Gå til innhold

Gjenbruksposer

Anbefalte innlegg

Sikkert et teit spørsmål, men det får nå stå sin prøve. Som veldig mange andre, prøver jeg å unngå å kjøpe plastposer når jeg handler i butikkene, men heller bruke slike som man kan bruke flere ganger. De selger dem ved kassen i vanlige matbutikker. 

Det jeg lurer på er om dere også synes det er litt ubehagelig å bruke poser med logo fra andre butikker når dere handler? Altså, hvis man for eksempel handler på REMA, og så står man der med to poser fra Coop Extra. Eller har med slike matbutikkposer hvis dere handler på helt andre butikker, som XXL, Cubus osv. Nå snakker jeg ikke om at jeg ikke tar posene i bruk, for det gjør jeg, men jeg klarer ikke helt å legge fra meg at jeg synes det er litt ubehagelig. 

Anonymkode: 67090...25a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452383-gjenbruksposer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne ikke brydd meg mindre! 

Om jeg handler på Kiwi på mandag, så har jeg virkelig ingen forpliktelse til å handle der igjen på torsdag, da står jeg fullstendig fritt til å velge Rema eller Extra. Eier flere poser, fra her og der, fra dagligvarekjedene, fra noen organisasjoner og fra IKEA. Griper med meg to-tre, fullstendig uten å sjekke hvor de kommer fra. 

Anonymkode: c396e...c6b

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle det være ubehagelig? Jeg skjønner det ikke. Butikken gir vel blanke f i hvor du handlet sist? 

Anonymkode: 9a941...f58

Litt godt å se at jeg ikke er helt alene om å føle på et ubehag. 

Hvorfor akkurat jeg føler det slik har jeg kun teorier om, men ingen fasit. For min del henger det sannsynligvis sammen med blant annet oppveksten min, der det jeg som lite barn måtte utvikle sterke people-pleaser-evner for å overleve. Jeg bodde med en psykisk ustabil voksen, og for å ikke utløse voldsomme raserianfall hos ham som endte med brøling, drapstrusler og at møbler ble kastet rundt, lærte jeg meg å unngå å gjøre noe som helst som kunne trigge noen form for aggresjon. Selv etter at mamma kom seg ut av forholdet, at jeg har lært at jeg ikke trenger å holde på slik og øvd mye på å tørre å sette grenser og ta plass, sitter det så dypt forankret i ryggmargen min å ikke gjøre noe som gjør at andre kan bli sint på meg (som å bruke "feil" pose i deres butikk) at reaksjonene kan bli så irrasjonelle og rare som dette. Andre har sikkert sine grunner.

Anonymkode: 67090...25a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...