske politikere kan. Dette forteller mye om vårt demokrati. Økonomisk tvang er ikke et demokratisk virkemiddel. Det som bestemmer hvor sterkt dette virkemiddelet er, det er hvor mye penger som forvaltes av myndighetene. I Norge forvaltes 80% av våre felles verdier av det offentlige. Det er helt i verdenstoppen. Bare Kina er over. Kanskje Sør-Korea og Russland også. Det bør ringe noen bjeller når folk forstår hvem vi er på lag med her. Det er ikke demokratiske samfunn. Anonymkode: ce23e...30d Folkeavstemming foregår annet hvert år på fast basis. Ønsker du at man har folkeavstemming på spesifikke saker, fordelt gjennom hele året? Dette må jo organiseres og man kan jo bare tenke seg den byråkratiske mengden arbeid hver folkeavstemming vil medføre. Hvem skal betale for det, spesielt om man skal senke skattenivået? Vi bor i ett av verdens beste land, med stor selvbestemmelsesrett. Man kan absolutt velge bort e-bil, siden du trekker frem det som eksempel. Men jorden brenner og selv om vi er et bittelite land så fritar ikke det oss fra ansvar med å begrense utslipp så mye som man kan. Jeg vet ikke om tallene dine stemmer, men hvordan står det til med det offentlige helsevesenet, skoler, barnehager og infrastruktur i de landene hvor staten forvalter mindre? Hvordan er det med de fattige i USA, for eksempel? Hva skjer om de blir skadet i en ulykke? Om barna får kreft? Hva skjer om man mister jobben? Hva er minstelønnen? Hva skjer når man er for gammel til å ta vare på seg selv? Hva skjer med den offentlige skolen? Jeg vil vel ikke kalle deg teit, men opplever at du ikke helt skjønner hvordan samfunnet du lever i, som er et av verdens beste, faktisk er bygget opp. Du vet at FrP i sin tid ville selge norsk oljesokkel? Hvor hadde Norge vært om det skjedde, tror du? Endret 4. februar 2025 av MissSaigon
Ladyoftheflowers Skrevet 4. februar 2025 #25 Skrevet 4. februar 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Da blir det enda mer Ap-politikk. Eller har han et eget partiprogram som ikke betyr mer mislykket politikk? Ap er desperat etter makt nå. Gallionsfigurer hentes fram. Alle triks i boka brukes for å klore til seg makt. Trist parti. Anonymkode: ce23e...30d Det beste som kunne skjedd oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå