Gå til innhold

Folk som sitter og snyter seg kraftig gjentatte ganger inne på restauranten…

Anbefalte innlegg

Skrevet

….mens folk sitter og spiser, bordene temmelig tett. Rett og slett så lite lekkert som det kan få bli.

Opplevde det i går, en dame på nabobordet satt og snøt seg høyt og kraftig inne på restauranten i Oslo mens folk satt rundt og spiste. Skjedde sikkert 6-7 ganger. Så flere reagerte, det var liksom kraftig snyting og direkte kvalmt.

Snyter du deg inne på restauranten mens andre prøver å nyte et måltid?

Anonymkode: 2f701...0ae

Skrevet

Snyting ved spisebordet er så motbydelig. Skjønner ikke at folk er så lite dannet at de gjør det. Skal man snyte seg går man på toalettet. 

Både svigermor og svigerfar gjør dette ved bordet, og jeg brekker meg. 

Anonymkode: 72280...37b

Skrevet

2 ting.

1. Nei, det er ekkelt og hensynsløst, og man bør prøve å gå lengst mulig andre når man skal gjøre det. Unntaket om man tørker nesa uten å blåse/lage lyd, tenker jeg.

2. Om man skal irritere seg av at andre gjør slike ting, får man, spesielt i en by som Oslo med mange mange folk og trangt om plassen på restauranter, ikke gjort stort annet enn å irritere seg 😅

Jeg har selv tatt konsekvensen av at jeg ikke liker alt for mange folk og køer og flyttet fra Oslo til en mindre by. Her er det aldri kø på restauranter, og good plass, så nabobordet er flere meter unna. Så om noen skulle finne på å blåse nesa si der får jeg det mest sannsynligvis ikke med meg en gang. 

Sjelden mer enn 1 person foran meg i kø på butikken, selv om jeg handler midt i rushen, aldri kø til prøverom, selv ikke lørdag ettermiddag på kjøpesenteret. Alltid god plass å parkere på. Jeg kan fortsette og fortsette. 

Anonymkode: 1972e...ee9

Skrevet

Rett og slett grisete og motbydelig. Mangel på folkeskikk!

Skrevet

Om alternativet er snufsing, så tar jeg mye heller snyting. Når det er sagt så synes jeg man bør gå på do eller ut i en gang el om man har tenkt å blåse store og lange fanfarer. 

Skrevet

Jeg tror den eldre garde har et litt annet syn på dette, min bestemor snøyt seg når det måtte snytes, i et lommetørkle hun puttet inn i ermet på genseren etterpå. Altså gikk hun med snørret sitt i et lommetørkle på underarmen hele tiden når hun var forkjølet 🙈 Men den generasjonen var så annerledes enn de som er unge i dag, de tok ikke en dopause om det måtte snytes liksom.

Jeg personlig går bort når jeg må snyte, det kunne ikke falle meg inn å gjøre det ved middagsbordet. Er jeg så snufsete at jeg må snyte meg hele tiden går jeg ikke på restaurant.

Men så har du de som sliter med luftveiene da, om det polypper, kronisk tette bihuler eller allergier, de får nok et litt annet syn på snyting fordi det er en del av hverdagen deres hele tiden. De er ikke forkjølet to ganger i året, de snørrer, snufser og snyter hele tiden og kan leve livet sitt hjemme fordi folk blir plaget av deres handikap heller....

Anonymkode: b91d1...2fb

Skrevet

Det var vel ikke Vita og Wanda vel?

Anonymkode: 21d4b...45c

Skrevet

Kanskje damen har brystkreft og får behandling for det? En del av medisinene kan gi rennende nese.

Mange kreftmedisiner som gjør at du mister hårene i nesen forresten, ikke bare de som brukes for brystkreft. Da drypper det hvis man ikke snyter seg.

Anonymkode: 299ed...232

Skrevet

Syns det er kvalmt med offentlig snylting gitt. Forlater oppholdsrom om jeg må snyte meg selvsagt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje damen har brystkreft og får behandling for det? En del av medisinene kan gi rennende nese.

Mange kreftmedisiner som gjør at du mister hårene i nesen forresten, ikke bare de som brukes for brystkreft. Da drypper det hvis man ikke snyter seg.

Anonymkode: 299ed...232

Man kan alltid finne en årsak til at man ikke skal behøve å oppføre seg som folk. Høflige og hensynsfulle mennesker pleier likevel å finne måter å løse utfordringene sine på en måte som ikke er ekkel for andre. 

Anonymkode: fee8b...797

Skrevet

Jeg snyter meg ikke ved bordet, men tørker effektivt. Har kronisk rennende nese, sånn som gamle menn har. Passer jeg ikke på, får jeg dråpe hengende fra nesetippen. Vil si det er eklere. 

Anonymkode: 2948d...cba

Skrevet
prekæs skrev (1 time siden):

Syns det er kvalmt med offentlig snylting gitt. Forlater oppholdsrom om jeg må snyte meg selvsagt.

snyting, ikke snylting...selv om det er kvalmt det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...