Gå til innhold

Den andre kvinnen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at hvis en mann forelsker seg i en annen og velger å forlate sin ektefelle, så er det den andre kvinnen som får alt hatet ? 

Anonymkode: 5c473...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det sånn at hvis en mann forelsker seg i en annen og velger å forlate sin ektefelle, så er det den andre kvinnen som får alt hatet ? 

Fordi kvinner er kvinner verst

Anonymkode: aa42a...cee

Skrevet

Den utenforstående har man ofte ikke følelser for i utgangspunktet. Da får man lettere følelser som sinne mot denne. Spesielt om denne person har vært oppsøkende og forførende part. De fleste av oss har moralske sperrer mot å involvere oss med gifte menn og å bryte opp familier med barn. 

Mannen som går er det ofte knyttet mange flere følelser til så her vil ofte den dominerende følelsen være sorg. Om forholdet ikke var ødelagt i utgangspunktet er det jo fortsatt mye kjærlighet også. Det er mannen som har brutt et løfte så det er han som har har sviktet. Om han ikke aktivt var på let etter en annen så ville jo ikke dette skjedd om denne kvinnen og mannen ikke krysset stier.

Men jeg tror det gjerne blir sterkere følelser involvert om det begynte med utroskap og elskerinne han så forlater konen for, enn om mannen forelsker seg i en annen og ender ekteskapet før han involverer seg. 

Om en kvinne bryter ekteskapet på samme måte, vil det også være sinne mot mannen hun går til. Det er ikke slik at det er mer sinne mot den andre kvinnen fordi hun er kvinne. Det er mer sinne mot "den andre"

Anonymkode: 5b1cb...b1c

Skrevet

HI

Jeg har en venninne som opplever sitt verste mareritt for tiden, da hun ble involvert med en gift mann for ca 8 måneder siden. Det som ikke skulle skje, skjedde (de forelsket seg dypt i hverandre) og de måtte etter hvert ta et valg mellom hans familie og deres par. Det skal sies at det var han som tok initiativ til forholdet fra starten, hun holdt igjen ganske lenge og foreslo at de skulle avslutte veldig mange ganger (mtp barna hans). Så vidt jeg vet han har aldri innrømmet dette for sin ektefelle, da det føles som et ennå større svik på toppen av det hele. 
Hun er nå lagt for hat av hans ektefelle ( forståelig nok) og deler av hennes familie. Hun blir også sint på han, og selvfølgelig seg selv, men min venninne er lagt for hat. Han får på en måte et lite fripass, selvfølgelig fordi han er pappaen til barna deres og hun trenger han. 
Hun forventet jo ikke at hun skulle bli elsket, men det å få høre at hans ektefelle har lyst til å kjøre henne ned dersom hun ser henne, er lite hyggelig. 
Dette føles både ubehagelig og skremmende, selv om hun selv er "skyld" i det....Mannen forsvarer min venninne dersom det trengs, men unngår visse ting for å unngå at ting eskalerer mer enn det allerede har gjort.

Skrevet

Begge to er like ille. Skjønner godt at de hater henne. Hadde hatet ham like intenst, men de må jo samarbeide om barna. Hun er en homewrecker. Hun skulle holdt seg unna. Håper de gjør det slutt etter hvert og at mannen angrer inderlig på det han har gjort mot familien sin.

Anonymkode: 3cc58...96a

Skrevet

Hi
Ja, men er det egentlig hun som er the true homewrecker ? Eller er det ektefellen som har sklidd ut av ekteskapet pga barna ? Eller er det mannen som egentlig burde tatt og fått det hele ansvaret ? 

Jeg hadde en venninne som skilte seg fra mannen sin for noen år siden og hun hater mannens nye kjæreste og har ikke noe hyggelig å si om henne selv om de faktisk skilte seg før han traff den nye kjæresten. Likevel er det hun som får alt hatet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hi
Ja, men er det egentlig hun som er the true homewrecker ? Eller er det ektefellen som har sklidd ut av ekteskapet pga barna ? Eller er det mannen som egentlig burde tatt og fått det hele ansvaret ? 

Jeg hadde en venninne som skilte seg fra mannen sin for noen år siden og hun hater mannens nye kjæreste og har ikke noe hyggelig å si om henne selv om de faktisk skilte seg før han traff den nye kjæresten. Likevel er det hun som får alt hatet.

