Anonym bruker Skrevet 1. februar #1 Skrevet 1. februar Har en venninne fra barndommen. Vi er i førtiåra. Altså solid og langt vennskap. Vi treffes ikke så ofte lengre pga hektiske liv og litt reisevei. Hun tar stadig initiativ til en kaffe, og det er hyggelig. Vi gjør ofte litt løse avtaler fordi vi begge har mye som skjer. Avtalen kan være, vi snakkes lørdag morgen og avtaler tid og sted da. Lørdag morgen får jeg en melding. Hei, jeg slang meg med på tur til Oslo med søster, kan vi møtes i morgen? Hun vet at jeg reiser på jobbreise i morgen. Rett før jul inviterte jeg med på julemarked her jeg bor. Det ville hun, igjen litt løs avtale om eksakt sted og tidspunkt, sendte melding to timer før vi tidsrommet vi ble enig om startet og sier, møtes vi der og der da? Får melding, sorry vi fant ut vi ville på hytta i helgen vi. Dette skjer så ofte. Jeg blir ikke lei meg altså, men dette er frustrerende. Jeg kunne jo gjort avtaler med andre som jeg også gjerne vil bruke tid med, i stede så setter jeg av tid til henne og så avlyser hun i siste øyeblikk. Hun blokkerer på en måte å gjøre andre avtaler. Jeg skjønner at noen ganger flytter man en avtale fordi man blir invitert med på noe ekstra kult man ikke kan si nei til. Men å shoppe i byen eller impulstur til hytta handler jo mer om at hun heller ville gjøre dette. Jeg skjønner at reiseveien for en kaffe er litt lengre, vi pleier møtes på halvveien (40 min kjøring for begge). Men hun er jo klar over reiseveien når vi avtaler. Nå har jeg fiksa at unger får reise med venner på stevne og utsatt en frisørtime for å få til å treffes. Synes dere dette er ok? Anonymkode: 7686b...cec
Anonym bruker Skrevet 1. februar #2 Skrevet 1. februar Løse avtaler er djevelens verk. Anonymkode: 08128...0f3
Anonym bruker Skrevet 1. februar #3 Skrevet 1. februar Det er ikke greit, men du er jo litt tafatt som ikke gjør noe for å endte det. Lag faste avtaler så er hele problemet løst. Anonymkode: ed83f...651
Anonym bruker Skrevet 1. februar #4 Skrevet 1. februar Løse avtaler koker bort, så man må lage faste avtaler. Anonymkode: edc66...d74
Anonym bruker Skrevet 1. februar #5 Skrevet 1. februar Dere oppfatter nok avtalen annerledes. Du oppfatter den som en avklart avtale der dere bare skal legge detaljene senere og du oppfatter det som en forpliktelse. Hun oppfatter det tydeligvis som en tanke om å treffes om ingenting annet dukker opp. Hun oppfatter det uforpliktende. Hun gir jo ikke beskjed når hun legger andre planer og avlyser egentlig ikke avtalen før du tar kontakt. Det virker ikke som om hun ser på det som en avtale før deltaljene er lagt og dermed ikke heller ser på det som om hun bryter en avtale. Med denne venninnen må du rett og slett være tydeligere. Dere bør nå ta detaljene for tid og sted med en gang. I tillegg må du si at du ser på dette som en avtale og en forpliktelse. Du avlyser og flytter andre ting for denne avtalen og da er det greit om hun også ser på det som en avtale og oppfører seg tilsvarende. Anonymkode: fdaf2...07f
Anonym bruker Skrevet 1. februar #6 Skrevet 1. februar Hvis dette er et problem, hvorfor driver du på med løse avtaler? Anonymkode: 7dfcf...c15
Anonym bruker Skrevet 1. februar #7 Skrevet 1. februar Neste gang dere skal avtale så synes jeg du skal si «Denne gangen har jeg behov for at vi har en avtale det blir noe av, for jeg må fikse både kjøring til cup og flytte på andre ting for å ha sjanse til å kjøre så langt for å treffes». Anonymkode: ca3ef...2d9
Anonym bruker Skrevet 1. februar #8 Skrevet 1. februar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har en venninne fra barndommen. Vi er i førtiåra. Altså solid og langt vennskap. Vi treffes ikke så ofte lengre pga hektiske liv og litt reisevei. Hun tar stadig initiativ til en kaffe, og det er hyggelig. Vi gjør ofte litt løse avtaler fordi vi begge har mye som skjer. Avtalen kan være, vi snakkes lørdag morgen og avtaler tid og sted da. Lørdag morgen får jeg en melding. Hei, jeg slang meg med på tur til Oslo med søster, kan vi møtes i morgen? Hun vet at jeg reiser på jobbreise i morgen. Rett før jul inviterte jeg med på julemarked her jeg bor. Det ville hun, igjen litt løs avtale om eksakt sted og tidspunkt, sendte melding to timer før vi tidsrommet vi ble enig om startet og sier, møtes vi der og der da? Får melding, sorry vi fant ut vi ville på hytta i helgen vi. Dette skjer så ofte. Jeg blir ikke lei meg altså, men dette er frustrerende. Jeg kunne jo gjort avtaler med andre som jeg også gjerne vil bruke tid med, i stede så setter jeg av tid til henne og så avlyser hun i siste øyeblikk. Hun blokkerer på en måte å gjøre andre avtaler. Jeg skjønner at noen ganger flytter man en avtale fordi man blir invitert med på noe ekstra kult man ikke kan si nei til. Men å shoppe i byen eller impulstur til hytta handler jo mer om at hun heller ville gjøre dette. Jeg skjønner at reiseveien for en kaffe er litt lengre, vi pleier møtes på halvveien (40 min kjøring for begge). Men hun er jo klar over reiseveien når vi avtaler. Nå har jeg fiksa at unger får reise med venner på stevne og utsatt en frisørtime for å få til å treffes. Synes dere dette er ok? Anonymkode: 7686b...cec Lag avtaler tidligere da. Konkrete. Ikke løse. Anonymkode: fbcc5...2e9
Anonym bruker Skrevet 2. februar #9 Skrevet 2. februar Løse avtaler er "en ikke avtale". Lage en skikkelig avtale med en gang. Anonymkode: 39613...096
Anonym bruker Skrevet 2. februar #10 Skrevet 2. februar Om jeg virkelig har lyst å møte noen, gjør jeg det! Da sier jeg nei til andre ting som evt dukker opp. Men om jeg tenker at det hadde vært hyggelig å treffes om ikke noe mer fristende dukker opp, ja da hadde jeg takket ja om noe annet dukket opp. Det er min filosofi "andre veien" også: om noen virkelig ønsker å møte meg, så fikser de det. Om de ikke er såå keen på det...vel da ønsker jo ikke jeg å være et ork som de MÅ møte selv om de egentlig hadde lyst til noe annet. Anonymkode: 0c30a...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå