Gå til innhold

Billetter på Ticketmaster til andre enn seg selv...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som går litt på konserter, hvordan gjøres dette i dag. Jeg skjønner det sånn at billetter blir sendt til mobilen og ikke kan printes ut og ikke selges videre?

Datteren min vil veldig gjerne på en konsert, men den dagen billettene legges ut er hun på jobb, men jeg har fri. Så jeg kan jo prøve å få tak i billetter til henne, men kan jeg egentlig det?

Må jeg lage en profil i hennes navn? Hun er under 18 år nå, men vil være over 18 når konserten holdes.

Tusen takk for råd og tips, jeg har ikke kjøpt billetter på ticketmaster på en mannsalder 🙈

Anonymkode: 4ffea...3c0

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan kjøpe en billett å gi den bort eller selge den. Du får som regel en versjon som kan printes via mail. Det holder med QR-koden. Selv logger jeg inn på Ticketmaster og henter den der ( den forsvinner ofte i e-posten). Man kan ta skjermbilde av QR-koden og det er ofte nok. 

Skrevet
TheWitch skrev (4 minutter siden):

Du kan kjøpe en billett å gi den bort eller selge den. Du får som regel en versjon som kan printes via mail. Det holder med QR-koden. Selv logger jeg inn på Ticketmaster og henter den der ( den forsvinner ofte i e-posten). Man kan ta skjermbilde av QR-koden og det er ofte nok. 

Da høres det ut som det er løsbart da ihvertfall...

Siste billettene vi prøvde få tak i var Billie Eilish, og hun jobber jo hardt mot svartebørsbilletter så der sto det så tydelig at man ikke fikk billetter til utskrift, man måtte ha med mobilen og vise billetten der.

Men når jeg tenker på det så kan jo jeg kjøpe billetter med min bruker, også kan hun om ikke annet logge inn på den med sin mobil når konserten er. 

Det er kanskje ikke like strengt med andre artister ;)

Skrevet

Det holder med at hun får skjermbildet av qr-koden. Jeg har jobbet flere ganger med scanning av billetter, vi ser ingen navn kun denne type informasjon: antall dager om det er en festival og om det er vip eller ikke. Vi ser ingen navn. 

Skrevet
TheWitch skrev (1 minutt siden):

Det holder med at hun får skjermbildet av qr-koden. Jeg har jobbet flere ganger med scanning av billetter, vi ser ingen navn kun denne type informasjon: antall dager om det er en festival og om det er vip eller ikke. Vi ser ingen navn. 

Tusen takk for svar.

Skjønner at verden har blitt teknologisk, men samtidig ikke for vanskelig å håndtere 😂

Skrevet

Slik ser den typisk ut fra Ticketmaster. Dette er fra en konsert som har vært 🙂

Screenshot_20241009-171140.thumb.png.c7d7910b04975aee7aec76878cefa36d.png

Annonse

Skrevet

I Ticketmaster-appen er det mulighet for å overføre billetter til andre slik at de får den i sin app. Jeg har gjort det flere ganger og det fungerer fint. Så om datteren din har sin egen app så er det bare å overføre til henne. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

I Ticketmaster-appen er det mulighet for å overføre billetter til andre slik at de får den i sin app. Jeg har gjort det flere ganger og det fungerer fint. Så om datteren din har sin egen app så er det bare å overføre til henne. 

Så greit, tusen takk.

Dere er gull altså, så fint å få litt hjelp for en uerfaren stakkar, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...