Gå til innhold

Badekar og strømforbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp flyttet til nytt hus og her er det badekar. Vi har enda ikke brukt det da strømprisene her vi bor er skyhøye og vi har allerede fått mye høyere strømregning etter at vi flyttet fra leilighet til hus (forståelig nok 😅). Men er altså interessert i å høre hva dere erfaringer med bruk av badekar og pris på strømregning er 😊

Anonymkode: 1f71f...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merker ikke noe på strømregning. Vi har et lite badekar, og det tar under 5 min å fylle det. Dusjing merker vi det godt, så vi tenker over når og hvor lenge vi dusjer. Vi er 6 i familen. 2 voksne og 4 tenåringer. Spesielt jentene i huset kan lett stå i dusjen i 30 min hvis de ikke får beskjed om noe annet. 

Anonymkode: 8d498...dd2

Skrevet

En vanlig dusj, altså ikke sparedusj, sender ut ca 16 liter i minuttet sa en rørlegger til meg en gang. Så dusjer du i 10 min bruker du 160 liter.

Et badekar rommer mellom 150 og 200 liter.

Så om du har sparedusj og dusjer i 5 min bruker du mye mindre vann når du dusjer enn når du bader, men har du ikke sparedusj og liker dusje lenge blir det omtrent likt.

Problemet er ofte at man dusjer etter et bad. Gubben her ligger og marinerer i badekaret først, også tar han en rask dusj etterpå. Da har han brukt MYE vann om man sammenligner med en rask dusj.

Anonymkode: ce5cf...508

Skrevet

En faktor til er at man bruker gjerne mye varmere vann ved bad for at det ikke skal bli kaldt. Også dusjer man etterpå også. Ved kun dusj bruker mange mye kjøligere vann.

Anonymkode: 53a64...ea5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...