Gå til innhold

Kul nederst på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en kul på magen være bare tarminnhold? Har ikke forstoppelse, går regelmessig på toalettet og har sjelden problemer med hard avføring. Jeg lå på gulvet ifm yoga, og området under navelen er veldig skjevt. Flatt på venstre side og en kul på høyre side. Står jeg er magen lik på begge sider, dvs pga litt fett så er området like stort på begge sider. Synes kun når jeg ligger flatt, da er som sagt venstre side flat mens høyre er på størrelse med en tennisball.

Anonymkode: dd09c...3c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Kan en kul på magen være bare tarminnhold? Har ikke forstoppelse, går regelmessig på toalettet og har sjelden problemer med hard avføring. Jeg lå på gulvet ifm yoga, og området under navelen er veldig skjevt. Flatt på venstre side og en kul på høyre side. Står jeg er magen lik på begge sider, dvs pga litt fett så er området like stort på begge sider. Synes kun når jeg ligger flatt, da er som sagt venstre side flat mens høyre er på størrelse med en tennisball.

Hvis det vedvarer ville jeg gått til lege bare for sikkerhetsskyld. Termin hold vil jo vandre i løpet av timer/dager.

Anonymkode: 7a02b...681

Skrevet

Det har vært sånn lenge, men litt av og på. Er vondt å trykke der men ikke på venstre side. Ikke alltid veldig synlig kul, andre ganger veldig tydelig. Tenkte kanskje det er en naturlig sving på tarmen der og innholdet stopper litt opp på samme sted i perioder. Siden det ikke er slik konstant, men ofte. 

Hører nå at et legebesøk er greit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det har vært sånn lenge, men litt av og på. Er vondt å trykke der men ikke på venstre side. Ikke alltid veldig synlig kul, andre ganger veldig tydelig. Tenkte kanskje det er en naturlig sving på tarmen der og innholdet stopper litt opp på samme sted i perioder. Siden det ikke er slik konstant, men ofte. 

Hører nå at et legebesøk er greit. 

Brokk kanskje. Støtter det å få deg en sjekk hos legen.

Anonymkode: 49c0c...f62

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan kjenne og se en kul et sted på magen i blant pga tarminnhold, men det er det bare sånn en stund før det flytter seg videre, så hvis du har en kul på samme sted over tid tror jeg ikke det er tarminnhold. Det behøver ikke å være noe farlig, det kan f.eks. være et brokk, men du bør uansett bestille en legetime og få det sjekket.

Anonymkode: 36459...193

Skrevet

Da jeg hadde en sånn kul var det en cyste på eggstokken, men den var jo konstant da.

Sikkert greit å få det sjekket ut, min var det gynekolog som så med innvendig ultralyd. Måtte fjernes kirurgisk.

Anonymkode: 67da8...423

Skrevet

Kan være et brokk eller utposning på en tarm. Få det undersøkt, du. 

Anonymkode: 548b6...d6c

Skrevet

Jeg kan kjenne og se en kul et sted på magen i blant pga tarminnhold, men det er det bare sånn en stund før det flytter seg videre, så hvis du har en kul på samme sted over tid tror jeg ikke det er tarminnhold. Det behøver ikke å være noe farlig, det kan f.eks. være et brokk, men du bør uansett bestille en legetime og få det sjekket.

Anonymkode: 36459...193

Ja det er alltid på samme sted. Skal få det sjekket🙂

Skrevet

Da jeg hadde en sånn kul var det en cyste på eggstokken, men den var jo konstant da.

Sikkert greit å få det sjekket ut, min var det gynekolog som så med innvendig ultralyd. Måtte fjernes kirurgisk.

Anonymkode: 67da8...423

Det kan hende dette er tilfelle hos meg også. Hadde en cyste en gang, men husker ikke om det var i sammenheng med slik synlig kul

Cysten min forsvant av seg selv. Nå er det sånn igjen, ny cyste kanskje? Skal få det sjekket.

Skrevet

Kan være et brokk eller utposning på en tarm. Få det undersøkt, du. 

Kan et brokk/en utposning variere i størrelse? Det er på samme sted hver gang, så det virker jo mest logisk. Sammenlignet med tarminnhold og cyste. Vil jo ikke få ny cyste på eksakt samme sted, og cyste vil jo ikke variere i størrelse. Plutselig stor, så mindre(mindre synlig i hvert fall)

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Kan et brokk/en utposning variere i størrelse? Det er på samme sted hver gang, så det virker jo mest logisk. Sammenlignet med tarminnhold og cyste. Vil jo ikke få ny cyste på eksakt samme sted, og cyste vil jo ikke variere i størrelse. Plutselig stor, så mindre(mindre synlig i hvert fall)

Ja, en utposning kan variere i størrelse, alt etter annet innhold i tarmen. 

Skrevet

Ja, en utposning kan variere i størrelse, alt etter annet innhold i tarmen. 

Ok, takk 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...