Gå til innhold

Vi har fått en kattunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men ungene er redd denne. What to do?

Jeg har forklart at den er baby og leken. Prøvd å vise at den ikke er farlig osv.

Er det håp?

Anonymkode: 9824e...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er håp. Vi fikk oss katt, ene ungen var plutselig livredd, men gikk en liten uke før hun gikk fra livredd til bare redd, til så å være skeptisk til katten og nå er de bestevenner 😅

Anonymkode: 2f799...24b

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Ja, det er håp. Vi fikk oss katt, ene ungen var plutselig livredd, men gikk en liten uke før hun gikk fra livredd til bare redd, til så å være skeptisk til katten og nå er de bestevenner 😅

Anonymkode: 2f799...24b

Så godt å høre ❤️

Skrevet

Skjønner ungene godt :) Vi har 2 katter så jeg liker katter altså. Men kattunger er noen uforutsigbare monstre. Og sånn er det bare. 

Anonymkode: c8989...422

Skrevet

Jeg tipper at det går seg til så lenge dere er rolige, og også viser respekt for at barna er redde, altså ikke bagatelliserer det ved å si "der er da ikke noe å være redd for, se hvor snill den er". Prøv heller å finne ut hvor skoen trykker og la dem hjelpe til med å finne løsninger. Hvis de for eksempel er redd for å bli klort på hendene, kan de kanskje få ha på votter i starten osv. La det også være soner i huset nå i starten hvor barna kan være helt trygge på at katten ikke er, for eksempel en kjellerstue og deres soverom. 

Anonymkode: 57e6a...008

Skrevet

Det r bare fint at de er litt redde og holder seg unna. Da slipper kattungen å bli herjet med. Det går nok over etter noen uker.

Anonymkode: 1109e...934

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det r bare fint at de er litt redde og holder seg unna. Da slipper kattungen å bli herjet med. Det går nok over etter noen uker.

Anonymkode: 1109e...934

Sant det 🥰

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tipper at det går seg til så lenge dere er rolige, og også viser respekt for at barna er redde, altså ikke bagatelliserer det ved å si "der er da ikke noe å være redd for, se hvor snill den er". Prøv heller å finne ut hvor skoen trykker og la dem hjelpe til med å finne løsninger. Hvis de for eksempel er redd for å bli klort på hendene, kan de kanskje få ha på votter i starten osv. La det også være soner i huset nå i starten hvor barna kan være helt trygge på at katten ikke er, for eksempel en kjellerstue og deres soverom. 

Anonymkode: 57e6a...008

Takk for gode råd 🥰

Skrevet

Det er helt normalt.

Kattunger klorer, og ungene synes det er vondt, så de er redd den. 

En kattunge er veldig uforutsigbar, selv vi voksne kan skvette til når den plutselig finner på å klatre oppover leggen din eller angripe storetåa 🙈

Men kattungen blir voksen, og roligere. Det går seg til.

Bare vær ærlig med ungene, si du forstår at de er redd for at den skal klore, men kattunger er litt sånn. Forklar at katter har klør de kan trekke inn i poten sin så de ikke klorer, og ha de ute så de klorer, og kattunger har ikke helt lært enda når de skal trekke inn klørne. Den blir flinkere til det etterhvert, så om de ikke vil leke med den akkurat nå så er det greit.

Anonymkode: c8fcd...272

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Men ungene er redd denne. What to do?

Jeg har forklart at den er baby og leken. Prøvd å vise at den ikke er farlig osv.

Er det håp?

Ja, det vil jeg tro. Hvor gamle er barna og hvor lenge har dere hatt kattungen? Tid og tålmodighet, og lurt å ikke la de være alene sammen før de er trygge på hverandre. 

Anonymkode: 5842c...f82

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja, det vil jeg tro. Hvor gamle er barna og hvor lenge har dere hatt kattungen? Tid og tålmodighet, og lurt å ikke la de være alene sammen før de er trygge på hverandre. 

Anonymkode: 5842c...f82

De er 6 og 8. Vi har bare hatt kattungen i 1 uke. 

Jeg skal passe på 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...