Gå til innhold

Er du uføre eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok da - sikkert en bagatell og kanskje er jeg ekstra sur og grinete i dag også. Hvorfor i alle dager driver folk å skriver / sier at jeg, du, han eller hun er uføre?  Ja, vi er uføre og de er uføre.  Men jeg er ufør, du er ufør, han er ufør...  og dermed har JEG som er UFØR nok av tid til å irritere med over feil bøying av ord - noe må jeg jo finne på.

Dagens barnslige oppgulp!  Føler meg allerede bedre!

Anonymkode: 54cef...00e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg, irriterer meg grønn på folk som sier "jeg er uføre" "jeg har uføre"

Anonymkode: 991e3...b50

Skrevet

Det skjærer i øya. Men jeg sier som regel uføretrygdet, ikke ufør.

Anonymkode: 3cb7a...d34

Skrevet

Og da har jeg sikkert fått noen til å irritere seg grenseløse over at jeg skrev Å skriver , i stede for OG skriver....   Til trøst: Jeg skriver ikke det til vanlig ....

Hilsen HI

Skrevet

Jeg er sååååå enig!!!! Irriterer meg også veldig over dette! 

Det verste var da jeg fikk melding fra Nav-dama "mi" om at nå var det klart til at jeg kunne "søke om uføre"!!! De ansatte i Nav vet fader meg heller ikke at det er feil!!! Er det mulig!!!?? Jeg søker ikke om uføre, jeg søker om uføretrygd!! Evt kan man si at jeg søker om å bli ufør! 

Skrevet

Fordi de er dårlige i norsk. Det er tiltagende over hele fjøla.

Anonymkode: a894b...4ab

Skrevet

Og da blir det «den uføre mannen». Altså den uføre, det uføre, de uføre, osv.

Put med magen. Kanskje du kan bruke engasjementet og restarbeidsevnen din til å bidra til samfunnet på et vis?

Anonymkode: a8836...253

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Put med magen. Kanskje du kan bruke engasjementet og restarbeidsevnen din til å bidra til samfunnet på et vis?

Du måtte bare komme med stikk til hi...

Anonymkode: 3cb7a...d34

Skrevet

Så er det nok ikke noe artig å være ufør heller, og få påpekt at de er ufør, ute av jobb, hjemme hele dagen, lav inntekt osv. Bli satt i den båsen. 
Jeg er på jobb hver dag, og ja jeg trives. Men hadde jeg hatt penge tre i hagen hadde jeg nok også kost meg mer hjemme, men det har jeg ikke. 
Ikke skam dere av å vær ufør, uflaks kalles det. Noen har mer uflaks med helsa enn andre. Uten at man skal plages med skam på toppen fordi man har dårlig helse. De som slenger med leppe kan sitte ufør selv om et år eller to. 

Anonymkode: 7b7c1...d67

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja, og hva har det med saken å gjøre? Det heter likevel ikke at jeg er uføre selv om jeg er den uføre.  Bilen min er ikke røde, selv om den røde bilen der borte er min.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...