Den første venninnen din burde holdt seg helt borte fra denne mannen. Selvsagt har han skyld, men det har hun også.

den andre venninnen din er også en idiot, og er antakeligvis sjalu.

Skaff deg venninner av høyere kvalitet!

Anonymkode: 3cc58...96a

Skrevet

Venninnen din og mannen ble forelsket, de kunne ikke styre følelsene sine.

Kona ble sviktet og bedradd. Hvorfor skal hun kunne styre følelsene sine? 

Anonymkode: c53d4...1db

Skrevet

Fordi du har opplevd dette så betyr ikke det at de fleste ser på utroskap slik. 

Anonymkode: 4aa86...a51

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

HI

Jeg har en venninne som opplever sitt verste mareritt for tiden, da hun ble involvert med en gift mann for ca 8 måneder siden. Det som ikke skulle skje, skjedde (de forelsket seg dypt i hverandre) og de måtte etter hvert ta et valg mellom hans familie og deres par. Det skal sies at det var han som tok initiativ til forholdet fra starten, hun holdt igjen ganske lenge og foreslo at de skulle avslutte veldig mange ganger (mtp barna hans). Så vidt jeg vet han har aldri innrømmet dette for sin ektefelle, da det føles som et ennå større svik på toppen av det hele. 
Hun er nå lagt for hat av hans ektefelle ( forståelig nok) og deler av hennes familie. Hun blir også sint på han, og selvfølgelig seg selv, men min venninne er lagt for hat. Han får på en måte et lite fripass, selvfølgelig fordi han er pappaen til barna deres og hun trenger han. 
Hun forventet jo ikke at hun skulle bli elsket, men det å få høre at hans ektefelle har lyst til å kjøre henne ned dersom hun ser henne, er lite hyggelig. 
Dette føles både ubehagelig og skremmende, selv om hun selv er "skyld" i det....Mannen forsvarer min venninne dersom det trengs, men unngår visse ting for å unngå at ting eskalerer mer enn det allerede har gjort.

Hun har jo vært med på å ødelegge familien hennes. Er de sammen nå, eller har han gått tilbake til familien sin?

Anonymkode: 6d35c...ba3

Skrevet

Ville hatet mannen OG den andre kvinnen. 

Men samtidig, råtne folk hadde jeg bare kuttet ut. 

Anonymkode: f409e...f0b

Skrevet

Dette skjer hele tiden. Hvorfor gå rundt å hate folk for følelser man ikke kan styre? Det skjer bare. 

Anonymkode: 591e0...4f8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hi

Det er selvsagt den utro parten som er den ansvarlige for å splitte opp familien. Det er han som har lovet troskap, og det er han som bryter løftene. Hvorfor går det kvinner rundt og tror at andre kvinner skylder dem noe som helst av moral?

Bedratte kvinner har behov for å fokusere hatet sitt mot den andre kvinnen fordi det er enklest. Det er enklere å legge skyld og ansvar på en ukjent kvinne enn å måtte ta innover seg at mannen man elsker ikke elsket deg høyere enn at han var villig til å ofre ekteskapet for å ha sex med en annen.

Og jo, det ER forskjell i hvordan samfunnet ser på en kvinne som har hatt sex med en gift mann og hvordan vi ser på en mann som har hatt sex med en gift kvinne.

Anonymkode: 199bc...bba

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Dette skjer hele tiden. Hvorfor gå rundt å hate folk for følelser man ikke kan styre? Det skjer bare. 

Anonymkode: 591e0...4f8

Man kan ikke styre følelser. Det gjelder følelsen av hat også. Igjen, hvorfor skal kona styre følelsene sine når de andre ikke har gjort det? 

Anonymkode: c53d4...1db

Skrevet

Det er jo mannen som har forpliktet seg ved å love troskap til kona si. Derfor er det han som burde ha tatt ansvar og avsluttet forholdet før han gikk inn i et nytt. 

Anonymkode: f81f0...e2f

Skrevet

Det er hovedsakelig mannen sitt ansvar dette her. Men din venninne har også tatt et valg hun må stå for. Mannen har barn med en annen, og han har et ansvar for disse og må samarbeide med eksen sin i mange mange år. Det kan jo selvsagt by på problemer hvis det blir dårlig stemning framover. Det har jo din venninne vært med på å skape. Så hun er ikke helt feilfri i denne situasjonen nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...