Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hi her. Mulig jeg ikke skrev det tydelig, men barnet har alltid vært slik. Det er altså ingen ny oppførsel som har oppstått i forbindelse med det aktuelle. Dilemmaet mitt var vel mer hvordan jeg skal forholde meg til det. 

Far ser ikke på meg som en barnevakt, men det er en avgjørelse vi har tatt i fellesskap da han er håndtverker og kan pusse opp huset selv. Men, som flere har sagt her, så må vi nok heller nedprioritere oppussingen litt, slik at den biten av oppdragelsen ikke faller så mye på meg❤️

Anonymkode: c1b97...1cc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 3.2.2025 den 11.58):

Nå er jeg litt direkte. Men du virker usikker slik jeg tolker det. Du setter deg på huk i barnets høyde, og du skjuler for barnet at du blir irritert. Hvorfor det? Det er du som bestemmer, og det skal barnet vite. 
Vis at du er irritert når du faktisk er det. Sett deg i respekt og ikke godta at han behandler deg dårlig. Si fra at dette er ikke greit og dette får han ikke lov til. 
han trenger grenser og rammer. Vis han hvem som bestemmer. Du virker ettergivende, og det er ikke rart i det hele tatt. Men stopp han når han oppfører seg slik og si nei. Sammen med far kan dere gi belønning på god oppførsel, også at dårlig oppførsel gis konsekvenser. 

Anonymkode: 8e060...5ca

Du har nok rett i at jeg er usikker, og kanskje også ettergivende på et vis. Tror kanskje at jeg er redd for å bli "for sint", eller trå en plass som ikke er "mitt bord", også kommer det kanskje til uttrykk som usikkerhet eller noe liknende.. Hi

Anonymkode: c1b97...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...